English

تعیین سن کودکان از روی سینوس آنها

انسان شناسان، آسیب شناسان و سایر دانشمندان به زودی به ابزاری دسترسی پیدا خواهند کرد که به واسطه آن می‌توان سن کودکان فوت شده را بر اساس بقایای اسکلت آنها تشخیص داد.

تعیین سن کودکان از روی سینوس آنها

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از گیزمگ، محققان در دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی به رهبری پروفسور ان راس، طی یک پژوهش جدید دریافتند که سینوس فرونتال جمجمه در دوران کودکی دستخوش تغییرات واضحی می‌شود که این تغییرات با سن تقریبی فرد در ارتباط است.

این محققان برای بررسی و تعیین مراحل مختلف رشد جمجمه افراد، از تصاویر رادیولوژی 392 فرد با سنین مشخص که بین دوران کودکی و 18 سالگی بودند استفاده کردند.

با این کار مشخص شد که در کودکان کمتر از شش سال، سینوس فرونتال به هیچ وجه قابل تشخیص نبوده و به همین دلیل آنها این مرحله را "0" نامگذاری کردند.

مرحله بعدی که "مرحله یک" نامگذاری شد در حدود سنین شش تا هشت(متوسط ​​سن 6.5) است. در این مرحله دیده شد که سینوس به صورت دو حفره کوچک با یک فاصله در بین آنها و در پشت پیشانی ظاهر می‌شود.

در مرحله دو نیز که در حدود هفت تا 10 سالگی(متوسط ​​سن هشت سالگی) است، سینوس هنوز به صورت دو حفره جداگانه، اما بزرگتر و ملموس است.

در نهایت، در جایی بین سنین 12 و 18 (متوسط ​​سن 16)، که مرحله سه نام دارد، دیده می‌شود که دو حفره با هم ادغام شده و یکی می‌شوند.

این پژوهش در حال حاضر تنها یک "اثبات مفهوم "( proof-of-concept) بوده که نشان می‌دهد به کمک تصاویر رادیولوژی و در روشی غیر تهاجمی می‌توان سن کودکان فوت شده را از روی بقایای اسکلت آنها تشخیص داد.

از این روش همچنین می‌توان برای تعیین سن کودکان زنده‌ای که هیچ سابقه‌ای از زمان تولد آنها در دسترس نیست استفاده کرد.

این پژوهش اخیرا در مجله The Anatomical Record منتشر شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر