English

مدیر گالری در گفتگو با موج مطرح کرد:

کدام آثار حسن روح الامین به صورت چاپی در نمایشگاه سفیر به نمایش گذاشته شده

مهرنوش برادران تصریح کرد: حسن روح الامین با سه اثر در نمایشگاه گروهی سفیر در گالری پردیس ملت حضور دارد که دو اثر آن نسخه هایی از آثار اصلی او هستند.

کدام آثار حسن روح الامین به صورت چاپی در نمایشگاه سفیر به نمایش گذاشته شده

مهرنوش برادران مدیر گالری پردیس ملت در گفتگو با خبرنگار تجسمی خبرگزاری موج درباره نمایشگاه برگزار شده در این گالری اظهار کرد: از آنجایی که از سر گیری دوباره فعالیت گالری پردیس ملت پس از ایام کرونا با ایام محرم همزمان شده بود، تصمیم گرفتیم که نمایشگاهی برگزار کنیم که در کنار حضور اساتید به نام در این نمایشگاه، آثار بسیار خوب متناسب با شان محرم روی دیوار بروند.

نحوه انتخاب آثار سفیر

وی ادامه داد: به همین دلیل به سراغ آثار نقاشی‌خط و نقاشی از مکتب سقاخانه رفتیم چراکه در مکتب سقاخانه با عناصر و اِلمان‌های ایرانی و مذهبی روبه‌رو می‌شویم که در دوره‌ای از تاریخ هنر ایران به تحقیق درباره این عناصر پرداخته شده و موجی به نام مکتب سقاخانه به وجود آمده است که نتیجه آن هنرمندانی هستند که سالهاست در این حوزه مشغول کار هستند و این عناصر و علائم در کارهایشان دیده می‌شود. به عنوان مثال رضا مافی یکی از پیشکسوتان نقاشی‌خط در واقع تحت تاثیر مکتب سقاخانه بوده است.

به گفته مدیر گالری پردیس ملت ، در انتخاب آثار نقاشی‌خط از آثار اساتیدی انتخاب شد که در آن اشعار مختلف سروده شده در مدح امامان و دین اسلام یا اسامی خداوند و ائمه اطهار (ع) را کار کرده بودند.

برادران در ادامه مطرح کرد: همچنین آثار فیگوراتیوی که در مجموعه دیده می‌شود آثاری‌ست که به رویدادهای مذهبی و تاریخی پرداخته است.

رایت الحق و دو اثر دیگر حسن روح الامین در نمایشگاه سفیر

دو اثر حسن روح الامین نسخه چاپی هستند

مدیر گالری پردیس ملت در توضیح ارائه آثار چاپی از حسن روح الامین در این نمایشگاه تصریح کرد: از این هنرمند سه اثر در نمایشگاه ارائه شده است که شامل یک تابلوی بزرگ با عنوان « رایت الحق» و دو اثر کوچک با عنوان های «خیبر» و «عرش بر زمین افتاد» می شود. آن دو اثر کوچک نسخه هایی از کارهای پرمخاطب این هنرمند است. در واقع مجموعه آرتیبیشن از آثار نقاشی پرطرفداری که در آخرین مجموعه آقای روح الامین به نمایش گذاشته شد و فروش رفت، چاپ دستی و سیلک گرفتند که در قالب ادیشن ارائه کرده است.

خیبر اثر حسن روح الامین

وی در اینباره تشریح کرد: این کار در دنیا عرف است که وقتی آثار یک هنرمند قابل ملاحظه است و به سرعت به فروش می رسد و مشتاقان بیشتری دارد؛ در نسخه های بیشتری با چاپ سیلک اسکرین ارائه می شود. این اتفاق در خصوص هنرمندان بزرگ دنیا تا هزار ادیشن هم دیده شده ولی آرتیست هایی که اکنون در قید حیات هستند و برایشان این اتفاق می افتد، معمولا می توان بین ده تا بیست نسخه (ادیشن) از کارهایشان چاپ سیلک اسکرین تهیه کرد که هر کدام هم با شماره ای از دیگر نسخه ها متمایز می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سعی ما بر این است با گذاشتن نمایشگاه‌های خوب از هنرمندان خوب جوان و پیشکسوت و یا آرتیست‌های بین‌المللی گالری دوباره رونق قبلی را پیدا کند و محلی برای تبادل هنرهای تجسمی باشد.

عرش بر زمین افتاد حسن روح الامین

در نمایشگاه گروهی سفیر که نمایشگاهی است متناسب با ایام محرم و صفر و نه صرفا با موضوع آن، ۲۲ اثر از ۱۷ هنرمند همچون محمد احصایی، ایرج اسکندری ، نصرالله افجه‌ای، ناصر اویسی، احمد آریامنش، عباس بلوکی‌فر، صادق تبریزی،  جلیل رسولی ، هادی روشن ضمیر، علی شیرازی ، عین‌الدین صادق‌زاده، محمد فاسونکی ,  مهدی فلاح (از هر کدام یک اثر)، محمدعلی ترقی‌جاه، یدالله کابلی و احمد محمدپور (2 اثر)  و حسن روح‌الامین (3 اثر) به نمایش گذاشته شده است.

گفتنی است که این آثار برای فروش گذاشته شده اند و قیمت آنها از 2 تا 8 میلیون تومان تعیین شده است.

نمایشگاه گروهی سفیر

این نمایشگاه از چهارشنبه (سوم شهریور ۱۴۰۰) گالری پردیس ملت افتتاح شده و تا دوم مهرماه برپاست و از ساعت 11:00 تا 20:00 برای میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

بازدید با رعایت پروتکل های بهداشتی برای عموم آزاد است.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه