English

قرار گرفتن گلیم روستای اندج الموت در سبد سوغات گردشگران

لطف الله سیاهکلی، نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با تبریک ثبت روستای اندج به‌عنوان روستای ملی گلیم الموت گفت: با ثبت ملی این روستا، گلیم اندج الموت در سبد سوغات گردشگران داخلی و خارجی قرار خواهد گرفت.

قرار گرفتن گلیم روستای اندج الموت در سبد سوغات گردشگران

به گزارش خبرگزاری موج قزوین، نماینده ی مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، لطف‌الله سیاهکلی، با قدردانی از تلاش‌های وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای ثبت ملی روستای اندج الموت افزود: خوشبختانه این روستا به‌عنوان روستای ملی گلیم الموت ثبت ملی شده که نشان دهنده اهمیت این گلیم است و از وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای ثبت ملی این روستا و توجه به گلیم‌بافی در منطقه الموت قدردانی می‌کنم.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: ثبت ملی این روستا به این معنی است که یک صنعت دستی در روستای اندج در الموت جایگاه این را دارد که در کلاس کشوری قرار گیرد و این نوید را می‌دهد که مسافران و گردشگران از این گلیم به‌عنوان سوغات استفاده خواهند کرد.

سیاهکلی یاداور شد: گلیم اندج از زیبایی و عمر و دوام زیادی برخوردار است. این گلیم بیش از ۵۰ سال دوام دارد. رنگ و نقشه خوبی دارد و طراحی آن منحصر به فرد است. هنوز هم مردم این منطقه از این گلیم استفاده می‌کنند.

وی افزود: منطقه الموت یک منطقه گردشگری است و گردشگران زیادی از مناطق مختلف دنیا به الموت می‌آیند و حتما این اتفاق بزرگ می‌تواند به جذابیت‌های بیشتر منطقه کمک کند.

این مقام مسئول عنوان کرد: در استان قزوین موضوع گردشگری و توسعه آن در دستور کار قرار گرفته است و مسئولان دولتی به دنبال تامین هرچه بهتر زیرساخت‌های گردشگری در این استان هستند. در الموت نیز این امکانات رفاهی در حال تامین است و گردشگرانی که به این منطقه سفر می‌کنند از آسایش نسبی برخوردار خواهند بود.

در پنجمین جلسه شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع‌دستی، ثبت روستای اندج به‌عنوان اولین پرونده ارسالی از قزوین در حوزه ثبت ملی شهرها و روستاهای صنایع‌دستی مورد تایید قرار گرفت.

گلیم بافی

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه