English

محسن یزدی:

همه معتقدان به منافع ملی در دایره همکاران شبکه مستند قرار دارند

مدیر جدید شبکه مستند در مراسم معارفه اش از اعتقاد به منافع ملی و علاقه به کشور و توسعه آن به عنوان ویژگی های مشترک دایره همکاران شبکه مستند در موضوعات مورد تفاهم یاد کرد.

همه معتقدان به منافع ملی در دایره همکاران شبکه مستند قرار دارند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سیما ، مراسم تکریم و معارفه مدیران سابق و جدید مستند با حضور مشاور عالی معاون سیما و جمعی از مدیران امروز یکشنبه 29 تیر برگزار شد.

رضا پورحسین مشاور عالی معاون سیما در این جلسه ضمن قدردانی از زحمات و خدمات ارزنده سیدسلیم غفوری در مدت تصدی مسئولیت در شبکه مستند گفت: در مدت زمان مدیریت سلیم غفوری شاهد ارتقای برنامه های این شبکه از لحاظ کمی و کیفی بودیم و پویایی که این شبکه در سال های اخیر داشت ،  موجب شد حضور مستندسازان در این شبکه را برای همکاری با این شبکه وزین بیش از گذشته احساس شود.

مشاور عالی معاون سیما افزود : در سال های اخیر موضوعات متنوعی به تولیدات مستند اضافه شده و این امر به موفقیت بیشتر این شبکه در ارائه گفتمان های مورد نظر رسانه ملی ، کمک بسزایی  کرد.

پورحسین همچنین برگزاری سه دوره جشنواره مستند را ازاقدامات بسیار ارزنده و سازنده شبکه مستند در دوران مدیریت سلیم غفوری برشمرد که اعتباری خاص به رسانه ملی اضافه کرد و هر سال هم به اعتبار این شبکه افزوده است.

تاکید بر تولید مستندهای بر پایه انقلاب و دفاع مقدس

مشاور عالی معاون سیما افزود : همان طور که در حکم معاون محترم سیما به آن تاکید شده است مستندسازی باید در گفتمان های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از اهمیت بیشتری برخوردار باشد و افزایش سهم تولیداتی از این دست ، در  ارائه تصویری حقیقی از نظام مقدس اسلامی به جهانیان بسیار تاثیرگذار است.

وی  با اشاره به اینکه تولید مستند با محتوای متنوع و با گفتمان انقلابی همواره دغدغه مدیر شبکه مستند بوده ، گفت: با توجه به شناختی که از محسن یزدی مدیر جدید شبکه مستند وجود دارد این دغدغه هم بی شک برای ایشان وجود دارد و  پیشنهاد من این است که باید در کارهای جدید به تاریخ شفاهی توجه بیشتری شود و کارهای سلبی و ایجابی در این خصوص  انجام دهیم .

پورحسین خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هم اکنون در زمان جنگ روایت ها هستیم و این عرصه روایت محکم تری را می طلبد گفت: اگر آرمان ها و دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی خود را به خوبی روایت نکنیم رسانه های معاند با غرض ورزی که تمام این سال ها  از آن ها سراغ داریم با جعل واقعیت، اخباری را علیه نظام مقدس اسلامی روایت می کنند که این می تواند در برخی موارد افکارعمومی جهان را دچار آسیب کند.

تولیدات شبکه مستند ،  مرجعی معتبر

مشاورعالی معاونت سیما تاکید کرد: ما باید واقعیت های ایران اسلامی را به خوبی روایت کنیم تا دشمنان اسلام ، تاریخ انقلاب و کشورمان را جعل نکنند. این که رسانه های معاند سال هاست  بودجه های هنگفتی برای تبلیغات منفی علیه کشورمان انجام می دهند واقعیتی است که باید با هوشیاری به آن توجه داشت و رسانه ملی و در بخش تخصصی تر شبکه مستند سیما با تولیدات خود  واقعیت های ایران را روایت کند و حتی در این مسیر باید به عنوان مرجعی معتبر برای اندیشمندان در سطح جهان باشیم.

وی با بیان یکی از فرمایشات امام راحل (ره) گفت: حضرت امام جمله ای بسیار گرانبها دارند و آن این بود که ایران با رفتار خود ، آمریکا را تحقیر کرده و این تازه آغاز راه است. از این قبیل سخنان را مقام معظم رهبری هم بیان کردند که ما به عنوان اصحاب رسانه باید با عزت به سمت تمدن نوین اسلامی حرکت کنیم.

مشاورعالی معاونت سیما  افزود: اگر در برخی مواقع در  اجرای اصول انقلاب کم کاری کردیم و یا به درستی دستاوردهای خود را بیان نکردیم دیگران با روایتی دروغ ما را منفعل کردند.

شبکه مستند ، خانه مستندسازان  با ظرفیتی عظیم از طرح ها و ایده های خلاقانه 

پورحسین با اشاره به اینکه شبکه مستند مناسبت ترین بستر برای این منظور است و خانه مستندسازان عزیز هم همین شبکه مستند سیماست گفت: حوزه مستند از عمق و گستره وسیعی برخوردار است و ما با تحقیق و پژوهش و بهره مندی از مستندسازان می توانیم روایت جامعی برای نسل های آینده به یادگار بگذاریم و راوی زحمات و رشادت های سربازان کشورمان باشیم.

مشاورعالی معاون سیما با تاکید بر این که شبکه مستند در دورات مسئولیت سلیم غفوری در رده های دوم و سوم هم قرار گرفت افزود: سلیم غفوری با کسب چنین موفقیت هایی نشان داد که هم فیلم  مستند را می شناسد و هم از نیاز مخاطب باخبر است و انشالله این تجربه را در شبکه افق هم انجام می دهد و شاهد اوج گیری شبکه افق باشیم و با شناختی هم که از آقای یزدی دارم که جوان خوشنام، خوش فکر  با دغدغه های فرهنگی و انقلابی هستند نوید کارهای بهتر و پرشتاب تر در شبکه مستند را خواهیم داشت.

 سیدسلیم غفوری با قدردانی از حمایت‌های معاونت سیما در مدت تصدی مدیریت شبکه مستند گفت:  معتقدم کار رسانه کاری جمعی و گروهی است و قطعاً اگر شبکه مستند هم در  این چند سال توفیقی داشته نتیجه زحمت تک‌تک همکاران و مدیران شبکه بوده است.

 وی افزود: از مهم‌ترین کارهایی که در این سال‌ها صورت گرفت نظم و ترتیب درست جدول پخش شبکه بود، اینکه برنامه‌ها سر ساعت شروع شود و از تنوع لازم برخوردار باشند  و این اتفاق نتیجه زحمت دوستان ما در تأمین و پخش شبکه بود.

همچنین در بحث تولید ما در این چند سال چند «برند» جدید مثل  «به اضافه مستند»، «دوران» «360 درجه»، «همسفر»، «پرونده مستند» و.. درست کردیم، این اتفاق به‌تنهایی از عهده ما خارج بود و کمکی بود که جامعه خوب مستندسازان ما در آن دخیل بودند، ما فقط تلاش کردیم بستری را فراهم کنیم که شبکه مستند خانه مستندسازان باشد اما زحمت اصلی حتماً بر دوش دوستان مستندساز و تولید خود شبکه بوده است که انصافاً دوستان تلاش کردند و زحمت کشیدند.

غفوری با اشاره به آمار ٣٠ درصدی مخاطبان این شبکه گفت: شبکه مستند اکنون در رده‌بندی شبکه‌های سیما رتبه پنجم را دارد و  در بین کل شبکه های داخلی رسانه ملی هم شبکه هفتم است، فکر می‌کنم این جایگاه مناسبی برای شبکه مستند به شمار می‌رود.

غفوری ادامه داد: مستندهای حیات‌وحش این شبکه  هم در یک سال و نیم اخیر از 5 برنامه  پرمخاطب غیر نمایشی سیما بود.

وی درباره مدیر جدید شبکه مستند هم گفت: آقای یزدی را قریب به 20 سال است که می‌شناسم و در هر جا حضور داشتند مثل خبرگزاری فارس، حوزه هنری، شبکه سه حضور مؤثری داشتند و ایشان جوانی خوش‌فکر و  پرتوان هستند و حتماً با حضور ایشان شبکه مستند بهتر به کار خود ادامه خواهد داد.

مستندسازانی که معتقد به منافع ملی هستند، در دایره همکاری با شبکه مستند قرار می‌گیرند

در این مراسم، محسن یزدی مدیر جدید شبکه مستند هم گفت:«مستند» امروز شبکه آبروداری است و همه درباره آن صحبت می‌کنند، از این‌ جهت تحویل گرفتن این شبکه و قوی‌تر کردن آن کار سخت‌تری است و انشالله این اتفاق بیفتد.

وی افزود: همان‌طور که آقای سلیم غفوری فرمودند موفقیت شبکه کاری گروهی و موفقیتی جمعی است اگرچه راهبری و رهبری شبکه هم بسیار اهمیت دارد و از این بابت باید به ایشان  بابت چنین همکارانی تبریک گفت.

محسن یزدی افزود: معتقدم شبکه تلویزیونی متعلق به همه مردم است و همه باید بتوانند تماشاگر آن باشند. الگویی که شبکه مستند امروز دارد برای من هم ادامه خواهد داشت.

مدیر شبکه مستند گفت:  گاهی این بحث مطرح می‌شود که قصد داریم برای قشر خاصی فیلم بسازیم، اما من این بحث را از اساس غلط می‌دانم. ما طبعاً یک فرم و یک محتوا  داریم و این فرم است که تعیین می‌کند مخاطب چقدر گسترده باشد و بیننده مایل باشد کار را ببیند یا خیر.

یزدی گفت: اگر ما مدعی هستیم که حرف‌های مناسبی داریم باید همه مردم مخاطب آن باشند.

وی تصریح کرد: همه‌کسانی که معتقد به منافع ملی هستند، کشور و پیشرفت کشور را دوست دارند، ولو اینکه سلایق سیاسی  آن‌ها با ما متفاوت باشد ، در دایره همکاری با شبکه مستند قرار می‌گیرند.

یزدی ادامه داد: من معتقدم در جامعه مستندساز کشور که جامعه گسترده‌ای هم هست، با آدم‌هایی که نمی‌شود کارکرد از انگشتان یک دست هم کمتر هستند، مستندسازان ما شریف و معتقد به منافع کشور هستند و می‌شود در موضوعات موردتفاهم دو طرف همکاری داشت.

وی در پایان  خطاب به همکاران شبکه مستند گفت: خوشحالم که امروز در خدمت شما هستم و صمیمانه از همه دوستان استدعا دارد به همان شکل که به آقای غفوری کمک کردند، به ما هم کمک بکنند تا این افتخار جمعی که ایجادشده، ادامه پیدا کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی