English

در مراسم تجلیل از سید محمود رضوی در جشنواره عمار عنوان شد:

پیشنهاد مسعود ده نمکی به سیدمحمود رضوی: کاش سیاست را رها کرده و به سینما بازگردد

سید محمود رضوی از مادر سه شهید و جشنواره عمار هدایایی را دریافت و تقدیر شد در حالی که مسعود ده نمکی معتقد بود عدم حضورش در سینما یک ضایعه بر سینما است.

پیشنهاد مسعود ده نمکی به سیدمحمود رضوی: کاش سیاست را رها کرده و به سینما بازگردد

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج، در مراسمی که در ویژه برنامه سینما مردم به عنوان اختتامیه یازدهمین جشنواره عمار برگزار شد، با حضور حضور جواد منصوری پژوهشگر تاریخ و از اولین فرماندهان سپاه پاسداران، مسعود ده‌نمکی، نادر طالب‌زاده و فرزند شهید صیادشیرازی از سید محمود رضوی تهیه‌کننده فیلم‌های «سیانور»، «لاتاری» و «ماجرای نیمروز ۱و۲» تقدیر به عمل آمد.

در بخشی از آیین پایانی یازدهمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار که از ساعت 21 از شبکه افق به صورت زنده پخش می شد و اجرای آن را اقبال واحدی بر عهده داشت، پس از آنکه فرزند شهید صیاد شیرازی در برنامه حاضر شده و خاطراتی از پدرش بیان کرد، نوبت به تجلیل از سیدمحمود رضوی رسید که تهیه‌کننده فیلم‌های سینمایی از قبیل لاتاری، دهلیز، سیانور و ماجرای نیمروز ۱و۲ و سریالهایی همچون پرده نشین و معراجی ها رسید که برخی از این آثار با موضوع مقابله با ترورهای دهه۶۰ توسط منافقین بوده است.

تجلیل از سید محمود رضوی در اختتامیه یازدهمین جشنواره عمار

در این قسمت ابتدا کلیپی از مصاحبه‌های هادی حجازی فر، مسعود ده‌نمکی، حسین تراب نژاد، جعفر شیرعلی نیا، بهروز شعیبی و سیدمحمود رضوی پخش شد.

هادی حجازی فر از خاطره اش در مورد حسن خلق رضوی و تعریفی که از او سر کار ماجرای نیمروز کرده بود سخن گفت و شعیبی هم در این کلیپ گفت: برایم خوشحال کننده است که در ۴۰ سالگی رضوی از او تقدیر می‌شود و این نشانه سالهای خوب و آثار خوب پی رو است که امیدوارم این تهیه کننده سال‌های سال فیلم بسازد و از سینما فاصله نگیرد. در این کلیپ بخش هایی از ملاقات عوامل فیلم ماجرای نیمروز با مقام معظم رهبری و نظرات ایشان در مورد این اثر سینمایی و تلاش برخی از هنرمندان هم به نمایش در آمد.

در ادامه و پس از سخنان کوتاهی که جواد منصوری بیان کرد نوبت به مسعود ده نمکی رسید. این کارگردان و فعال فرهنگی که سابقه فعالیت روزنامه نگارانه هم دارد فرصت را غنیمت دانست تا سخنی را خطاب به سید محمود رضوی بیان کند و اظهار داشت: اگرچه ورود آقای رضوی به سیاست که علاقه او بوده و این علاقه را از کودکی هم داشته است و حتما می تواند در آن عرصه هم منشاء خیر باشد اما امیدوارم در این تصمیمش بازنگری کند و یا دلسوزانی باشند که از او بخواهند تا سیاست را رها کرده و به عرصه سینما بازگردد چراکه سیاست مانند روزنامه است، سینما مانند کتاب؛ و این کتاب است که می‌ماند.

پس از آن سید محمود رضوی به جمع حاضران اضافه شد و بعد از آنکه کلیپی از مادر سه شهید به نمایش در آمد که هدیه ویژه ای را برای او اهدا کرده بود پخش شد، فانوس طلایی، لوح تقدیر که به امضای مادر شهیدان خالقی پور رسیده بود و چفیه ای که به یادگار از دومین فرزند شهید این مادر برایش مانده بود به این تهیه کننده سینما اهدا شد.

چفیه ای که یادگار سه شهید برای یک مادر بود

در تماس تلفنی زنده ای که با مادر شهیدان خالقی پور که ساکن نازی آباد تهران است، گرفته شد در مورد این چفیه گفت:  فرزندم این چفیه را به مدت شش سال در همه عملیاتی که حضور داشت به گردن می انداخت و وقتی شهید شد، پیکر فرزندم ۴۰ روز در خاک عراق مانده بود و این چفیه که همه مدت به همراهش بود مملو از خون شده بود. وقتی که اجساد شهدا تبادل شد، این چفیه را به یادگار از سه فرزندم به من دادند که خون خشک شده بر آن را با اشک چشمانم شسته‌ام و اگر چه در نظر اولبرای افراد ارزش مادی چندانی نداشته باشد اما برای یک مادر که سه جوانش را داده تا چنین یادگاری نصیبش شود ارزشمند است و فکر می‌کنم آقای رضوی که مانند پسرم است، لیاقت دریافت آن را دارد.

وی افزود: هرگز خاطره روزی که سیدمحمود رضوی برای دریافت جایزه سیمرغ فجر با دختر کوچک و محجبه خود بر روی سن حاضر شد را از یاد نخواهم برد و همان روز هم بسیار دعایش کردم که با اینکار خواست که حجاب را یادآوری کند.

مادر شهیدان خالقی با ابراز رضایت از تولید و کیفیت فیلم ماجرای نیمروز اظهار داشت: من ده بار این فیلم را دیده ام و به قدری این اثر به نظرم طبیعی آمد که مدام در تصاویر آن به دنبال دو فرزند شهیدم که د رچنین عملیاتی شرکت می کردند و در نهایت در آغوش هم به شهدت رسیدند می گشتم.

وی در پاسخ به اقبال واحدی که از او سوال کرد که از سید محمود رضوی چه تقاضایی دارد و آیا مایل است که او فیلم سه فرزند شهیدش را بسازد بیان کرد: چه تقاضایی می توانم از آقای رضوی داشته باشم در حالی که او را همانند پسر خودم می دانم و نیم خواهم که او را با درخواستم به زحمت بیندازم.

تجلیل از سید محمود رضوی در اختتامیه یازدهمین جشنواره عمار

سید محمود رضوی هم که از سخنان این مادر انقلابی متاثر شده بود و سعی می کرد اشک خود را کنترل کند گفت: برایم مایه افتخار است که یک مادر شهید اینگونه مرا همسنگ فرزندانش بداند. همیشه به این فکر می کردم که برای همراهیم در قبر چه توشه ای می توانم با خود داشته باشم که امروز این چفیه که به خون شهیدی متبرک است به دستم رسیده و حتما در آن زمان سخت به کارم خواهد آمد.

در ادامه به درخواست مجری و مسعود ده نمکی، جواد منصوری که در دهه شصت توسط منافقین به ضرب سیزده گلوله ترور شده بود، خاطراتی از آن زمان و سخنان امام خمینی (ره) مبنی بر ادامه انقلاب اسلامی ایران تا ظهور حضرت ولیعصر (عج) بیان کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه