English

در گفتگو با خبرگزاری موج عنوان شد:

نه سیاسی ام و نه از سیاست خوشم می آید

علیرام نورایی بازیگر سینما و تلویزیون از حسش نسبت به سیاست، دلیل حضور زیادش در آثاری با تم سیاسی و فعالیتش در سریال گاندو و نفوذ گفت.

نه سیاسی ام و نه از سیاست خوشم می آید

علیرام نورایی ، بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج، در مورد تمایلش به پذیرش نقش در آثار سیاسی گفت: خیلی خوب شد که این سوال را از من پرسیدید. به صراحت اعلام می کنم که به عنوان یک شهروند و هنرمند، هیچ علاقه ای به حوزه سیاست، سیاسی بازی و حواشی پیرامون حوزه سیاسی ندارم. من قاطعانه می گویم که سیاسی نیستم و تنها علاقمند به ژانر اکشن و تاریخی هستم.

وی تصریح کرد: اغلب کارهایی که در کشور ما در این دو ژانر ساخته می شود تم سیاسی دارد، که شاید این شبهه را ایجاد می کند که شاید من یک فرد سیاسی یا علاقمند به سیاست هستم که دائما در کارهایی از این دست حضور دارم. در مملکت ما کارهای اکشن ساخته نمی شود مگر اینکه ژانر تاریخی، پلیسی، جاسوسی و یا ضد جاسوسی داشته باشد، غیر از این من کاری را سراغ ندارم و پیشنهاداتی هم که به من می شود می پذیرم چرا که علاقمند این ژانر هستم.

علیرام نورایی

 

برای بازی در ژانر اکشن زحمت بسیاری کشیده ام

نورایی در پاسخ به این که با توجه به آمادگی جسمانی خاصی که دارید، به نظر می رسد برای حضور در این عرصه تلاش های زیادی کرده اید، لطفا به طور مصداقی در مورد آن صحبت کنید، گفت: من زحمت زیادی کشیده ام و تلاش کردم که مهارت هایی مانند سوارکاری، پارکور و تیراندازی را به بخش بازیگری ام اضافه کنم.

وی تشریح کرد: من پارکورکاری نبودم که بازیگر شوم بلکه بازیگری بودم که دیدم در آثار اکشن خارجی از حرکات این ورزش بسیار استفاده می شود و همین چقدر کار را جذاب می کند. بنابراین به دنبال ورزش پارکور رفتم و به اتفاق دوستانم یک تیم تشکیل دادیم. حتی موفق شدیم که این ورزش را در فدراسیون ورزش های آمادگی جسمانی ثبت کنیم. این ورزشها را برای اینکه در حرفه بازیگریم بکار گیرم بیشتر دنبال کردم.

برای کار با اسلحه، تحقیق و مشورت می کنم

علیرام نورایی در مورد استیل خوبش در استفاده از سلاح های مختلف به هنگام ایفای نقش گفت: دلیل این امر این است که در هر موردی که احساس نیاز کردم سعی کردم که آموزش ببینم و این به سادگی به دست نیامده است. من مربی تیراندازی ندارم و ورزش تیراندازی را با مربی پیگیری نمی کنم؛ بلکه آثار خارجی را به طور مداوم پیگیری می کنم و نکات مورد نیاز و لازم را از آنها برداشت می کنم. در عین حال اگر قرار باشد در کاری، سلاح خاصی مانند اسنایپر را در دست بگیرم، حتما در مورد آن تحقیق می کنم و سراغ فرد مطلعی می روم از او آموزش می بینم.

علیرام نورایی

علاقمند به تجربه کردن لحظات ناب تکرار نشدنی هستم

این بازیگر در پاسخ به این سوال که آیا از این سخنان شما می توان چنین استنباط کرد که از آن دسته از بازیگرانی هستید که تمایل به انجام حرکات اکشن دارید و اجازه نمی دهید که بدلکاران به جای شما بازی کنند گفت: علاقه شخصیم این است که تا جایی که بتوانم آن لحظات نابی که کمتر کسی می تواند در زندگی شخصی اش  تجربه اش کند را خودم بازی کنم؛ که البته این منوط به این است که با گروه بدلکاری به تعامل برسم و کارگردان و تهیه کننده اجازه بدهند که با مشاوره مدیر بدلکاری و با اجازه گرفتن از آن عزیزان، تا جایی که بتوانم، خودم انجام می دهم و در غیر این صورت واگذارشان می کنم به کسانی که تخصص بیشتری دارند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در لحظه سقوط اسب به رودخانه در فیلم سینمایی « یتیم خانه ایران » خودتان سوار بر اسب بودید گفت: این سکانس یکی از درخشان ترین سکانس های آن فیلم است و اجازه بدهید که به این سوال شما پاسخی ندهم.

نقش زبیر در سریال جابربن حیان خاطره انگیز ترین اثرم بوده است

این بازیگر در پاسخ به این سوال که آیا تا به حال در اثری حضور داشته اید که احساس کنید از همه پتانسیل شما به خوبی استفاده شده است، گفت: سال ها پیش همزمان با اینکه من به پارکور فکر می کردم و به تازگی آن را شروع کرده بودم؛ با جواد افشار عزیز، سریال جابربن حیان را کار کردم. نقش زبیر در آن سریال، انواع اقسام اتفاقات اکشن، احساسی و مبارزه ای را در خود داشت و به من این امکان را داد که در همه آنها خودم را محک بزنم. یکی از سخت ترین کارهای من بود و یکی از به یاد ماندنی ترین آنها؛ و هر وقت که بخواهم از خاطرات خوب کاری ام صحبت کنم، سریال جابربن حیان در ذهنم نقش می بندد و به یاد اعتمادی که آقای افشار به من کردند و این نقش عجیب و غریب را به من سپردند، می افتم.

بازیگر سریال گاندو افزود: بعد از آن سریال آسپرین ، فوق العاده بود، فیلم سینمایی «قلاده های طلا» خیلی پتانسیل خوبی داشت، مخصوصا در کنار امین حیایی نازنین قرار گرفتن بسیار برای من دوست داشتنی بود و فیلم سینمایی یتیم خانه ایران از جمله کارهای خوب من بوده اند و با ید بگویم که من کار با ابوالقاسم طالبی را دوست داشتم.

از بهرام بهرامیان بسیار آموختم

علیرام نورایی در پاسخ به این سوال که در سریال از «یادها رفته» از معدود نقش هایی بودید که موفق بود گفت: برای آن سریال هم خیلی زحمت کشیده شد. بهرام بهرامیان بسیار با وسواس کار کرد و این پروژه نزدیک به دو سال طول کشید. این کارگردان برای بازی من در آن نقش اصرار داشت. من دوست داشتم که تعداد نماها و سکانس ها پربار تر بود اما در همان حد هم، همکاری با این تیم سازنده باعث افتخار من بود.

علیرام نورایی در سریال از یادها رفته

این بازیگر با بیان اینکه من صلاحیت نظر دادن در مورد دلایل موفقیت یا نا موفق بودن یک اثر را ندارم، تاکید کرد: با اینکه همکاری من با این پروژه بسیار زمان بر و سخت بود، اما در کنار آقای بهرام بهرامیان قرار گرفتن برایم بسیار لذت بخش بود و از لحظه لحظه آن یاد گرفتم و تجربه کسب کردم از کارگردانی که همه زوایای فیلم سازی را با وسواس دنبال می کند.  

قید جشنواره ها را زده ام

علیرام نورایی در پاسخ به این سوال که از اینکه در جشنواره ها به بازی شما آنطور که باید توجه نمی شود گفت: من سال ها است که قید جشنواره ها را زده ام و کار خودم را می کنم. افتخار می کنم که بازخوردهای خوبی از مردمی که در کوچه و خیابان من را می بینند می گیرم.

نفوذ مانع حضور پر رنگم در گاندو شد

این بازیگر در مورد نقشش در سریال گاندو گفت: من پیش از این در دو اثر دیگر به نام های « پول کثیف » و «جابربن حیان»، با جواد افشار تجربه همکاری داشتم. بعد از سالها از طرف آقای افشار با من تماس گرفته شد و من برای دو نقش این سریال کاندیدا بودم اما به دلیل اینکه همزمان درگیر سریال «نفوذ» به تهیه کنندگی محسن علی اکبری و کارگردانی و نویسندگی جواد شمقدری بودم و راکورد گریم عجیب و غریبی داشتم، متاسفانه نقش دومی که آقای افشار مد نظر داشتند را توانستم کار کنم و همین نقشی است که این شب ها در سریال دیده می شود که البته پس از دستگیری هم در داستان حضور دارد و به پایان نمی رسد.

علیرام نورایی در سریال نفوذ

وی با بیان اینکه این مجموعه، پروژه خاص و حساسی بود و خیلی خوشحالم که توانستم بعد از سالها در کنار آقای افشار باشم؛ در مورد احتمال حضورش در فصل بعدی این سریال گفت: هنوز اطلاعی از این موضوع ندارم.

حسرتی که نفوذ بر دل علیرام نورایی گذاشت

علیرام نورایی در مورد ادامه کار تولید سریال نفوذ گفت: متاسفانه این پروژه به دلیل مسائل مالی متوقف شده است و امیدواریم که به زودی از سرگرفته شود چرا که تاحدی سر آن کار اذیت شده ایم و من هنوز مجبورم که راکورد نقشم را حفظ کنم.

وی افزود: من به همین دلیل پروژه های خوبی را از دست دادم و بویژه حسرت آن نقش دیگر سریال گاندو را می خورم چرا که سریالی است که مردم دوستش دارند و آن را دنبال می کنند و این روزها در موردش بسیار صحبت می کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی