English

اعلام آثار جشنواره بین‌المللی تئاتر «من» آلمان

جعفر مهیاری، دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر«me» (من) آلمان از انتخاب آثار نخستین دوره این رویداد نمایشی خبر داد.

اعلام آثار جشنواره بین‌المللی تئاتر «من» آلمان

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی گروه تئاتر زندگی؛ جعفر مهیاری با اشاره به برگزاری نخستین دوره جشنواره تئاتر «me» از اول تا هفتم ژوئن (۶ تا ۱۲ خردادماه) گفت: در این رویداد که در شهر وورزبورگ آلمان برگزار خواهد شد، گروه‌های نمایشی از کشورهای فرانسه، هلند، بلژیک، آلمان و ایران حضور دارند و طی 6 روز آثار خود را اجرا خواهند کرد.

او با اشاره به اسپانسر این رویداد گفت: این فستیوال از سوی دو کمپانی، تئاتر زندگی از ایران و نیونرپلاتس  (Neunerplatz) آلمان برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد و سازمان خلاقیت جوانان شهر وورزبورگ و شهرداری این شهر از این رویداد حمایت می‌کنند.

وی درباره آثار این رویداد توضیح داد: رویکرد ما در این فستیوال به معرفی تجربه‌های نوگرا در عرصه هنرهای نمایشی و بر همین اساس علاوه بر رپرتوار نمایشی که از آثار دو کمپانی تئاتر زندگی و نیونرپلاتس اجرا می‌شود. نمایش‌های «وارونه» به کارگردانی اسون ریجنبرگ از هلند، «هاستل» به کارگردانی ساندرا کاروتا از بلژیک، «خانه» به کارگردانی جولی دبلیس و «فراتر از کلمات» به کارگردانی دیزی فل از فرانسه، «اعماق هنر» به کارگردانی انوشکا سراف‌زاده و «آلمانبیکس ان» به کارگردانی لیزا کاتنر از آلمان و «فرستنده‌ها» به کارگردانی حمید مهنانی از ایران در این رویداد هنری به صحنه خواهند رفت.  

مهیاری درباره دورنمای این جشنواره در دوره‌های آینده گفت: این جشنواره هر سال در آلمان و در همین تاریخ، اول تا هفتم ژوئن برگزار می‌شود. در اولین دوره ما بر اساس بضاعتی که داشتیم دست به انتخاب گسترده برای برگزاری این رویداد نزدیم ولی از سال آینده قصد داریم که آثار مختلفی را که زمینه‌ای تجربه‌گرا در عرصه هنرهای نمایشی دارند را برای این فستیوال نمایشی انتخاب کنیم. قرار ما با کمپانی نیونرپلاتس بر این است که با حضور در فستیوال‌های بین‌المللی مختلف، آثاری را بر اساس اهداف جشنواره «me» (من) انتخاب کنیم. البته جدا از حضور در فستیوال‌های بین‌المللی، من نیز در ایران بر اساس نمایش‌هایی که در طول سال به صحنه خواهند رفت، آثاری را انتخاب و برای این حضور در این فستیوال دعوت خواهم کرد.

نخستین فستیوال تئاتر "me" به دبیری جعفر مهیاری، اول تا هفتم ژوئن (۶ تا ۱۲ خردادماه) در شهر وورزبورگ از ایالت بایرن آلمان برگزار خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه