English

معرفی همه سریال‌های جدید تلویزیون

تلویزیون برای روزهای پیش رو چهار سریال جدید «افرا»، «در کنار پروانه‌ها»، «شرق بهشت» و «زن زندگی، مرد زندگی» که به ترتیب از شبکه‌های یک، دو، سه و پنج روی آنتن می‌روند، تدارک دیده است.

معرفی همه سریال‌های جدید تلویزیون

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری موج، صداوسیما تا پیش از ماه محرم و صفر سریال‌های جدیدی مانند «دودکش2»، «زندگی زیباست» و «گاندو2» را روی آنتن برد که تنها پخش «گاندو2» تا به امروز ادامه دارد و 2 سریال دیگر پیش از ماه محرم به پایان رسید.

تلویزیون در دهه اول محرم سریال جدیدی نداشت که روانه آنتن کند و شبکه‌های مختلف به پخش کارهای تکراری روی آورند اما از ابتدای شهریورماه قرار است شبکه‌های مختلف تلویزیون رنگ و بوی جدیدی به خود بگیرند و سریال‌های جدیدی را روانه آنتن کنند.

در گزارش پیش رو قصد داریم به سریال‌های جدیدی که قرار است روانه آنتن شوند، بپردازیم.

شبکه یک باز هم به پخش «87 متر» رضایت نداد!

با وجود آنکه 28 تیرماه در اخبار غیررسمی اعلام شد که «سریال 87 متر » به کارگردانی کیانوش عیاری پس از «دودکش2» روانه آنتن شود و  درنهایت با وجود اعلام کیانوش عیاری کارگردان مبنی بر پخش سریال از 10 مردادماه و معرفی بازیگران این سریال توسط صفحه رسمی و مجازی «87 متر»، طبق اطلاع‌رسانی روابط عمومی شبکه یک در تاریخ 29 مردادماه مشخص شد که قرار است «سریال افرا» به کارگردانی بهرنگ توفیقی و تهیه‌کنندگی مجید مولایی و محمدکامبیز دارابی از 5 شهریورماه روانه آنتن ‌شود(اینجا)؛ و مشخص نیست سریال «87 متر» به دلیل حال و هوای طنزی که دارد از کنداکتور حذف شده یا دلیل دیگری پشت این قضیه است.  اما به نظر می رسد آرزوی این کارگردان مطرح در به تعویق افتادن زمان پخش سریال تا پایان حواشی انتخابات ریاست جمهوری و تعیین کابینه دولت سیزدهم (اینجا) برآورده شده است.

87 متر

سریال 40 قسمتی «افرا» 20 شهریور 99 در لاهیجان کلید خورد و 7 تیر 1400 مهدی سلطانی سروستانی یکی از بازیگران این سریال از پایان تصویربرداری آن در تهران خبر داد؛ به گفته این بازیگر 90 درصد سریال در گیلان و مابقی در تهران به ضبط رسیده است.

مهدی سلطانی در بخشی از پست اینستاگرامی خود درباره این سریال نوشته است: «یک درام اجتماعی چهل قسمتی که اگر بخواهیم سبکی برایش در نظر بگیریم در قلمرو واقعگرایی‌خانوادگی یا رئالیسم دامستیک جای می‌گیرد.

بهرنگ توفیقی که با سریال‌های اخیر خود از جمله «بر سر دوراهی»، «پدر»، «عقیق» و...توانسته مخاطب را جذب کند و به نوعی با رگ خواب آن‌ها آشناست، پس از سه سال از آخرین اثر تلویزیونی خود دوباره به تلویزیون بازگشته است و باید منتظر ماند و دید این کارگردان این بار قرار است چه قصه‌ای را تعریف کند.

پدرام پور امیری طراح قصه و فرزاد فرزانه نویسنده فیلمنامه این درام اجتماعی و خانوادگی که قصه آن در فضای معاصر می‌گذرد و برای پخش از شبکه یک آماده شده است، هستند.

حضور بازیگران پیشکسوت در کنار بازیگران نام آشنا و جدید و به نمایش گذاشتن فضای سرسبز گیلان می‌تواند برگ برنده «سریال افرا» باشد.

مهدی سلطانی، پژمان بازغی ، مینا وحید، روزبه حصاری، فریبا متخصص، اسماعیل محرابی، پیام دهکردی، علیرضا آرا، نسرین بابایی، محمد صادقی، هامون سیدی، سارا باقری، مهرداد بخشی، آریا دلفانی، فهیمه مؤمنی، بهمن صادق حسنی و … گروه بازیگران این سریال را تشکیل می دهند.

سازندگان به جای خلاصه داستان، این متن را ارایه داده اند: «در پگاه مه آلود یک روز پاییزی، در زیر شاخه‌های پرشکوه افرا، فرزندی زاده می‌شود؛ حاصلِ وصلتِ شومِ اخلاق و منفعت. چشمانِ پیرِ افرا، یگانه شاهدِ این راز در اعماق جنگل است. شاهدی که آموخت در نگاه عاشقانه به زندگی، فقط صاحب تنهایی خویشی. هیچکس نبودن، اولین و آخرین قانون کتاب عشق است...»

سریال افرا

«افرا» از جمعه ۵ شهریور ساعت ۲۲:۱۵ روی آنتن می رود. ‌

مطابق روال پخش سریال های شبانه در شبکه یک ، مجموعه «افرا» هفته‌ای ۶ شب ساعت ۲۲:۱۵ پخش می‌شود و پنج‌شنبه شب‌ها نیز خلاصه هفتگی آن پخش خواهد شد. به این ترتیب این سریال ۴۰ قسمتی از نیمه دوم ماه محرم تا پایان ماه صفر روی آنتن خواهد بود.

ابتلای عوامل به کرونا پخش سریال «در کنار پروانه‌ها» را به تعویق انداخت

اواسط فروردین ماه ۱۴۰۰ بود که «سریال در کنار پروانه‌ها» به کارگردانی داریوش یاری و تهیه‌کنندگی بهروز مفید کلید خورد.

این سریال که تصویربرداری آن همچنان ادامه دارد و محصول شبکه دو سیماست، درامی خانوادگی با پس‌زمینه‌های مذهبی است.

سریال در کنار پروانه‌ها

بهروز مفید در گفتگو با یکی از رسانه‌ها اعلام کرده بود که سریال از 6 شهریورماه روانه آنتن می‌شود اما طبق شنیده‌های خبرنگار موج این روزها کار به دلیل ابتلای 2 تن از عوامل طولانی شده و این سریال با تاخیر روانه آنتن خواهد شد.

در خلاصه داستان «در کنار پروانه‌ها» آمده است: مشکلات پی در پی در زندگی از «رهی» که از بیماری حاد قلبی در رنج است، جوانی ناامید ساخته است. او برای نجات تنها دلخوشی‌اش که خواهرش است طعمه نقشه‌ای می‌شود که…

پروانه معصومی، برزو ارجمند، محمود جعفری، مهران رجبی، کاوه سماک باشی، مجید پتکی، وحید رحیمیان، شهین تسلیمی، الناز اسماعیلی، محمد علی صادق حسنی، دانیال محمودنیا، فرناز زوفا، علی مجلسی، مهرداد بخشی و با حضور بیتا سحرخیز، نگار عابدی، نسرین بابایی و سامرند معروفی از جمله بازیگران این سریال هستند.

«شرق بهشت» جایگزین «گاندو» می‌شود؟

شبکه سه سیما این روزها سریال «گاندو2» به کارگردانی جواد افشار و تهیه‌کنندگی مجتبی امینی را روی آنتن دارد و آنگونه که علی پورکیانی   تهیه‌کننده « سریال شرق بهشت» 24 مردادماه اعلام کرد، این سریال قرار است جایگزین «گاندو» شود.

محمدحسین غضنفری که تدوین فیلم‌های سینمایی شناخته شده‌ای  همچون «میم مثل مادر»، «شب واقعه» و... و چند سریال را برعهده داشته و سیمرغ بلورین بهترن تدوین را برای فیلم سینمایی «شب واقعه» از جشنواره ملی فیلم فجر کسب کرده است، کارگردانی سریال «شرق بهشت» را برعهده دارد و اولین تجربه خود در مقام کارگردانی را در این سریال که تقریبا در سکوت خبری کار خود را آغاز کرد، پشت سر می‌گذارد.  

سریال شرق بهشت

به گفته تهیه‌کننده سریال «شرق بهشت»، تصویربرداری این ملودرام عاشقانه 35 قسمتی نوشته تهمینه بهرام علیان و ارسلان امیری، از بهمن ماه سال ۹۹ در تهران آغاز شده و همچنان ادامه دارد پیش بینی می‌شود کار تا اواخر مهرماه ادامه پیدا کند. همچنین تدوین در حال انجام و مسعود سخاوت دوست نیز ساخت موسیقی را برعهده گرفته است.

پیام دهکردی، شقایق فراهانی، مجید مظفری، فرید سجادی حسینی، مائده طهماسبی، آزاده سیفی، امیراحمد قزوینی، محیا دهقانی، شیدا خلیق ، مهران رجبی، مریم کاظمی، جلال فاطمی و ناصر سجادی حسینی، از جمله بازیگران مجموعه تلویزیونی «شرق بهشت» هستند.

پخش «زن زندگی، مرد زندگی» از اول شهریورماه

فاز اول سریال 26 قسمتی « زن زندگی، مرد زندگی » به قلم فهیمه سلیمانی، تهیه‌کنندگی رضا جودی و کارگردانی غلامرضا رمضانی که در 13 قسمت تدارک دیده شده، از دوشنبه یکم شهریور روی آنتن شبکه پنج سیما رفته است.

یکی از نکات قابل توجه این سریال که در ژانر کمدی-اجتماعی تولید شده، بازگشت غلامرضا رمضانی پس از 10 سال به تلویزیون است و باید منتظر ماند و دید این کارگردان برای مخاطبان چه چیزی را تدارک دیده است.

شهین تسلیمی و نعیمه نظام دوست در زن زندگی، مرد زندگی

شبکه پنج سیما متاسفانه هنوز نتوانسته است مخاطبان زیادی را جذب آثار تولیدی خود کند و باید منتظر ماند و دید این سریال هم به سرنوشت دیگر آثار دچار می‌شود یا در جذب مخاطب موفق عمل می‌کند.

عزت مهرآوران، محمود جعفری، شهین تسلیمی، لی لی فرهادپور، سروش جمشیدی، نعیمه نظام دوست، خاطره حاتمی، میثم رازفر، رضا یزدانی، سامان دارابی، فرزانه سهیلی، صبا گرگین‌پور، کتایون بختیاری، آیدا نامجو و… از جمله بازیگران این سریال هستند.

هر قسمت از سریال «زن زندگی، مرد زندگی» یک قصه متفاوت دارد و در کلیت این سریال قصه زوجی را روایت می‌کند که هشت سال از زندگی مشترک آن‌ها می‌گذرد و با وجود تفاوت‌های فرهنگی و خانوادگی که با هم دارند، روز به روز رابطه‌شان گرم‌تر و بهتر می‌شود…

سریال «زن زندگی مرد زندگی»  از شنبه تا چهارشنبه هر هفته ساعت ۲۳ از شبکه پنج سیما پخش می‌شود و تکرار آن روز بعد ساعت ۱۱، ۱۹ و ۲ بامداد روی آنتن می‌رود.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه