English

خسرو شهراز در گفتگو با موج:

حالم بهتر است/کاراکترم در «در کنار پروانه‌ها» تک‌بعدی نیست/ چرا آثار شبکه نمایش خانگی بهتر از تلویزیون است؟

خسرو شهراز که چندی پیش به ویروس کرونا مبتلا شده بود، در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری موج درباره آخرین وضعیت جسمانی خود گفت: خداراشکر حالم بهتر شده است.

حالم بهتر است/کاراکترم در «در کنار پروانه‌ها» تک‌بعدی نیست/ چرا آثار شبکه نمایش خانگی بهتر از تلویزیون است؟

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری موج، خسرو شهراز بازیگر «آنام» با اشاره به اینکه در روزی که باید دُز دوم واکسن کرونا را دریافت می‌کرد، به کرونا مبتلا شد مطرح کرد: متاسفانه سرچشمه عدم برنامه‌ریزی درست، گرفتار شدن مردم و اهمیت قائل نشدن برای آن‌ها به دولت قبل باز می‌گردد از سوی دیگر ما از دولت جدید هم انتظار داریم بسیار سریع همه مشکلات را حل و واکسن که نیاز مردم است، وارد کند اما باید بدانیم حل و فصل مسایل، نیاز به زمان بیشتری دارد که باید برنامه‌ریزی دقیق و تلاش کرد. 

نقش یک پدر برایم چالش برانگیز بود

وی که این شب‌ها سریال در کنار پروانه‌ها  روی آنتن شبکه دو سیما دارد، توضیح داد: طبق معمول کارهای دیگر از سوی گروه سازنده پیشنهاد بازی در این سریال به من داده شد و زمانی که فیلمنامه را مطالعه کردم، متوجه شدم که نقش خوبی است و به آن علاقه‌مند شدم. 

بازیگر «در کنار پروانه‌ها» ادامه داد: این کار توسط داریوش یاری کارگردانی شده است و این همکاری برای من بیشتر از هر چیز دیگری دوست داشتنی و سعادتی بود که بتوانم در خدمت ایشان باشم. 

شهراز درباره نقش خود در این سریال مطرح کرد: هر نقشی چالش‌های خاص خود را دارد اما این نقش با توجه به پدر بودنش و تصمیماتی که باید در موقعیت‌های خاص می‌گرفت برای من چالش برانگیز بود؛ اساسا با کاراکتری تک‌بعدی طرف نبودم و حضور من به عنوان پدر در «در کنار پروانه‌ها» برای خودم تجربه جدیدی بود. 

وی با اشاره به اینکه «در کنار پروانه‌ها» برای پخش در ایام محرم و صفر ساخته شده است، عنوان کرد: ایرانیان و در حقیقت مسلمانان، برای ماه محرم و صفر احترام خاصی قائل هستند و اکثر شبکه‌های تلویزیونی نیز همیشه فیلم و سریال‌های اینچنینی پخش می‌کردند. 

باید سریال های طنز فاخر تولید شود

بازیگر «ایلدا» افزود: اما در این شرایط کرونایی کار کمدی ساختن و اساسا کاری که بتواند روحیه مردم را عوض کند، الزامی است و مسئولان باید ترتیبی را اتخاذ کنند تا برنامه‌های طنز فاخر به تولید و پخش برسد. 

خسرو شهراز در سریال در کنار پروانه ها

شهراز در جواب به این سوال که اصلی‌ترین پیام «در کنار پروانه‌ها» چیست، تصریح کرد: اصلی‌ترین پیام این است که امید به خدا نباید قطع شود. درست است که زندگی فراز و نشیب‌هایی دارد و در طول آن مشکلاتی به وجود می‌آید  که فرد را به جایی می‌کشاند که پُر از یاس، خستگی و ناامیدی است اما انسان باید بداند خدا هست و نباید ناامید شود. 

شهیدی چگونه خلق شد؟

وی که پیش از سریال «در کنار پروانه‌ها» فصل دوم «گاندو» را روی آنتن شبکه سه سیما داشت درباره ایفای نقش یک بازجو در این سریال اظهار کرد: کاراکتر «شهیدی» برای خود من نقش پیچیده‌ای بود اگرچه در اکثر کارها چه ایرانی و چه خارجی اینگونه شخصیت‌ها را دیده بودم و تلاش کردم «شهیدی» گونه دیگری از بازی برای خود من و مخاطبانم باشد. 

بازیگر سریال گاندو  ادامه داد: من در حقیقت زیاد روی این نقش فکر و برای آن تلاش کردم تا در نگاه‌هایم ابعاد وسیع این شخصیت را به نمایش بگذارم و خود این مساله یک تیک دوست داشتنی برای مخاطبان بود و آن‌ها دوست داشتند. همچنین تلاش کردم از کلیشه‌های معمول دوری کنم، آن را استفاده نکنم و یک بازجو به اصطلاح خودمانی را برای مخاطب به تصویر بکشم 

شهراز با بیان اینکه نقش «شهیدی» زاییده تخیل و تفکر خودش با تایید کارگردان سریال بوده است، گفت: من «شهیدی» را نزدیک به مردم می‌دیدم؛ در حقیقت حس خودم این بود که مردم در حال پرسیدن سوالات هستند. همیشه وقتی صحبت از مشکلات جامعه می‌شود خود را جای کسانی می‌گذارم که درگیر این مسایل و مشکلات هستند به همین دلیل در «گاندو» تلاش می‌کردم حرف مردم را بزنم و در بسیاری از موارد با اجازه جواد افشار کارگردان دیالوگ‌ها را تغییر می‌دادم تا کلام دقیقا کلام مردم باشد. 

بازی در سریال زخم و خنجر

وی در ادامه با اشاره به اینکه به دلیل حضور در چند کار و ابتلا به کرونا پیشنهاد بازی در پروژه‌های سینمایی را رد کرده است، درباره جدیدترین فعالیت‌های خود عنوان کرد: در حال حاضر در کاشان مشغول بازی در یک سریال تلویزیونی با نام «زخم و خنجر» به کارگردانی حسین گنج‌خانی هستم. 

این بازیگر تلویزیون با اشاره به اینکه نقشش در «زخم و خنجر» را دوست دارد، درباره دیگر بازیگران این سریال تصریح کرد: جعفر دهقان، زهره حمیدی، مختار سائقی و... از جمله بازیگران «زخم و خنجر» هستند. پس از این کار هم در پروژه جدید علی غفاری حضور پیدا می‌کنم.  

پول بیشتر، کار بهتر!

شهراز در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه آثار شبکه نمایش خانگی را دنبال می‌کند، بیان کرد: در شبکه نمایش خانگی فضا به دلیل اعمال مدیریت بهتر، در اختیار داشتن امکانات بیشتر، دستمزد و... با تلویزیون متفاوت است و شاید بتوان گفت چون پول بیشتری در شبکه نمایش خانگی خرج می‌شود، آثار کیفیت بهتری دارند. 

وی ادامه داد: البته تعداد انگشت‌شماری در بخش مدیریت و تهیه آثار تلویزیونی حضور دارند که دارای تجربه کافی هستند اما به غیر از این تعداد کارهای دیگر به لحاظ تهیه و مدیریت دچار مشکل هستند. 

بازیگر «پشت بام تهران» در پایان با اشاره به ضعف فیلمنامه‌ها در آثار هنری خاطرنشان کرد: همیشه در بخش فیلمنامه مشکل داشته‌ایم به گونه‌ای که حتی آثار قوی هم اندک مشکلاتی در ساختار فیلمنامه دارند؛ چراکه 5 یا 10 قسمت از کار آماده و بقیه در هنگام تولید تکمیل می‌شود اما اگر فیلمنامه به صورت کامل نوشته، تغییرات آن اعمال و بعد کار آغاز شود، قطعا نتیجه بهتری در پی خواهد داشت. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه