English

نشست آسیب شناسی موسیقی در سال های بعد از انقلاب برگزار شد

نشست آسیب شناسی موسیقی در سال های بعد از انقلاب به مناسبت هفته هنر انقلاب در مرکز موسیقی حوزه هنری برگزار شد.

نشست آسیب شناسی موسیقی در سال های بعد از انقلاب برگزار شد
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری موج

، رضا مهدوی آهنگساز و پژوهشگر موسیقی در نشست آسیب شناسی موسیقی در سال های بعد از انقلاب، با بیان اینکه نظامیان با حمله به مقر رژیم صهیونیستی هنر خود را نشان دادند، اظهار داشت: هنرمندان نیز در این راستا نباید سکوت کنند و باید هنر خود را نشان دهند.

وی با بیان اگر  شهید آوینی در این زمان بودند و وضعیت موسیقی را می دیدند یا سکته می کردند و یا کاری انجام می دادند، افزود: شهید آوینی حقیقتا موسیقی شناس بود.

آهنگساز و پژوهشگر موسیقی با عنوان اینکه اکنون موسیقی روی کار آمده که در دهه ۶۰ ممنوع بود، بیان کرد: دهه ۶۰، دهه پرباری بود و علیرغم محدودیت‌ها و ممیزی ها آثار فاخری ساخته شد.

مهدوی با عنوان اینکه در آن زمان برخی تندروها خودی بدتر از بیگانگان عمل کردند، خاطرنشان کرد: این سوء مدیریت ها سبب شد هنرمندان زیادی دق کرده یا مهاجرت کنند.

وی با اشاره به افرادی که آثار جاودانی برای انقلاب اسلامی تولید کردند، گفت: اکنون از آنها نه نامی است و نه کسی از آنها تقدیر می کنند.

آهنگساز و پژوهشگر موسیقی با بیان اینکه برخی موسیقی دانان قبل انقلاب متعهد ترین افراد به انقلاب بودند، افزود: این افراد توانستند به درستی موسیقی ایران را به جهان معرفی کنند.

مهدوی عنوان کرد: هنرمندان در گذشته، در محرم فعالیت را قطع کرده و برای بهره گیری از ملودی های جدید به مراسمات مداحی می رفتند اما در حال حاضر برعکس شده و مداحان با ملودی های موسیقی مداحی می کنند.

وی افزود: می‌گویند کسی موسیقی های سنتی را گوش نمی کند و مخاطب ندارد، اگر اینگونه است پس به  آثار حافظ و سعدی  هم نباید  توجه کرد.

آهنگساز و پژوهشگر موسیقی با اشاره به اینکه اکنون برخی مدیران برده ستاره ها شدند، گفت: در حال حاضر جشنواره های موسیقی ما به شو تبدیل شده است.

مهدوی با عنوان اینکه از دهه ۸۰ اقتصاد وارد هنر شده است، بیان کرد: برای کنسرت ها و موسیقی های سنتی تبلیغات بخوبی انجام نمی شود و می گویند مخاطب ندارد.

وی گفت: برای بهبود این وضعیت باید مدیریت یکپارچه انجام شود.

مسعود کوثری استاد دانشگاه تهران نیز در این نشست اظهارداشت: موسیقی از یک مرحله در جهان وارد مرحله جدید شده است.

وی با بیان اینکه در دهه اول و دوم انقلاب  در موسیقی صداهای خوبی فعالیت داشتند، عنوان کرد:  اما تلاش کردند صدای خوانندگان پیش  انقلاب را شبیه سازی کنند که اینکار مانع ایجاد خلاقیت شد.

استاد دانشگاه تهران گفت: نسل جدید از دست ما در رفتند و ذائقه موسیقیایی آنها عوض شده است، در عرصه مدیریت موسیقی افراد لایقی حضور داشتند اما بدلیل برخی فشارها شیوه مدیریت درستی نداشتند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه