English

رئیس ستاد اقامه نماز کشور:

ترویج قرآن در حوزه و دانشگاه باید مورد توجه قرار بگیرد

رئیس ستاد اقامه نماز کشور ابراز داشت: ترویج قرآن در حوزه و دانشگاه باید مورد توجه قرار بگیرد و انتظار داریم تعطیلات کمتر شود.

ترویج قرآن در حوزه و دانشگاه باید مورد توجه قرار بگیرد
به گزارش خبرگزاری موج

،‌ حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی در اجلاسیه نماز در شهر زنجان، افزود: در ۴۰ سال گذشته به‌اندازه کافی به تفسیر معانی و توجه عمیق و ریشه دار به قرآن اهتمام صورت نگرفته و نیاز است در سه ماه آینده (رجب، شعبان و رمضان) با برنامه ریزی لازم نهضت قرآنی را تبیین کنیم.

وی اضافه کرد: هم اکنون بیش از پنج هزار روحانی در نهادهای مختلف دولتی، نظامی و انتظامی و ۲۰ هزار طلبه نماز در کشور داریم که نیاز است به ترویج فرهنگ نماز و قرآن در بین قشرهای مختلف بپردازند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: اهمیت اقامه و برپا داشتن نماز در جامعه مطابق دستورهای اسلام همواره مورد تاکید است بنابراین اقامه و بر پاداشتن تنها به نماز محدود و خلاصه نمی‌شود، بلکه قرآن نیز به مانند نماز باید همواره در جامعه اقامه و برپا داشته شود.

وی با تاکید بر اینکه مسوولان اجرایی باید به فریضه نماز و قرآن توجه ویژه داشته باشند، بیان کرد: از هیات دولت می‌خواهم هر چند ماه یکبار نیم ساعت را به تفسیر نماز و قرآن اختصاص دهند.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی با بیان اینکه حوزه و دانشگاه ۷۰۰ روز طی چهار سال مقطع تحصیلی را به دلیل مناسبت‌ها، تعطیلی بین ترم و تابستان تعطیل هستند، خاطرنشان کرد: ترویج قرآن در حوزه و دانشگاه باید مورد توجه قرار بگیرد و انتظار داریم تعطیلات کمتر شود.

وی افزود: این انتظار را داریم که ماه رمضان امسال متفاوت از گذشته در ترویج فریضه نماز و قرآن باشد و تفسیر صریح و کامل آیات قرآن مجید و تبیین آن برای مخاطبان در جامعه به خوبی انجام شود.

این مسوول، راه‌های ارتباط با خدا را مسیری برای در امان ماندن فرزندان از آسیب‌ها دانست و گفت: نماز و قرآن قدرت انسان‌ها را تقویت می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه