English

دادستان عمومی و انقلاب مرکز قزوین:

رسانه ها وظیفه دارند دستاوردهای انقلاب اسلامی را به نفع مطلوبی برای آحاد مردم تبیین کنند

دادستان عمومی و انقلاب مرکز قزوین گفت: رسانه ها وظیفه دارند دستاوردهای انقلاب اسلامی را به نفع مطلوبی برای آحاد مردم تبیین کنند که قطعا روشنگری در این خصوص، زمینه های مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را فراهم می سازد.

رسانه ها وظیفه دارند دستاوردهای انقلاب اسلامی را به نفع مطلوبی  برای آحاد مردم تبیین کنند
به گزارش خبرگزاری موج قزوین

، نشست مشترک دادستان عمومی و انقلاب مرکز قزوین با فعالان مجازی استان با موضوع "پیشگیری از جرایم انتخاباتی در فضای مجازی" در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز قزوین برگزار شد.

حسین رجبی دادستان عمومی و انقلاب مرکز قزوین در این نشست ضمن تبریک ایام اله دهه مبارک فجر اظهار کرد: در سال های بعد از انقلاب و در دوران جنک تحمیلی با رشادت و ایثار رزمندگان و مردم، یک وجب از خاک کشور را از دست ندادیم، اما با نگاهی به تاریخ می بینیم که  قبل از انقلاب در قالب قرارداد های ننگین بخش هایی از خاک ایران را از دست دادیم.

وی با بیان اینکه بیش از 40 انتخابات بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور برگزار شده است، گفت: انتخابات در ایران پس از انقلاب اسلامی تجلی خواست و اراده مردم بوده و محل اتکای نظام اسلامی به مردم تلقی می‌شود و بازخوانی اندیشه‌‌های سیاسی رهبر معظم انقلاب بیانگر لایه‌ی عمیق‌تری از جایگاه خواست مردم در اداره امور کشور ناشی از بنیان‌های نظریه‌ی مردم سالاری دینی است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز قزوین اضافه کرد: رسانه ها وظیفه دارند دستاوردهای انقلاب اسلامی را به نفع مطلوبی  برای آحاد مردم تبیین کنند که قطعا روشنگری در این خصوص، زمینه های مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را فراهم می سازد.

رجبی بیان کرد: بر اساس قانون جدید انتخابات، دادستانی مرکز استان وظیفه نظارت بر تخلفات انتخاباتی را بر عهده دارد، به همین منظور تا کنون 15 فقره پرونده در این زمینه تشکیل شده است که 5 پرونده به تخلفات انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی مربوط می باشد.

دادستان قزوین1

وی تصریج کرد: بر اساس قانون انتخابات، نامزدهای انتخاباتی تنها 8 روز از قبل از برگزاری انتخابات مجاز به تبلیغات هستند و با ستادهای انتخاباتی و یا رسانه هایی که زودتر از موعد اقدام به تبلیغات نمایند طبق قانون برخورد خواهد شد. به همین منظور در اواخر بهمن ماه دوره توجیهی ویژه نامزد های انتخاباتی و رییس ستاد های انتخاباتی با حضور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه برگزار خواهد شد.

رجبی افزود: مقام معظم رهبری راهبرد های اساسی انتخابات در را در چهار مولفه مشارکت، رقابت، امنیت و سلامت تبیین کرده اند و وظیفه همه ما این است تا برای تحقق این مولفه ها تلاش کنیم، از یک سو رسانه ها نقش موثر در افزایش مشارکت و ایجاد رقابت سالم در انتخابات را دارند و از سوی دیگر وظیفه حراست از آرای مردم و تامین امنیت و سلامت انتخابات نیز بر عهده ما می باشد.

وی با تاکید بر نقش رسانه ها در برگزاری انتخابات گفت: رسانه ها یکی از ابزار قدرت هستند که می توانند با اقدامات تبیینی و هوشمندانه خود از بروز تخلف در برگزاری انتخابات جلوگیری کنند و مردم را در مسیر صحیح برگزاری انتخابات پرشکوه راهنمایی نمایند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین در پایان خاطر نشان کرد: تهدید و تخریب هر یک از نامزدهای انتخاباتی در فضای مجازی و رسانه ها غیر قانونی بوده و دستگاه قضایی با افرادی که قصد دارند با مسیرهای دیگر آرای مردم را به دست بیاورند به شدت برخورد خواهد کرد، چرا که وظیفه صیانت از آرای مردم یکی از مهم ترین وظایف حاکمیت و دستگاه قضایی می باشد.

گفتنی است: در ابتدای این جلسه و بعد از تبیین موضوعات انتخابات توسط سردار آذربایجانی یکی از رزمندگان و مدافعان حرم، فعالان فضای مجازی نقطه نظرات خود را در خصوص انتخابات و وضعیت فضای مجازی مطرح کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه