English

جزییات برنامه شانزدهمین هفته بزرگداشت تئاتر اعلام شد/ دو مهمان از آلمان حضور دارند

جزییات برنامه شانزدهمین هفته بزرگداشت تئاتر در یک نشست خبری اعلام شد.

جزییات برنامه شانزدهمین هفته بزرگداشت تئاتر اعلام شد/ دو مهمان از آلمان حضور دارند

به گزارش خبرنگار تئاتر و سینمای خبرگزاری موج نشست خبری هفته گرامیداشت تئاتر با حضور محمودرضا رحیمی دبیر، احسان حاجی پور معاون اجرایی و مدیر ستاد، بهزاد مرتضوی مدیر روابط عمومی خانه تئاترو رضا آقابابایی نماینده بانک گردشگری برگزار شد.

در ابتدای این نشست محمودرضا رحیمی دبیر شانزدهمین هفته بزرگداشت تئاتر در نشست خبری گفت: ما بر کلمه تئاتر از این روی پافشاری می‌کنیم که هنرهای نمایشی دایره‌ی وسیعی را در خود دارد و تنها منوط به تئاتر نیست؛ سیرک هم هنر نمایشی است، پس بسیار مهم است که در نام‌گذاری و تغییر نام روزهای مهم، مسائل را به شکل کارشناسی بررسی کنیم و از صاحب نظران استفاده کنیم. این هنرمند تئاتر افزود: خانه تئاتر نهادی صنفی، مستقل، پیشرو، انسجام بخش، هویت ساز، معتمد و موثر با جایگاهی مستقل برای صیانت از حقوق هنرمندان و اهالی تئاتر ایران و هدف برگزاری جشن تاثیر تئاتر بر توسعه فکری و ارتقا فرهنگ عمومی و اجتماعی است.

وی با سپس به تشریح اهداف و ضرروت‌های شانزدهمین دوره جشن های خانه تئاتر و اهداف برگزاری با محوریت تئاتر و شهر پرداخت و گفت: ارتقا فرهنگ اجتماعی شهروندان و مشارکت آنها در فرهنگ شهرنشینی از ضرورت های برگزاری این رویداد است. رویکرد این جشن، تخصصی _ مردمی و زاویه دید معنایی آن مبنی بر این است که گروه‌های تئاتر به عنوان با ثبات ترین گروه‌های اجتماعی مردمی فعالیت دارند.

دبیر هفته تئاتر افزود: این برنامه مطابقمبا ساختار خانه تئاتر که شامل ۱۵ کانون است و به بزودی دو کانون دیگر به آن اضافه می شود برگزار می گردد.  هر روز این هفته به نام یکی از اساتید تئاتر نام گذاری می شود. انجمن مامم و گریم، کارگردانان، نمایش‌های خیابانی، پوستر و عکس برنامه های ویژه ای دارند. در این جشن پویشی طراحی و اجرا می شود که شعارش #تئاتر_ ببینیم است. وی در مورد زمان و مکان برگزاری این رویداد گفت: زمان برگزاری این هفته هفتم تا پانزدهم اردیبهشت ماه و مکان برگزاری آن خانه تئاتر، خانه هنرمندان، برج میلاد، تئاتر شهر، تماشاخانه سنگلج، تالار هنر، تماشاخانه های خصوصی شهر تهران، پردیس تئاتر خاوران، پارک ملت و خانه تئاتر شهرهای مختلف کشور خواهد بود.

رحیمی رئوس سیاست‌های اجرایی این هفته را تقویت وحدت و انسجام میان اعضا، استفاده از تجربیات کشورهای دیگر، بهره‌گیری از توانمندی خانواده بزرگ تئاتر ایران، جذب و تکریم شایستگان در حوزه تئاتر، طراحی جشنی هدف محور، تاثیر جشن بر اجراهای در طول سال در جهت جلب مخاطب بیشتر، مدیریتی مشارکتی برای جشنی فراگیر و حفظ استقلال انجمن‌ها در جهت توانمند سازی علمی و عملی اعلام کرد.

دبیر هفته گرامیداشت تئاتر در مورد مخاطب شناسی این رویداد گفت: در این زمینه نگاه ما به حفظ تماشاگران موجود تئاتر، جذب تماشاگران تازه، دانشجویان و دانشگاهیان، دانش آموزان متوسطه، آشنایی آحاد مردم با تئاتر، زمینه شکل دادن باشگاه تماشاگران (پویشگران و فعالان تئاتر) و آشنایی هر انجمن‌ خانه تئاتر با سایر انجمن‌ها در راستای رسیدن به مدیریت مشارکتی بوده است و رویکرد رسانه‌ایی ما که احتمالا با راه اندازی مدیا سنتر تئاتر همراه خواهد بود، توجه به همه رسانه ها شامل رادیو و تلویزیون، فضای مجازی، تبلیغات پارتیزانی، بهره گیری از سلبریتی‌ها با موضوع زندگی تئاتری من و بهره گیری از اینفلوانسرها است.

در ادامه رضا آقابابایی معاون بازاریابی و امور شعب بانک گردشگری در نشست خبری گفت: این بانک همواره در زمینه های هنری و رشد و توسعه فرهنگ و هنر پیش‌قدم بوده است، امسال نیز حمایت از این جشنواره مهم هنری را عهده دار شده است؛ همه ما در کنار کار اجتماعی مدیون فرهنگ کشورمان هستیم. امیدواریم این رویداد نقطه‌ی عطفی در فرهنگ و هنر باشد.

پس از آن احسان حاجی پور معاون اجرایی شانزدهمین هفته بزرگداشت تئاتر در نشست خبری: افتتاحیه هفته تئاتر با یک تئاترپیمایی شروع خواهد شد و به خانه هنرمندان خواهد رسید و در یک فضای بیرونی نمایش‌های محیطی اجرا خواهد شد.

در ادامه بهزاد مرتضوی مدیر روابط عمومی شانزدهمین هفته بزرگداشت تئاتر در مورد مهمانان خارجی حاضر در این رویداد فرهنگی هنری گفت: دو مهمان از آلمان خواهیم داشت که عبارتند از آدیل لاراکی عضو سندیکای آلمان به همراه آقای محمدعلی بهبودی یکی از اعضای ایرانی عضو سندیکای بازیگری آلمان و در خصوص صنف تئاتر در آلمان صحبت خواهند کرد.

وی تاکید کرد: برای ما بسیار مفید خواهد بود از کشوری که ۸۴ سال است صنف تئاتر دارد، یاد بگیریم.

در پایان رحیمی گفت: اختتامیه بزرگداشت و گرامی داشت هفته تئاتر در برج میلاد برگزار می شود. از مسئولین این مجموعه ممنونیم که سالنی را به ما اختصاص داده اند ‌و حتی در ترافیکی که آنجا دارد، زمان ساوندچک ما را به پنج ساعت افزایش داده اند. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه