English

خسرو شهراز در پاسخ به خبرگزاری موج:

بازجوی مقتدری را به نمایش گذاشتم که نیازی به اعمال خشونت نداشت

خسرو شهراز از تجربه بازی در نقش بازجو در سریال گاندو گفت.

بازجوی مقتدری را به نمایش گذاشتم که نیازی به اعمال خشونت نداشت

خسرو شهراز بازیگر نقش دکتر شهیدی (بازجو) در سریال گاندو، در مورد این نقش و دومین همکاری خود با جواد افشار به خبرنگار تلویزیون خبرگزاری موج، گفت: من از انتخاب نقشم در این مجموعه تلویزیونی خوشحالم چرا که در همه این بیش از چهل سال فعالیت هنری که داشته ام به نقش‌هایی که بازیگر را مجبور به تمرکز بر موضوع، فکر کردن به اتفاق‌های پیرامون، درک موقعیت، بازسازی آن در ذهنش و نقش‌هایی که برایم به عنوان یک بازیگر چالش‌برانگیز باشد علاقه خاصی داشتم.

وی افزود: نقش دکتر شهیدی نقش ساده و روتینی نبود و شخصیتی راسخ، باهوش و جدی و مقتدر را به نمایش می گذاشت که واقعاً درگیرم کرد و زمان زیادی برای شخصیت‌پردازی گرفت. من نیز ضمن مشورت با کارگردان، تمام سعی و تلاشم این بود تا در این سریال متفاوت از سایر کارهایی که بازی کردم عمل کنم و عملکرد قابل قبولی داشته باشم.

این بازیگر در پاسخ به اینکه در قالب نقش برای شما به عنوان یک بازجو، آیا سخت نبود که مهمترین بازجویی این داستان را در حساس ترین مقطع و قسمت های پایانی به فرد دیگری که در واقع کم تجربه تر و جوانتر سپرده شد، گفت: شهیدی، فردی پیشکسوت و سن و سال داری است که تلاش می کند دانشش را به جوانتر ها انتقال دهد. اگر به یاد داشته باشید، پیش از آنکه کاراکتر «محمد» (با بازی وحید رهبانی) وارد اتاق مایکل هاشمیان (با بازی پیام دهکردی) شود با شهیدی صحبت می کند و شهیدی به او می گوید که این کار را نکن و این نشان می دهد که آنها با هم در مورد موضوعات صحبت می کردند.

وی در پاسخ به این سوال که در طول این سریال یک تناقضی در برخورد چهره به چهره با متهمان وجود داشت چرا که شهیدی مقابل آنها می نشست اما به محمد و مایکل هاشمیان گفته شده بود که متهم امنیتی نباید به هیچ وجه چهره بازجوی خود را ببیند، گفت: به هر حال هیچ کدام از متهمانی که در طول این سریال  توسط شهیدی بازجویی شدند، در حد مایکل نبودند و آنچنان خطرناک نبودند.

شهراز تاکید کرد: براساس تحقیقاتی که برای ایفای این نقش داشتم می دانم که به دلایل امنیتی مواجهه چهره به چهره بازجو و متهمان امنیتی ممنوع است چرا که ممکن است در صورت آزادی متهم بازجو شناسایی شده و به خطر بیفتد.

وی در مورد اینکه جدی بودن کاراکتر شهیدی چقدر آزادی عمل بازیگر را تحت الشعاع قرار داده بود گفت: وقتی که این نقش را بازی کردم آقای قادری (نویسنده سریال گاندو) هم در این مورد و اهمیتی که این نقش در نوشتن داشته، با من صحبت کرد. من هم می خواستم که از کلیشه ها فاصله بگیرم و آنها را تکرار نکنم.

خسرو شهراز تصریح کرد: در واقع ما در فیلم و سریال های خارجی هم دیده ایم که بازجو، هر از گاهی خیلی خشن است و برای دریافت اطلاعات از خشونت هم کمک می گیرد و به شکنجه هم دست می زند؛ اما همه آنها را فراموش کرده بودم و خواستم کاراکتر جدیدی را نشان بدهم. بر همین اساس بیشتر تمرکزم را بر روی چشمانم گذاشته بودم و می خواستم زمانی که به متهم نگاه می کردم، اصطلاحا قالب تهی کند.

وی اظهار داشت: گمان می کنم که در این زمینه هم موفق بودم چرا که عده ای از من سوال کرده اند که آیا اساسا بازجو هستم؟!

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه