English

کتاب «مهاجر، پناهجو، قاچاقچی، ناجی» منتشر شد

کتاب «مهاجر، پناهجو، قاچاقچی، ناجی» با موضوع بررسی مسائل پیرامون پناهندگی، قاچاق پناهندگان و جزئیات آن توسط انتشارات دانشگاه آکسفورد منتشر شد.

کتاب «مهاجر، پناهجو، قاچاقچی، ناجی» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری موج، بدون شک مساله پناهجویان اروپا و قاچاق آنها به کشورهایی با رفاه و ثبات و امنیت بیشتر موضوعی جدید نیست. اما این موضوع پس از شکل گیری جنگ در عراق و پس از آن سوریه، به یکی از بزرگترین معضلات در عرصه نظام بین الملل و البته یکی از داغ ترین موضوعات در روابط بین الملل است.

آنچه اکثر ما تاکنون در مورد قاچاقچیان پناهجویان شنیده ایم و تصویری که از چنین افرادی در ذهن داریم، عمدتا به افرادی شیاد و خلافکار بازمی گردد که در پی کلاهبرداری از پناهجویان و شکستن قوانین بین المللی و ایجاد دردسر برای دیگر کشورهاست.

«پیتیر تینتی»، روزنامه نگار و محقق موسسه «پیشقدمی جهانی علیه جرایم سازمان یافته» به همراه «تیوزدی ریتانو» رئیس موسسه مذکور در کتاب جدید خود با عنوان «مهاجر، پناهجو، قاچاقچی، ناجی» از نگاهی نو به مساله قاچاق پناهجویان پرداخته اند.

نویسندگان با انجام مدتها تحقیقات میدانی و گفتگو با نه تنها پناهجویان سوری بلکه بسیاری از پناهجویان در منطقه بالکان، آفریقا و دیگر مناطق نا امن جهان، تجربه و نگاهی نو از این موضوع را به مخاطب خود ارائه می دهند.

آنها معتقدند اینگونه نیست که تمامی قاچاقچیان تنها به طمع پول و منافع مادی به دنبال قاچاق پناهجویان باشند. بلکه بسیاری از آنها این کار را تا حدی به خاطر مقاصد بشردوستانه و کمک به زنان، مردان و کودکانی انجام می دهند که راهی جز مهاجرت غیرقانونی و سفر به دور دستها آن هم تنها با هدف نجات جان خود از جنگ، تروریسم، خونریزی و یافتن آینده ای نسبتا بهتر برای فرزندان خود در پیش رو ندارند.

نویسندگان معتقدند اساسا نگاه پناهجویان به قاچاقچیان با دید دیگرانی که از بیرون گود به موضوع پناهندگی و مهاجرت غیرقانونی نگاه می کنند متفاوت است. قاچاقچیان از دید پناهجویان درمانده نقش فرشته نجات را ایفا می کنند و نه انسانهای شیادی که تنها چشم به جیب آنها دوخته اند.

این کتاب با بررسی مطالب مذکور چارچوبی ذهنی در خصوص نحوه عملکرد شبکه های قاچاق انسان، راه های مورد استفاده آنها و تعبیر آنها از آینده و امنیت فراهم آورده و سعی در ایجاد تغییر در ذهن مخاطب خود نسبت به مساله مهاجرت غیرقانونی، قاچاقچیان انسانی و مساله پناهجویی دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه