English

چهره حقیقی دولت آمریکا در بیان آیت‌الله بهجت(ره)

آیا اوضاع اینها (آمریکا و متحدانش) نشان نمی‌دهد که بهایمند (مثل حیوانات هستند)؟! وگرنه [آیا] انسان چنین کاری می‌کند؟بنابراین ما نباید تابع آنها باشیم و نباید براساس خواسته آنها عمل کنیم، و نباید آنها را دوست داشته باشیم و نباید با آنها هم‌پیمان شویم.

چهره حقیقی دولت آمریکا در بیان آیت‌الله بهجت(ره)
به گزارش خبرگزاری موج

 بسیاری از عالمان دینی و دانشمندان حق‌شناس عالم بر ضرورت دفاع از انسان‌های مظلوم و لزوم ایستادگی و دشمنی با گروه باطل و ظالم تأکید کرده‌اند. در این راستا سخنان گهربار آیت‌الله محمدتقی بهجت (ره) در زمینه سیاست خارجی و مبارزه با ظالمان دنیا، دارای نکات و آموزه‌های مهمی است که توجه به آنها می‌تواند درسی برای زندگی ما باشد.

این مطالب، گزیده‌ای از سخنان آن عالم وارسته است که به همت دفتر معظم له در کتاب «در محضر بهجت» چاپ و منتشر شده است.

 

نسبت به مؤمنان بی‌تفاوت نباشیم

اگر دعاهای مقرون (همراه) به اشک داشتیم، پیش می‌بردیم، و اگر می‌مردیم و شهید می‌شدیم، مقصود حاصل می‌شد. الآن برادران و خواهران مذهبی و دینی ما در فشار و ناراحتی به‌سر می‌برند و ما این‌گونه راحت و بی‌تفاوت نشسته‌ایم.

پس اگر روزی ما در فشار و ناراحتی به‌سر بریم و آنها راحت باشند، عیبی ندارد. در حالی‌که جامعه توحیدی باید طوری باشد که اگر جایی از آن آسیب دید، جاهای دیگر بی‌تفاوت نباشند.

 

چهره حقیقی آمریکا و متحدانش در بیان آیت‌الله بهجت (ره)

آیا اوضاع اینها (آمریکا و متحدانش) نشان نمی‌دهد که بهایمند (مثل حیوانات هستند)؟! وگرنه [آیا] انسان چنین کاری می‌کند؟

بنابراین ما نباید تابع آنها باشیم و نباید براساس خواسته آنها عمل کنیم، و نباید آنها را دوست داشته باشیم و نباید با آنها هم‌پیمان شویم.

مگر همین آمریکا نبود که با داخله خود جنگید؟ ولی ما در مدح و ثنای اینها زیارت‌نامه درست می‌کنیم که به کرهی ماه رفته‌اند، فرشته‌اند و…!

ای‌کاش می‌فهمیدیم که گرگ‌ها بر ما هجوم آورده‌اند و دارند ما را می‌خورند. ما باید به کفار سوءظن داشته باشیم و با آن‌ها محب و دوست نباشیم و از حقشان بترسیم، چه برسد به باطلشان، زیرا آن‌ها حق را تور و وسیله صید و شکار ما قرار می‌دهند.

 

دعا برای رفع ابتلائات مسلمان‌ها

امروز هر کس نماز بخواند و برای رفع ابتلائات مسلمان‌ها بعد از نماز دعا نکند، معلوم می‌شود برای رفاه حال دنیای خود هم قاصر، بلکه مقصر است، در امر آخرت که هیچ.

«مَنْ أَصْبَحَ وَ لا یَهْتَمُّ بِأُمُورِ الْمُسْلِمِینَ، فَلَیسَ بِمُسْلمٍ؛ هر کس صبح کند و به امور مسلمانان اهتمام نورزد، مسلمان نیست». [اصول کافی، ج2، ص163]

از خدا بخواهیم که هر فرد مسلمان و هر کس که به حکم مسلمان است، یا از اَعقاب (نسل) او شخص مسلمان پیدا می‌شود، از بلاها و گرفتاری‌ها در امان باشد.

 

تلاش دشمن برای جنگ انداختن بین مسلمانان

برای کفار خیلی سخت است که یکی از آنها به‌طور مستقیم و رودررو با ما بجنگد، لذا تا جایی‌که امکان دارد و جان دارند، پول خرج می‌کنند که ما مسلمان‌ها را اغوا کنند و به جان هم بیندازند. ولی ما همچنان غافل هستیم و توجه نمی‌کنیم که [باید] همدیگر را بحق راضی کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه