English

احد محبی در گفت و گو با موج عنوان کرد:

رعایت استانداردهای جهانی در آثار فیلمسازان ایرانی رشد یافته است

یک کارگردان سینمای ایران گفت: در 10 سال گذشته آثار فیلمسازان ایرانی به لحاظ کیفیت بصری به استانداردهای جهانی نزدیک تر شده است.

رعایت استانداردهای جهانی در آثار فیلمسازان ایرانی رشد یافته است

احد محبی مدرس کارگاه تکنیک های توزیع فیلم مستند در جشنواره‌ها، در حاشیه نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش به خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج گفت: در 10 سال گذشته آثار فیلمسازان ایرانی به لحاظ کیفیت بصری به استانداردهای جهانی نزدیک تر شده است.

این سینماگر با اشاره راهکارهای تولید مستندهای با کیفیت و دارای استانداردهای جهانی با اشاره به اهمیت موضوعات اقلیمی و زیست محیطی در جشنواره بین المللی فیلم وارش گفت: برای آن که تولیداتی با کیفیت پخش جهانی داشته باشیم نیاز است فاکتورهایی را در تولیدات خود رعایت کنیم؛ رعایت این فاکتورها بر اساس شرایطی که در فستیوال ها و مراکز خرید فیلم وجود دارد، نتیجه بهتری را به دنبال خواهد داشت.  

وی در مورد تاثیر منطقه ای و بین المللی چنین جشنواره هایی ادامه داد: با توجه به این که کشورهای حاشیه دریای خزر در جشواره بین المللی فیلم وارش شرکت می کنند، برگزاری این گونه فستیوال ها باعث می شود در تعامل با کشورهای دیگر، شرایط و استانداردهای تولید فیلم در ایران نیز افزایش یابد. 

محبی خاطرنشان کرد: در 10 سال گذشته آثار فیلمسازان ایرانی به لحاظ کیفیت بصری به استانداردهای جهانی نزدیک تر شده است و استانداردهای جهانی در این آثار تا حد زیادی رعایت می شود. 

این کارگردان با اشاره به این که جشنواره بین المللی فیلم وارش محلی برای گردهمایی سینماگران است، عنوان کرد: برگزاری کارگاه های تخصصی در این جشنواره ها بسیار خوب است و مخاطبان با تکنولوژی های جدید آشنا می شوند. فیلمسازان و مخاطبان حاضر در کارگاه ها با علاقه موضوعات را پیگیری می کنند و کارگاه ها می تواند تاثیر خوبی در فیلمسازان داشته باشد.

نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش به دبیری مهدی قربان‌پور با معرفی برگزیدگان امشب به کار خود پایان می دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه