English

محسن یزدی در گفتگو با خبرگزاری موج عنوان کرد:

مخاطب خاص برای مستندهای تلویزیونی مطرح نیست/برنامه ریزی برای تبلیغ آثار شبکه مستند

مدیر شبکه مستند در مورد مخاطب شناسی و عوامل نتیجه بخش بودن آثار مستند سینمایی و برنامه های تبلیغی و بین المللی این شبکه توضیحاتی ارائه کرد.

مخاطب خاص برای مستندهای تلویزیونی مطرح نیست/برنامه ریزی برای تبلیغ آثار شبکه مستند

 به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری موج در روزهای گذشته محسن یزدی مدیر شبکه مستند سیما در یک نشست خبری بر چند نکته مهم تاکید کرد. اول اینکه خط قرمز این شبکه، منافع ملی است بر همین اساس از نمایش فیلم های سیاه که انسا ن را در بن بستِ جبر اجتماعی و ناتوانی در تغییر شرایط و حل معضلات نشان دهد و همینطور آثاری که توجیه کننده با اغراق کننده در حل مسائل باشند، پرهیز می کند. در واقع این شبکه بر پخش آنچه که مستند خوب و معطوف به نتیجه باشد اصرار دارد.

نکته دیگر مورد تاکید این مدیر رسانه ملی قرار گرفت بی رقیب بودن این شبکه در تولید و پخش فیلم های مستند در کشور بود و نکته مهم دیگر مورد تاکید ایشان در این جلسه میل به همکاری با طیف وسیعی از هنرمندان مستندساز فارغ ار تفاوت های نگرش ساسی و با تاکید بر مشترکات بود.

مستندی که بتواند مطالبه عمومی ایجاد کند موفق می شود

بر همین اساس به نظر می رسد نمایش آثار بر اساس یک مخاطب شناسی و برنامه هدفمند برای تاثیر هرچه بیشتر می تواند یکی از راهکارهای مفید باشد اما محسن یزدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج در مورد برنامه ریزی برای دیده شدن آثار مستند توسط مخاطبان خاص خود گفت: ما یک کانال (شبکه) تلویزیونی هستیم و نمی توانیم اطلاع دقیقی از اینکه چه کسی به تماشای فیلم ها و برنامه های می نشیند به دست بیاوریم و تنها منبع ما نظرسنجی های سازمانی است که اطلاعاتی از قبیل اینکه چه رده سنی و یا از چه سطوحی به تماشای شبکه مستند می نشینند را به ما می دهد. 

وی افزود: ضمن اینکه من به اینکه یک مستند را باید گروه های خاص به معنی مسئولین ببینند اعتقادی ندارم چرا که تا یک چیزی تبدیل به مطالبه خاص و عمومی نشود اتفاقی برایش نمی افتد. 

یزدی تاکید کرد: من قائل به مخاطب خاص نیستم و معتقدم مردم و گروه های مختلف نخبگان  باید اثر را ببینند تا به تدریج تبدیل به مطالبه عمومی شود. بر همین اساس شکل پرداخت خیلی اهمیت پیدا می کند و آن چیزی که حلقه مفقوده این مباحث قدیمی است همین شکل پرداخت است.

چگونه گفتن بسیار مهم است

مدیر شبکه مستند در ادامه به اولویتش برای پخش مستندها یک بار دیگر اشاره کرد و اظهار داشت: در واقع هیچ کس نمی گوید که چیزی را نگوئیم و مسئله ای را بیان نکنیم اما این که چگونه گفته شود و هنرمندانه بیان شود اهمیت دارد. من قائل به «ماست مالی» و «ماله کشیدن» مسایل نیستم اما وقتی می بینیم که فردی مستندی تولید کرده که غلط است یا از نظر بضاعت فرم خوب نیست! بنابراین چگونه گفتن، عادلانه و منصفانه گفتن از نظر من مهم است. 

شبکه مستند

تبلیغ شبکه مستند به زودی آغاز می شود

وی در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به اینکه شبکه مستند را رسانه ای بی رقیب می دانید و در عین حال به درستی جذابیت را مستندهای تولید شده در کشور را قابل رقابت با سینمای داستانی می دانید آیا برنامه ای برای تبلیغ فیلم های در نظر گرفته شده برای کنداکتور شبکه مستند در سایر شبکه ها دارید، گفت: یکی از کارهای اصلی که در برنامه هایمان قرار دارد تبلیغ شبکه است اما متاسفانه تا کنون موفق به انجام آن نشده ایم که از کم توفیقی و کم کاریمان بوده ولی به طور جدی به فکرش هستیم. 

یزدی تاکید کرد: تبلیغ و دیده شدن این شبکه خیلی مهم است. چرا که شبکه مستند واقعا شبکه خوبیست؛ نه اینکه این ادعا را به خاطر اینکه در حال مدیریتش را به عهده دارم بگویم بلکه از ابتدای راه اندازی این شبکه، خوب بوده است و به نظر من اتفاق خوبی می افتد اگر تبلیغ شود، دیده شود و در سبد علائق مخاطب قرار بگیرد. ان‌شاءالله این کار را به زودی شروع خواهیم کرد.

تعامل با شبکه های خارجی در اختیار اداره کل بین الملل سازمان است

محسن یزدی در پاسخ به سوال دیگر خبرگزاری موج در مورد ارتباط این شبکه با شبکه های مهم خارجی و بین المللی برای تبادل یا تهاتر آثار و یا فعالیت هایی از این دست گفت: چنین تعاملاتی ارتباطی با ما در شبکه ندارد بلکه مربوط به بخش بین الملل سازمان بر می گردد. ما به صورت موردی پیشنهاداتی به آن معاونت داده ایم اما برنامه منسجمی از سوی ما مطرح نشده است.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه