English

زهرا سعیدی در گفتگو با خبرگزاری موج:

صبح آخرین روز از کلیشه‌های رایج دور شد/حین فیلمبرداری برای شهید شهریاری عزاداری می‌کردیم

بازیگر سریال صبح آخرین روز می‌گوید تلاش زیادی توسط کارگردان و بازیگران این سریال برای باورپذیری بیشتر نقش‌ها صورت گرفته که ثمره این کار، دور شدن مجموعه از کلیشه‌های رایج تلویزیون در روایت زندگی مفاخر است.

صبح آخرین روز از کلیشه‌های رایج دور شد/حین فیلمبرداری برای شهید شهریاری عزاداری می‌کردیم

زهرا سعیدی بازیگر نقش مادر شهید مجید شهریاری در سریال صبح آخرین روز در گفتگو با خبرنگار رادیو تلویزیون خبرگزاری موج اظهار کرد: زمانی که مجید شهریاری دانشمند هسته‌ای کشورمان به شهادت رسید، بسیار متاثر شدم و دلم سوخت که چنین شخصیتی را با توانایی‌ها و خصوصیات منحصر به فرد در یک حمله تروریستی از دست دادیم؛ به همین دلیل وقتی درباره سریال «صبح آخرین روز» که روایتی از زندگی این شهید است، با من صحبت شد پیشنهاد بازی در آن را پذیرفتم و معتقد بودم کار خوبی ساخته خواهد شد. 

وی افزود: برای آشنایی با نقشی که در این سریال ایفا کردم، ملاقات‌هایی با همسر و فرزندان شهید شهریاری داشتم البته موفق نشدم با مادر شهید دیداری داشته باشم؛ اما به دلیل آشنایی قبلی‌ام با مادران شهدا که با برخی از آنها زندگی کرده‌ام، توانستم تا حد زیادی به شخصیت مورد نظر نزدیک شوم.

بازیگر «صبح آخرین روز» با بیان اینکه تلاش زیادی توسط کارگردان و بازیگران این سریال برای باورپذیری بیشتر نقش‌ها صورت گرفته است گفت: ثمره این کار، دور شدن مجموعه از کلیشه‌های رایج تلویزیون در روایت زندگی مفاخر است.

زهرا سعیدی در سریال صبح روزهای زندگی2

وی ادامه داد: قصه این سریال، داستان واقعی زندگی شهید مجید شهریاری است پس به دلیل واقعی بودن باید از کلیشه و شعارزدگی دور باشد تا برای مخاطب باورپذیر شود و آن را پس نزند. 

سعیدی بیان کرد: در تمام مدتی که مشغول بازی در سریال «صبح آخرین روز» بودیم برای این شهید بزرگوار عزاداری کردیم و امیدوارم با ساخت این سریال توانسته باشیم دین خود را به او و جامعه علمی کشور ادا کنیم.

وی با بیان اینکه مردم علاقه‌ دارند در شرایطی که به دلیل شیوع کرونا کمتر از خانه بیرون می‌روند پای تلویزیون بنشینند و فیلم و سریال تماشا کنند، گفت: استقبال مخاطبان از «صبح آخرین روز» در این شرایط خوب بوده که نشان‌دهنده تلاش همه عوامل تولید برای ارائه بهترین کار است.

این بازیگر تلویزیون عنوان کرد: فیلمنامه‌نویس این سریال تلاش کرده در کنار لحظه‌های تلخ، فضاهای دیگری را هم ترسیم کند تا مخاطب از فضای سریال خسته نشود و برای آشنایی باز ندگی یکی از مفاخر معاصر، تا انتها کار را دنبال کند.

وی در پایان با اشاره به اقدام قابل توجه معاونت امور استان‌ها برای به تصویر کشیدن زندگی نام‌آوران کشور که زاده شهرهای مختلف ایران هستند، تصریح کرد: پرداختن به زندگی مفاخر باید در دستور کار رسانه ملی قرار بگیرد زیرا زندگی آنها بر اساس واقعیت موجود بوده و قطعا برای مخاطب جذاب است البته تنها نباید به سراغ زندگی مفاخری برویم که درگذشته‌اند یا به شهادت رسیده‌اند، چهره‌های نامدار فراوانی هستند که در قید حیات بوده و روایت زندگی آنها جذابیت‌های لازم برای تولید فیلم و سریال را دارد.

داستان این سریال از صبح روز ترور شهید شهریاری آغاز شده و به گذشته برمی گردد و ۴۶ سال زندگی او را روایت می کند. شهید دکتر مجید شهریاری، استاد دانشگاه شهید بهشتی و از دانشمندان هسته‌ای ایران بود که در سال ۱۳۴۵ در زنجان متولد شد و در هشتم آذر ۱۳۸۹ توسط رژیم صهیونیستی و با همکاری اطلاعاتی منافقین در یک عملیات تروریستی به شهادت رسید.

زهرا سعیدی

از بازیگران این سریال می توان به کاوه خداشناس، سپیده خداوردی، زهرا سعیدی، شهرام عبدلی، مهران رجبی، افسانه ناصری، سیروس همتی، میرطاهر مظلومی، حسن اسدی، پریسا گلدوست، مهدی علیپور و اردشیر رستمی اشاره کرد. همچنین از بازیگران توانمند زنجانی نیز در این سریال پربازیگر که نزدیک به ۴۰۰ نفر بازیگر دارد استفاده شده است. در این سریال اردشیر رستمی پدر شهید شهریاری، شهرام عبدلی دایی شهید، سیروس همتی برادر شهید و مهران رجبی در نقش مش باقر پدربزرگ شهید شهریاری را بازی می کنند.

نقش شهید شهریاری در این سریال در ۵ برهه به تصویر کشیده می شود و به همین خاطر ۵ بازیگر مختلف در قالب این نقش قرار گرفته اند. سن ۵، ۸، ۱۳، ۱۸ و ۲۳ سالگی تا ۴۶ سالگی هر کدام بازیگران مجزایی دارند. فرحان فرحناک بازیگر این نقش از سن ۱۸ تا ۲۳ است و کاوه خداشناس بعد از ۲۳ سالگی را ایفا می کند، همچنین بازیگران کودک و خردسال و نوجوان نیز از بومی های چهار محال و بختیاری و قم و تهران انتخاب شده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه