English

علیرضا قاسم‌خان در گفتگو با خبرگزاری موج:

اختصاص امکانات کم برای فیلم اولی ها جواب نمی دهد/روزهای نارنجی یک فیلم با شکوه است

علیرضا قاسم‌خان گفت: این فیلم سینمایی و نوع نگاهی به زندگی انسان ها دارد متفاوت و به نظر من یک فیلم باشکوه است.

اختصاص امکانات کم برای فیلم اولی ها جواب نمی دهد/روزهای نارنجی یک فیلم با شکوه است

علیرضا قاسم‌خان در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج، تصریح کرد: فیلم سینمایی روزهای نارنجی چهارمین تجربه تهیه کنندگی من و اما اولین تجربه من در تهیه کنندگی برای یک کارگردان فیلم اولی است. گرچه به نظر من فیلم اول و دومی وجود ندارد و یک فیلم باید تمام مشخصات حرفه ای را داشته باشد تا ما به سینمای حرفه ای جواب بدهیم و یا به آن نزدیک شویم.

وی که تا چندی پیش مدیریت موزه سینما را هم به عهده داشت، افزود: به نظر من، اینکه بگوییم با یک فیلمساز اول یا فیلم اولی، بدون امکانات یا با کمترین امکانات و هزینه کم همکاری کنیم؛ خیلی جواب نمی دهد و در عین حال ممکن است که حتی آن فیلمساز شکست بخورد. اما برای همان فیلمساز اول هم، باید همه شرایط ساختن یک فیلم حرفه ای را فراهم کرد. بر همین اساس با توجه به اینکه آرش لاهوتی یکی از موفقترین فیلمسازان در عرصه مستند بوده که جوایز بسیاری را هم در آن حوزه به دست آورده است، ما هم تلاش کردیم که کلیه شرایط حرفه ای را برای او و ساخت یک اثر درخشان فراهم کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در این فیلم، ویژگی هایی برای برنده شدن و کسب جایزه سیمرغ دیده می شود؟ گفت: قطعا چنین ویژگی هایی دیده می شود چرا که این فیلم تا امروز که با شما مصاحبه می کنم، حدود ۱۱ جایزه بین المللی گرفته است و امیدوارم در جشنواره فیلم فجر هم به آن توجه شود.

قاسمخان درباره چهارمین فیلمش گفت: فیلم روزهای نارنجی، یک فیلم اجتماعی است اما در یک لوکیشن متفاوت و با موضوعی متفاوت است. این فیلم داستان زنی میانسال به نام آبان را روایت می کند که در شمال ایران واسطه واسطه استخدام کارگران زن فصلی برای کار در باغ های مرکبات است.

وی افزود: لوکیشن این فیلم متفاوت است برای اینکه داستان آن در باغات شمال ایران اتفاق می افتد.

علیرضا قاسم خان ادامه داد: در این فیلم بازی هدیه تهرانی هم بسیار درخشان است و یک بار در تورنتو و بار دیگر در جشنواره مانهایم به خاطر بازیگری تقدیر شده و جایزه گرفته است.

این تهیه کننده افزود: این فیلم سینمایی و نوع نگاهی به زندگی انسان ها دارد متفاوت است و پایان شیرین و خوبی دارد؛ و به هیچ وجه شبیه فیلم های آپارتمانی متداول نیست و به نظر من یک فیلم باشکوه است.

هدیه تهرانی

شایان ذکر است که هدیه تهرانی، علی مصفا ، مهران احمدی، علیرضا استادی، ژیلا شاهی، صدف عسگری، رویا حسینی، لیلی فرهادپور، اکرم علمدار، امین گلستانه و سیامک ادیب بازیگران فیلم سینمایی روزهای نارنجی هستند و شهنام شهباززاده مجری طرح و مشاور تهیه‌کننده در این پروژه است و پخش بین‌المللی آن را محمد اطبایی بر عهده دارد.

این فیلم یکی از ده فیلم پذیرفته شده در بخش نگاه نو سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه