English

چرخ تولید داخلی با خرید کالای ایرانی می چرخد

استاد دانشگاه آزاد اسلامی چالوس با تاکید بر خرید کالاهای ایرانی در کشور ، گفت: لازمه توسعه، اشتغال ، رونق اقتصادی و گردش چرخ تولید کشور به میزان خرید کالاهای ایرانی بستگی دارد.

چرخ تولید داخلی با خرید کالای ایرانی می چرخد

به گزارش خبرگزاری موج، احمد قنبرزاده افزود : خرید کالای ایرانی برای توسعه اشتغال و رونق چرخ تولید و اقتصاد کشور ضروری است و باید در این راستار باور مردم را افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: مردم به دنبال خرید کالاهای با کیفیت هستند به همین خاطر صاحبان کارخانه های تولیدی باید بسترهای لازم را برای ارتقای بیش از پیش کیفیت محصولات تولید داخل فراهم کنند.

این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: به لحاظ تاریخی نیز اقتصادهای برتر دنیا همچون کشورهای آلمان، ژاپن و یا حتی کشورهای انگلیس و آمریکا در مواقع لزوم با حمایت از تولید و خرید کالای داخلی از تولیدکنندگان خود پشتیبانی کردند.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد چالوس با اشاره به چند وجهی بودن حمایت از تولیدات داخلی گفت : اعتقاد به اقتصاد ملی ، اراده سیاسی ، ایجاد تعرفه های سنگین برکالای وارداتی ، افزایش استانداردهای کالاهای داخلی ، مبارزه با قاچاق و تقویت روحیه و اعتماد ملی باهم انجام داد.

وی بر نقش تاثیرگذار مسئولان و دستگاههای اجرایی ، نظارتی و قانون گذار در روند اجرای موفقیت آمیز خرید کالای ایرانی اشاره کرد و افزود : در راستای حمایت از تولیدات داخلی قانون گذار با وضع تعرفه های سنگین بر کالاهای وارداتی و همچنین قوه قضائیه و انتظامی نیز با مبارزه با قاچاق کالا ، گامی اساسی در این جهت برداشت.

این کارشناس اقتصاد اظهار داشت : از سوی دیگر با فعال کردن کمپین ها در اهمیت خرید کالای ایرانی باورها و اعتماد ملی را برای خرید کالای ایرانی افزایش و در نهایت چرخ اقتصاد کشور شتاب خواهد گرفت.

وی با بیان این که بیشتر کالاهای بی کیفیت وارد بازار ایران می شوند ، تصریح کرد: مسئولان ذیربط باید ورود کالاهای بی‌کیفیت اعم از مبادی رسمی و قاچاق با جدیت جلوگیری کنند.

قنبرزاده با اشاره به گردش مالی هزار میلیارد تومانی قاچاق کالا در کشور افزود: با افزایش ارتقای کیفیت مردم نیز برای خرید کالاهای تولید داخل ترغیب خواهند شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه