English

انتشار نسخه‌های خطی کشف شده نیما یوشیج در سایت فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی

به مناسبت سالروز تولد نیما یوشیج، دو کتاب از مجموعه شعر منتشرنشده وی با تصحیح و تصحیح سعید رضوانی و مهدی علیایی مقدم توسط فرهنگستان زبان و ادب فارسی فرهنگستان منتشر و در فضای مجازی در دسترس قرار گرفته است.

انتشار نسخه‌های خطی کشف شده نیما یوشیج در سایت فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی

به گزارش خبرگزاری موج، به مناسبت زادروز نیما یوشیج شاعر پرآوازه ایرانی، دست نوشته هایی که به تازگی توسط مهدی علیایی مقدم، پژوهشگر فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی بازخوانی شده است، در سایت فرهنگستان منتشر شده است.

این دست نوشته ها ابتدا توسط شراگیم یوشیج پسر نیما و به نمایندگی از وارثان نیما در تاریخ 23 آبان 1373 به فرهنگستان تحویل داده شد که پس از بازخوانی و تصحیح کامل برخی از این دست نوشته ها، دو دفتر از مجموعه اشعار منتشرنشده نیما منتشر شده است. انتشارات فرهنگستان زبان و ادب فارسی فرهنگستان. اینها «صد سال دیگر» به تصحیح سعید رضوانی و مهدی علیایی مقدم با فصل اول در 1397 و 262 صفحه و «نوایی کاروان» به تصحیح سعید رضوانی با چاپ اول در سال 1397 و 254 صفحه.

به مناسبت بزرگداشت زندگی این شاعر، بخشی از نسخه های خطی کتاب صد ساله امروز یکشنبه 21 آبان ماه در سایت فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی قرار گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه