English

روایتی زیبا از کتابی با نویسنده ای ناشناس

کتاب عاشقم کن و روایت نویسنده از نشست بر قلمی ناشناس و حکایتی زیبا از رفاقت با شهید امیرحاج امینی است.

روایتی زیبا از کتابی با نویسنده ای ناشناس

به گزارش خبرگزاری موج، امیر حاج امینی از جمله شهدایست که بسیاری از مردم کشور و یا بهتر بگوییم بسیاری از مسلمانان و آزادگان جهان با چهره نورانی اش هنگام شهادت آشنا هستند و اما متاسفانه کمتر هستند افرادی که با خود این شهید، روحیات و زندگی اش آشنایی داشته باشند و خط و مشی و راه و روش شهدای نام آشنای دفاع مقدس را بشناسند و آثار مکتوب نیز دراین مورد بسیار ناچیز می باشد.

در همین راستا نشر ۳۶۰ درجه اثری تحت عنو ان عاشقم کن به قلم نویسنده ای ناشناس منتشر کرده است که قابل توجه می باشد و علاوه بر پرداختن به زندگی این شهید والامقام به اندیشه شهدای دفاع مقدس نیز نیم نگاهی داشت است.
نویسنده این کتاب که  در مقدمه توضیح می دهد به چه دلیل پشت این قلم ناشناس نشسته است و قصد معرفی خود را ندارد بخوبی توانسته در مطلبی کوتاه و مفید به دفاع از اندیشه شهداء پرداخته و راه و روش شهید زندگی کردن را طبق گفته شهید سلیمانی بیان می دارد و از تشابه زندگی شهدا با یکدیگر مثال هایی را بیان می کند.

این کتاب در حقیقت در تلاش است تا  تحولی را که نویسنده کتاب از آشنایی با شخصیت‌های برتر تاریخ انقلاب تجربه کرده، با خوانندگان به اشتراک بگذارد.

این کتاب به جنبه‌های فرهنگی انقلاب و افکار و باورهای رزمندگان دفاع مقدس توجه داشته و از اندیشه‌ ی آنان سخن به میان می آورد مطالبی که تا کنون کمتر بدان توجه شده است .

جدای از مطلب دلنشین و معنوی کتاب که در فصل پایانی کتاب که مربوط به دلنوشته های نویسنده خطاب به شهید می باشد به اوج می رسد علت نگارش کتاب نیز قابل توجه می باشد.

 نویسنده در یک بازه‌ی زمانی یک‌ماهه، سه مرتبه شهید حاج امینی را در خواب می‌بیند و کنجکاو می‌شود تا علت آن را دریابد. پس از مشاوره با چندین نفر جهت تعبیر خواب، فردی خطاب به نویسنده می‌گوید که شهید می‌خواهد با تو سخن بگوید. در نتیجه او تصمیم می‌گیرد به مطالعه و بررسی زندگی و افکار شهید حاج امینی بپردازد و در این مسیر با او آشنا می‌شود.

نویسنده در ابتدای کنکاش‌های خود به‌کرات به بن‌بست خورده، چراکه مطلبی درباره‌ی این شهید مظلوم پیدا نمی‌کرده. گویی جامعه‌ی بشری، در حق او اجحاف کرده و او را با وجود شخصیت ارزشمندش بی‌نام‌ونشان باقی گذاشته. از او تنها دو قطعه عکس موجود است که توسط احسان رجبی گرفته شده‌‌اند و از تأثیرگذارترین عکس‌های دفاع مقدس به‌شمار می‌روند.

کتاب عاشقم کن برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب عاشقم کن برای طرفداران ادبیات دفاع مقدس انتخاب بسیار خوبی است. همچنین مطالعه‌ی آن به افرادی که مشتاق شنیدن روایات تاریخی، به‌خصوص وقایع جنگ ایران و عراق هستند و از خواندن زندگینامه‌ لذت می‌برند، توصیه می‌شود.
در بخشی از کتاب عاشقم کن می خوانیم

یکی از مهمترین شروط شهید بودن در دنیا، دوری از حب هرآنچه در دنیاست، می‌باشد، دوری از حب جاه، دوری از حب مقام، دوری از حب مال و منال و در نهایت دل کندن از عزیزان و نزدیکان. روش و سیره زندگی هر شهیدی را که مطالعه کنید قبل از شهادت از همه این مسائل عبور کرده و گذشته، از همه چیز دل کنده و آماده و مشتاق به رفتن بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه