English

جشنواره موسیقی چین میزبان رهبر ارکستر ایران می‌شود

رهبر ارکستر ایران، مهرماه امسال در جشنواره بین‌المللی موسیقی در شهر شنژن، حضور پیدا خواهد کرد.

جشنواره موسیقی چین میزبان رهبر ارکستر ایران می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، علی رهبری آهنگساز و رهبر ارکستر مهرماه امسال در جشنواره بین‌المللی موسیقی در شهر شنژن، حضور پیدا خواهد کرد.

جشنواره بین‌المللی موسیقی شهر شنژن «Shenzhen» از جمله جشنواره‌های مهم موسیقی در کشور چین است که در آن ده‌ها هنرمند از کشورهای مختلف شرکت می‌کنند.

این جشنواره از علی رهبری موسیقیدان، آهنگساز و رهبر بین‌المللی ارکستر دعوت کرده و قرار است این هنرمند روز پنجشنبه (۲۰ مهر) در جشنواره ارکستر سمفونیک شنژن «Shenzhen Symphony orchestra» حضور پیدا کرده و آثاری از آنتونین دورژاک و پیوتر ایلیچ چایکوفسکی را رهبری کند.

سولیست این کنسرت نیکلاس اپینگر(Niklas Eppinger) نوازنده مشهور آلمانی ویولنسل است.

شهر شنژن که در حال ایجاد موقعیت‌های بزرگی در اقتصاد است، نتایج قابل توجهی نیز در برنامه‌های فرهنگی و خلاقانه به دست آورده که جذابیت جدیدی را به این کلان شهر جوان و پر جنب و جوش اضافه کرده است.

به گفته مسئولان هدف اصلی برگزاری این جشنواره بین‌المللی موسیقی پر کردن شکاف فرهنگی بین کشورهای مختلف است، به عنوان مثال سال ۲۰۲۱ میلادی بیش از ۸۰۰ نوازنده و هنرمند سرشناس از بیش از ۴۰ کشور و منطقه در این رویداد حضور داشتند و ۲۱ کنسرت را برگزار کردند.

علی رهبری تابستان سال ۱۳۹۴ که به عنوان مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران فعالیت می‌کرد، ارکستر فیلارمونیک چین را که پیش از آن در پکن رهبری کرده بود به ایران دعوت کرد و نوازندگان این ارکستر در کنار نوازندگان ایرانی طی ۲ شب در تالار وحدت به اجرای برنامه پرداختند.

رهبری اکنون رهبر دایم میهمان اُپرای مارینسکی سنت پترزبورگ روسیه است.

وی تاکنون به چندین جشنواره بین‌المللی دعوت شده است که از جمله مهترین آنها می‌توان به جشنواره بهاری وین، تابستانی وین، زالتسبورگ، لینس، پراگ، براتیسلاوا، هانوفر، مالاگا، یوهانسبورگ، پرتوریا، بوداپست، مادرید، بارسلونا، بزانسون، مونت کارلو، منتون، نانت، پالرمو، زاگرب، ژنو، هنگ کنگ، کاراکاس، مکزیکوسیتی، درسدن و بروکسل اشاره کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه