English

در نشست خبری فرهنگسرای نوروز مطرح شد:

صدها برنامه نوروزی در سراسر تهران/ طرح هنر برای همه واکنشی به کنسرت و تئاترهای لاکچری

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری در نشست خبری با اهالی رسانه، ویژه برنامه های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران پیش از عید و در ایام نوروز را تشریح کرد.

صدها برنامه نوروزی در سراسر تهران/ طرح هنر برای همه واکنشی به کنسرت و تئاترهای لاکچری

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری موج، سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ضمن اشاره به جنایت هولناک نیوزلند در نشست با اهالی رسانه اظهار کرد: برنامه های ستادی نوروز سازمان فرهنگی هنری از اوایل اسفندماه کار خود را به طور جدی آغاز کرده است و رویکرد برنامه های این ستاد، بر مبنای فرمایشات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب شکل گرفته است. 

اوحدی با تاکید براینکه وظیفه ما و شماست که اجازه ندهیم سرفصل ها و اهداف این بیانیه کمرنگ شود، گفت: مخاطبان برنامه های نوروز سازمان فرهنگی هنری بیشتر نوجوانان و جوانان هستند و بر همین اساس سرفصل های چون پرهیز از اصراف، اخلاق و خانواده، اقتصاد مقاومتی، حمایت از کالای ایرانی، همدلی و اخلاق، انسجام خانواده و... رئوس اهدافی است که سازمان در برنامه های نوروزی دنبال می کند.

رئیس سازمان فرهنگی هنری در ادامه با ارائه‌ آماری افزود: ۲۵ عنوان برنامه با ۱۶۰۰ اجرا برای نوروز قطعی شد که از این تعداد ۸ برنامه فراگیر و دارای ظرفیت ملی هستند، برنامه ها در دوبخش انجام می شود، بخش نخست فصل دل تکانی است که پیش از نوروز برگزار می شود و فرهنگ سرای نوروز هم جشنواره های نوروزی هستند که در ایام نوروز و سال ۹۸ برگزار خواهد شد.

درخت آرزوها

وی در تشریح برنامه های پیش از فرارسیدن نوروز گفت: درخت آرزوها را به جنوب شهر تهران بردیم تا کودکان آرزوهایشان را نقاشی کرده یا بنویسند و به جای برگ به آن اضافه کنند. پس از آن این درخت ها را در مقابل فروشگاه شهروند و مال های بزرگ نصب کرده ایم تا اگر کسی خواست تا هر کدام از این آرزوها را تحقق بخشد با مراجعه به ما که اطلاعات صاحب آرزو را داریم، به شکلی آبرومندانه این کار خیر را انجام دهد و کودکی را خوشحال کند.

مسابقه حکمت علوی

اوحدی افزود: حکمت علوی بیست و نه اسفند مصادف با سیزدهم رجب است که بر همین اساس مسابقه حفظ پنجاه حکمت علوی برگرفته از نهج البلاغه را طراحی کرده ایم و افراد می توانند از طریق فضای مجازی در آن حضور پیدا کنند.

عید علوی

وی ادامه داد: با مشارکت رسانه ملی هم برنامه ای سه ساعته با عنوان عید علوی با رویکردی خاصی از باغ موزه قصر به طور زنده پخش خواهد شد. در این برنامه با مشارکت مدیریت فضای سبز شهرداری تهران ده هزار گلدان شمعدانی بین مردم توزیع خواهد شد که قرار است این تعداد به چهل هزار برسد‌.

چهره مردمی، الگویی مناسب

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ادامه اظهار داشت: امسال تجربه خوبی را با رسانه ملی داشتیم. بر همین اساس و با پیشنهاد آقای زین العابدین مدیرشبکه یک و همکاری برنامه فرمول یک اقدام به انتخاب چهره مردمی خواهیم کرد. فردی که تمام هدف و خدماتش برای مردم باشد و به صورت خودجوش در این راه قدم برداشته باشد و به موفقیت چشمگیری هم رسیده باشد. وی افزود: با توجه به پیام گام دوم مقام معظم رهبری برای رسیدن به قلل موفقیت مردم نیاز به الگوهایی دارند که فکر می کنیم چنین چهره هایی می توانند الگوی مناسبی باشند.

اوحدی تشریح کرد: به همین منظور ده فرهنگسرا محل رای گیری مردمی شد که در قدم اول دوهزار کاندیدا داشتیم که در مرحله دوم به چهل نفر رسید و پس از آن، قرار بود در مرحله سوم ده نفر به فینال برسند که به دلیل تساوی آرا یازده نفر به این مرحله رسیده اند و در نهایت داوری در شب عید نوروز انجام و یک نفر برگزیده خواهد شد.

وی افزود: برنامه ویژه ما برای شب چهارشنبه سوری، پرتاب فانوس‌های آرزو است که به صورت نمادین در مناطق ۲۲ گانه انجام خواهد شد.

هشت فرهنگسرا و چهار اتوبوس؛ فرهنگسرای نوروزی

اوحدی در ادامه گفت: برای برنامه های ویژه نوروز یا همان فرهنگسرای نوروزی هشت فرهنگسرا (یا نوروزگاه) مانند باغ موزه قصر،فرهنگسرای موزه هنر ایرانی، فرهنگسرای اشراق، ولا و ... محل برگزاری ویژه برنامه نوروز نوروز خواهند بود که یک استیج برای اجرای برنامه خواهند داشت که شامل عروسک های غول پیکر، خیمه شب بازی، منقبت خوانی، نمایش‌های خیابانی و ... می شود.

باشگاه مطالعه، ۳۳کتابخانه فعال در نوروز

وی افزود: چهار اتوبوس از امروز در میادین شهر با برنامه های متنوع فرهنگی نوروزگاه سیار ما را شکل می دهند. در عین حال برای رفاه حال دانش آموزان و دانشجویان، ۳۳ کتابخانه منتخب در طول ایام نوروز فعال هستند که از این میان ۲۲ کتابخانه از هشت صبح تا شش بعد از ظهر و یازده تای دیگر به عنوان باشگاه مطالعه از هشت صبح تا یازده شب فعالیت دارند. 

شانزده برنامه تهران گردی

وی با اشاره به اینکه عیدانه عروسکی هم برنامه ای است که به مناسبت روز عید مبعث در پردیس تئاتر تهران اجرا خواهد شد، به برنامه های تهرانگردی اشاره کرد و گفت: شانزده برنامه تهران گردی بر روی سایت اعلام شده است که می تواند رویکردی ملی داشته باشد. از طرفی ذیل همین عنوان، برنامه خاص ویژه مهمانان خارجی و دانشجویان خارجی که امکان مراجعت به کشور خود در این ایام ندارند برگزار می شود.

شکوفه های زندگی

اوحدی در ادامه گفت: ۱۵۰ مهد کودک در تهران داریم که برنامه های مختلفی تولید می کنند با عنوان شکوفه های زندگی در فضای مجازی منتشر خواهد شد.

ماهی بدهید کتاب بگیرید

وی به ادامه طرح ماهی حوض قصه ها در امسال اشاره کرد و گفت: برای حفاظت از محیط زیست و ترویج مطالعه از روز سوم عید نوروز خانواده ها می توانند ماهی های قرمزی که خریداری کرده اند را به فرهنگسراها تحویل دهند و به ازای هر ماهی کتابی تحویل بگیرند.

هنر برای همه با کنسرت محمد معتمدی

ریس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ادامه این نشست به طرح مهم هنر برای همه اشاره کرد و گفت: مدام از ما در مورد آغاز فعالیت موسیقیایی سازمان سوال می کنند. در سال ۹۷ شاهد برنامه ای بودیم که به شدت مورد نقد قرار گرفت و آن هم احرای کنسرت ها و نمایش های بسیار گران بود. ما در راستای شعار هنر برای همه، در سال پیش رو برنامه های ویژه ای در نظر گرفته ایم که آغازگر آن کنسرت محمد معتمدی در پردیس تئاتر تهران که در جنوب تهران واقع شده است، خواهد بود. این کنسرت در هر سئانس با حضور هزار نفر از روز چهارم فروردین به مدت یک هفته با بلیط بیست و پنج هزار تومان اجرا خواهد شد. در این میان یک روز رایگان برای خانواده محترم شهدای مدافع حرم و یک روز هم برای کودکان کار اجرا خواهد شد.

وی تاکید کرد: این برنامه در طول سال ادامه خواهد یافت و هنرمندان دیگری هم پیشگام شده اند که در این طرح حضور داشته باشند.

در این بخش از نشست خبری، محمدی مدیرکل روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تصریح کرد: از امروز ظهر بلیط های این کنسرت فروش خواهد رفت اما تعدادی از ردیف ها برای خانواده های ضعیف خواهد شد. تعدادی از بلیط‌ها هم برای کسانی که موفق به خرید بلیط به صورت آنلاین نشده اند در محل به فروش خواهد رفت.

اوحدی هم تصریح کرد: هر گونه عوایدی از این کنسرت حاصل شود، پس از کسر هزینه ها، به امور خیریه تعلق خواهد گرفت.

در جنگ فرهنگی به سر می بریم

وی در ادامه گفت: ما امروز در با استکبار، جنگ هستیم اما نه جنگ نظامی بلکه همانطور که مقام معظم رهبری تصریح کرده اند در یک جنگ فرهنگی قرار داریم و دشمنان بنیان خانواده ایرانی را هدف قرار داده اند. بر همین اساس ما در سال آتی با محوریت سبک زندگی برنامه های زیادی خواهیم داشت. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه