English

سومین حضور جهانی آشو در یک ماه اخیر/بخش رقابتی ایدفا میزبان آشو

راهیابی فیلم مستند آشو ظرف یک ماه در بخش رقابتی دو جشنواره لایپزیگ (Leipzig) آلمان و ایدفا ( IDFA ) هلند از اولین بازخورد های حضور بین المللی آن است.

سومین حضور جهانی آشو در یک ماه اخیر/بخش رقابتی ایدفا میزبان آشو

 به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج فیلم مستند «آشو» به کارگردانى جعفر نجفى در حالی به عنوان تنها نماینده سینماى ایران است که به بخش رقابتى سی و دومین جشنواره جهانی مستند «ایدفا» راه یافته است که سه مستند دیگر از ایران نیز در بخش غیر رقابتى این رویداد بزرگ جهانی حضور دارند.

بر همین اساس نجفی در پاسخ به خبرنگار موج در مورد موضوع و داستان این فیلم مستند گفت: آشو کودکی چوپان است که دلبسته سینما و بازیگری است و مرتب در حال دست و پنجه نرم کردن با مشکلات زندگی روز مره و کارش است اما همزمان با عشقی که به فیلم های مطرح سینمای جهان و بازیگری دارد زندگی اش آمیخته به رویاهایش می شود. آشو و دختری که از بدو تولد برای همدیگر در نظر گرفته شده اند ، سعی می کنند در دنیای لجبازی های کودکانه علاقه به هم را انکار کنند و وانمود کنند که بازیگری برایشان مهمتر است.

مستند آشو

کارگردان مستند آشو در مورد مدت زمان پیش تولید تا نمایش فیلم گفت: فیلم مستند آشو حدود 5 ماه مطالعه و تحقیق را در مرحله پیش تولید و 20 روز تصویر برداری  در مرحله ی تولید و 3 ماه مراحل پسا تولید را پشت سر گذاشت. پس طی کردن مراحل فنی و اماده شدن نسخه ی نهایی فیلم، سرکار خانم مریم نقیبی که از فعالان حوزه بین المللی فیلم و انیمیشن هستند عرضه و پخش بین المللی فیلم را آغاز کرده است که پذیرفته شدن این فیلم در در بخش رقابتی هر دو جشنواره لایپزیگ (Leipzig) آلمان و ایدفا ( IDFA ) هلند از اولین بازخورد های بین المللی آن است.

جعفر نجفی در مورد مخاطب این فیلم گفت: مخاطب این فیلم را می توان همه سنین در نظر گرفت؛ هر چند که کودکان عاشق شخصیت آشو می شوند. درواقع این فیلم را می توان هم فیلمی برای کودک و هم درباره کودک دانست.

جشنواره ایدفا (idfa) که معتبرترین رویداد سینمای مستند جهان است  از۲۰ نوامبر تا اول دسامبر در شهر آمستردام هلند برگزار می شود.

شایان ذکر است که فیلم مستند آشو با راه یابی به این جشنواره، سومین حضور جهانی خود را در یک ماه اخیر تجربه می کند؛ جشنواره  کودک و نوجوان  شارجه و جشنواره  مستند لایپزگ (Leipzig) آلمان نیز میزبان این فیلم هستند.

سایر عوامل این عبارتند از: کارگردان: جعفر نجفی، تهیه کننده: مریم نقیبی، مجری طرح: آرش نیک بخت، دستایر تهیه کننده: میلاد خسروی، تدوین: هدی ارشد ریاحی، مشاور تدوین : لقمان خالدی، مشاور کارگردان: فریدون نجفی، تصویر بردار: احمد بابادی، صدابردار: سعید بهرامی، موسیقی : امیر شهابی.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه