English

داریوش کاردان:

آثار فاخر گذشته جای خود را به فیلم‌هایی داده که دیگر نمی‌توان کنار خانواده تماشا کرد

به گفته بازیگر و کارگردان مشهورایرانی، از آثار فاخر سینمایی به جایی رسیده‌ایم که برخی فیلم‌ها را نمی‌توان در کنار خانواده تماشا کرد.

آثار فاخر گذشته جای خود را به فیلم‌هایی داده که دیگر نمی‌توان کنار خانواده تماشا کرد

به گزارش خبرگزاری موج، داریوش کاردان روز پنجشنبه در جشن مهر سینمای ایران افزود: سینما شمشیر دولبه است که اگر از آن استفاده خوبی نشود، نتیجه همان می‌شود که امروز شاهد آن هستیم.

وی گفت: زمانی سینمای جنگ حرفی برای گفتن داشت؛ یعنی آثاری ساخته می‌شد که انگشت به دهان می‌ماندیم و ساعت‌ها به آن فکر می‌کردیم اما امروز برخی آثار سینمایی از الفاظ رکیک پر شده است.

این بازیگر و کارگردان افزود: تلویزیون زمانی فرهنگ‌ساز بود و برنامه تلویزیونی فاخر مثل چارلی چاپلین که هنوز هم مخاطب دارد به تولیدی رسیده است که مخاطب فقط بخندند و خنده‌ای که از روی آگاهی نیست بلکه از روی مسخره بودن است.

وی گفت: شرایط سینما و هنرمندان آن چیزی نیست که مورد پسند ما هنرمندان بود، چطور می‌توان از هنرمندی که برای نان شب محتاج است، انتظار فرهنگ‌سازی داشت؟

کاردان ادامه داد: سال‌هاست که سخن از سینما نقل و نبات محافل است اما در واقع حمایت لازم نیست و نتیجه آن شده که خود هنرمندان هم به این شرایط منتقد هستند.

وی گفت: به جرات می‌توانم بگویم، فیلم‌های امروزی قابل مقایسه با دهه اول انقلاب و دوران جنگ نیست، چون حمایت‌هایی که قرار بود انجام شود، در حد حرف باقی ماند؛ پس حمایت از سینما زمانی تاثیرگذار خواهد بود که نتیجه آن را در پرده سینما بیینیم.

بازیگر سینما و تلویزیون ادامه داد: نباید برای کاری که قرار نیست عملیاتی شود، قول داد چون در قرآن و دین بارها تأکید شده است که مسلمان نباید قول بیهوده بدهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم استفاده از سرمایه مردمی و ظرفیت جوانان مستعد هنر تاکید کرد و گفت: هنر استفاده از ظرفیت افرادی چون من که سال‌ها کار کرده‌ام نیست بلکه استفاده از ظرفیت جوانی است که نخستین بار دوربین به دست می‌گیرد و آینده دارد.

کاردان زنجان را مهد علم و فرهنگ و هنر خواند و ادامه داد: باید طوری از این ظرفیت استفاده کنیم که زنجان حرفی برای گفتن در همه این حوزه‌ها داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه