English

در تجلیل از عوامل برنامه فرمول یک:

علی ضیا:سلبریتی های واقعی افرادی مثل نرگس کلباسی هستند/ ابوترابی فرد:جامعه برای آنها شأن و منزلت انسانی والایی قائل است

طی مراسمی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از سازندگان برنامه فرمول یک و طرح انتخاب چهره مردمی تجلیل شد.

علی ضیا:سلبریتی های واقعی افرادی مثل نرگس کلباسی هستند/ ابوترابی فرد:جامعه برای آنها شأن و منزلت انسانی والایی قائل است

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری موج، در آیین تجلیل رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از طرح انتخاب چهره مردمی سال ۱۳۹۷ با حضور زین العابدین مدیر شبکه یک سیما و حجت الاسلام ابوترابی، علی ضیا تهیه کننده و مجری برنامه فرمول یک ، روسای فرهنگسراهای تهران، بهمن هاشمی، حجت اشرف زاده و تعداد دیگری از هنرمندان و اصحاب رسانه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سعید اوحدی گفت: اگر امروز مقام معظم رهبری هدف گام دوم انقلاب را جوانان قرار دادند، آقای زین العابدین و علی ضیا و همه دست اندرکاران این طرح می توانند به خود ببالند که در راستای الگو سازی برای این نسل انجام دادند.

وی ادامه داد: هیچ جای دنیا سابقه ندارد که دو هزار چهره خیر و خادم مردم تجلیل شوند که تجلی و مصداق دعای امام سجاد(ع) هستند که برای خدمت به مردم را آرزو می کرد. امروز از راز مگو و سر آفرینش بزرگ عالم خلقت یعنی خدمت به مردم رونمایی می شود.

وی در ادامه به فعالیت های قرارگاه فرهنگی حمایت از سیل زدگان اشاره ای کرد و گفت: فردا در مرکز همایش های صدا و سیما بزرگترین همایش خیرین سراسر کشور، را با همکاری خیرین مدرسه ساز برگزار خواهیم کرد. قطعا برنامه انتخاب چهره مردمی سال در شکل گیری این حماسه مردمی بی تاثیر نبود.

اوحدی افزود: از بیست تا سی اردیبهشت بزرگترین حراج سال برای حمایت از سیل زدگان در پردیس ملت برگزار می شود. در این حراج علاوه بر آثار هنری، لباس ورزشکاران به حراج گذاشته خواهد شد. در عین حال چهل هزار جلد قرآن برای اهدا به سیل زدگان تامین شده است. از سوی دیگر ده سینمای سیار به مناطق سیل زده اعزام خواهد شد تا مردم با تماشای فیلم های روز کمی سرگرم شده و روحیه بهتری بدست آورند.

مجید زین العابدین مدیر شبکه یک سیما هم به روی سن آمد و گفت: پس از آنکه طرح انتخاب چهره مردمی با پیشنهاد سید علی ضیا مطرح و پذیرفته شد افراد و نهادهای زیادی از این طرح حمایت کردند و حرکتی فرهنگ ساز و گفتمان ساز شکل گرفت و این پیام را دادند که برای اینکه مردم ما را ببینند ابتدا ما باید آنها را ببینیم و برای مردم هم این پیام را داشت که اگر کار خالصانه انجام دهند دیده می شوند بدون آنکه خودشان در این فکر باشند و بدون نیاز به اینکه یک هنرمند یا ورزشکار و سلبریتی بشوند. این دیده شدن تجلی پاداش الهی برای این افراد بود که به نوعی خود مصداق آتش به اختیار بودند و یک حرکت فرهنگی اجتماعی را رقم زده بودند.

وی افزود: شاید مصداق و نتیجه این دیده شدن و حرکت مردمی در برهه حساسی همچون سیلی که اخیرا آمد در بین مردم بروز و ظهور پیدا کرد.

وی در پایان از شریعت پناهی و علی ضیا تشکر کرد و خواست که زمینه همدلی و وفاق اجتماعی را بیش از پیش فراهم آورند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد هم سخنران بعدی این مراسم بود و گفت: به چهره هایی که به دلایل اسلامی، اخلاقی، علمی و مردم شریف ایران با حضوری کم نظیر به عنوان چهره های مردمی انتخاب شدند سلام می کنم و به نوبه خود از مجموعه دست اندرکاران این حرکت سازنده اجتماعی و بویژه مدیر شبکه یک و اوحدی، رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری که در زمره آزادگان دفاع مقدس هستند، تشکر می کنم.

وی افزود: تمایز این تجلیل پرداختن به چهره هایی است که تمایلی به دیده شدن  نداشتند. این ویژگی شبیه اخلاق و رفتار اسرای ایرانی در زندان های دشمن است. این چهره ها ناشناخته اند و باید آنها را رصد کرد و در منظر جامعه قرار داد. ما هنرمندان و چهره های مقبول اجتماعی را با دویست سیصد هزار رای انتخاب می کنیم در حالی که نفر اول این رویداد نزدیک به یک میلیون رای از بین هفت میلیون رای شرکت کنندگان و نفر دوم با رای هشتصد و پنجاه هزار نفر انتخاب شده و حتی آخرین نفر چهارصد هزار رای آورده که این آراء بالا نشانگر این است که جامعه برای آنها شأن و منزلت انسانی والایی قائل است که با گذشتن از منافع شخصی بدست آورده اند. همانطور که در قرآن اشاره شده حیات ابدی و تکامل در سایه احسان بدست می آید. امروز تمام سرمایه ما در جمهوری اسلامی و تمام مقاومت دستاوردهای ما در خلق محور نتیجه احسان و ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان ما است. کسانی که دفاع مقدس را خلق کردند. این چهره ها را باید شناخت و جوانان باید خود را به این قله ها که در مسیر خودسازی قدم برداشتند، با شناخت نیازها و اولویت های جامعه در مسیر جامعه پردازی گام برداشتند، نزدیک کنند. این افراد تمدن ساز هستند همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی به بیان امام راحل اسلام سنگرهای کلیدی جهان را فتح می کند.

در پایان این مراسم از مهران شریعت پناهی مدیر گروه اجتماعی شبکه یک سیما، حسین توکلی مدیر تولید برنامه، مرتضی حیدری، امیر محمدی سردبیر برنامه فرمول یک، علی پیروز دستیار کارگردان، مهدی معصومی ناظر پخش این برنامه زنده، محمد آقایی فرد مدیر هماهنگی، صدرالدین محقق پرتو جغتایی و مریم ناظران مسئول هماهنگی مهمانان و رضا اسکندری سایر عوامل این برنامه تجلیل شدند.

پس از آن سید علی ضیا گفت: در مورد روند تولید این برنامه باید بگویم در برنامه ای دیگر بشنویم که فلان سلبریتی مهمان آن است اما خدا این توفیق را داده تا در خدمت خادمان مردم باشیم. به نظر من سلبریتی های واقعی افرادی همچون نرگس کلباسی هستند. در زمان پخش برنامه فرمول یک اکثر رسانه ها این برنامه را سلبریتی محور می دانستند و حضور مردم در این برنامه و رای گیری این نکته را نشان داد که شخصی که حاضر نبود حتی در کانال تلگرامی اش خود را معرفی کند و از علاقمندانش طلب رای کند نزدیک به یک میلیون رای آورد و این بیانگر اعتماد مردم به آنها و سلبریتی بودنشان است.

مجری برنامه فرمول یک افزود: اگر مقایسه ای بخواهد اتفاق بیفتد باید با جشنواره های خیلی بزرگ مقایسه شود چرا که شش میلیون نفر برای کسانی رای دادند که خودشان به دنبال دیده شدن نبودند. ما باید برای انتخاب چهره های مردمی سال ۹۸ تلاش مضاعفی کنیم.

وی افزود: من با آقای اوحدی در حادثه منا روزهای سختی را سپری کردیم و امروز با این برنامه ما امیدی را از ما دور کردید. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه