English

مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان؛

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رقیب هیچ ناشری نیست/ انتشار ۳ میلیون جلد کتاب از افتخارات کانون است

حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه کانون رقیب هیچ ناشری نیست، گفت: سالانه حدود ۳ میلیون جلد کتاب توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ می‌رسد.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رقیب هیچ ناشری نیست/ انتشار ۳ میلیون جلد کتاب از افتخارات کانون است

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری موج، همزمان با روز ملی ادبیات کودک و نوجوان طی مراسمی فرایند ارسال و اهدای سه میلیون جلد کتاب به مراکز کانون سراسر کشور و همچنین ارسال 845هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های کانون و کتابخانه‌های مناطق محروم سراسر کشور با عنوان «در مسیر دانایی بر بال کتاب» صبح امروز 17 تیر 1402 با حضور رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش و حامد علامتی مدیرعامل کانون در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون برگزار شد.

 

آیین ارسال 845هزار جلد کتاب به کتابخانه های کانون و کتابخانه های مناطق محروم سراسر کشور

«حامد علامتی» مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این برنامه گفت: روز ادبیات کودکان و نوجوانان را گرامی می‌داریم و در این روز افتخار میزبانی ادیبان، تصویرگران، فعالان حوزه کتاب و نشر کتاب را داریم.

وی در ادامه افزود: موضوع کتاب و کتابخوانی در کانون از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. تمامی فعالیت‌های کانون از کتاب شروع می‌شود و این نقطه طلایی کانون پرورشی است.

علامتی با بیان اینکه ما افتخار داریم ۳ هزار عنوان کتاب  کودک و نوجوان چاپ کرده و مجموعه کتابخانه‌هایی که در اختیار دارد بیش از ۴۰ هکتار در ۳۱ استان است به اضافه مراکز سیار و روستایی و هم به صورت برخط در شبکه شاد هستیم این ۳ هزار کتاب به۲۱ هزار عنوان کتاب یعنی چیزی حدود ۹ میلیون کتاب وجود دارد و این عدد را به ۱۲ میلیون کتاب در حوزه می‌رسانیم. یعنی برای هر دو دانش آموز یک کتاب داشتیم و این عدد را به ۲ و ۳ دهم خواهیم رساند.

وی افزود: افزایش نرخ مطالعه در بین کودکان و نوجوانان از اهداف کانون پرورشی کودکان است و هیچ مجموعه ایی در کشور نیست که به اندازه کانون برای این قشر فعالیت می‌کند.

علامتی بیان داست: برای افزایش نرخ مطالعه در بین کودکان و نوجوانان باید ابتدا نرخ مطالعه را میان والدین افزایش دهیم و  ما از امسال بحث خانواده را به طور جدی به سبد کانون پرورش فکری اضافه کردیم.

وی افزود: اقدام پژوهی از مهمترین اقدامات کانون است و همچنین تربیت نویسندگان و شاعران از بین نوجوانان از دیگر اهداف کانون است.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه سطح سواد خوانش کودکان از سطح خوانش کودکان در آموزش و پرورش بسیار بالاتر است، گفت: اصحاب رسانه باید در این مسیر اطلاع رسانی کنند. همچنین بحث خوانش متون کهن مورد استقبال کودکان است که باید در دستور کار قرار گیرد.

وی بیان داشت: آغاز فرایند سه میلیون کتاب به بیش از هزار مرکز کانون و مناطق کم برخوردار شروع شده است. از سال گذشته تا امروز ۱۵۰  عنوان کتاب چاپ اول داریم و ۳۵۰ عنوان کتاب تجدید داشتیم. همچنین فروش کانون در نمایشگاه بین‌المللی کتاب بیش از ۶۵ هزار جلد کتاب بود که از تخفیف ویژه ‌ایی برخوردار بودند.

وی افزود: کانون رقیب هیچ ناشری نیست و در مسیر حمایت از تمام فعالان این حوزه فعالیت می‌کنیم. تاکنون  ۲۵ ناشر غیرکانونی با ما همکاری دارند و پیش بینی می‌کنیم که از حدود ۹۰ ناشر کتاب خریداری کنیم که جمع ریالی کتاب‌هایی که خریداری کردیم چیزی حدود ۲۹ میلیارد بوده است و این سرمایه‌گذاری از دستاوردهای دولت سیزدهم در جهت تعالی و رشد کتاب و کتابخوانی است.

در ادامه برنامه «فرهاد فلاح» معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ضمن تبریک عید سعید غدیر خم با بیان اینکه ارسال سه میلیون جلد کتاب یکی از اهداف کانون پرورش کودکان است گفت: هر اتفاقی که در کانون رقم می‌خورد محصول تلاش پیگیری تمام بخش‌های کانون است.ارسال کتاب‌ها به مراکز کانون‌ها در سراسر  شاید یک فرایند ساده به‌نظر برسد اما اینکه چه کتابی ارسال می شود یک فرایند هوشمند است تا کتاب‌های برگزیده رو انتخاب شوند‌ وی در ادامه افزود: بیش از ۴۰ سال است که فعالیت کمیته انتخاب کتاب برگزیده این است تا بهترین کتاب‌ها در دسترس همه مردم ایران قرار دهند.

فلاح با اشاره به اینکه حاصل فعالیت و بررسی ها در قالب جایزه مرغک به برگزیدگان اهدا می‌شود، بیان داشت: جایزه مرغک عنوان جایزه‌ایی است که امسال در قالب طلایی و نقره‌ایی به برگزیدگان اهدا می‌شود. همچنین امسال مرغک بلورین نیز به این جوایز اضافه شدا است که به کتاب‌های برگزیده جوایز معکوس یا زین‌سو تعلق می‌گیرد.

وی افزود: تاکنون ارزیابی‌ها در حوزه شعر و داستان بوده است اما از این به بعد تمامی کتاب‌ها مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت. همچنین به برگزیده‌های کتاب‌های مذهبی نیز جایزه ویژه یعنی مرغک بلورین اهدا می‌شود.

در پایان این برنامه که با عنوان «در مسیر دانایی بر بال کتاب» برگزار شد، رژه خودرویی حامل کتاب‌های ارسالی به 31 استان کشور اجرا شد.

 

بیشتر بخوانید:

آیین ارسال 845 هزار جلد کتاب به کتابخانه های مناطق محروم سراسر کشور

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه