English

استاندار گلستان:

ارتش ایران یک ارتش الهی است

استاندار گلستان با بیان اینکه ارتش ایران یک ارتش الهی است، گفت: از دل این ارتش مردان آهنینی به وجود آمدند که نیروهای مسلح ما را در جهان منحصر به فرد کرده است.

ارتش ایران یک ارتش الهی است

به گزارش خبرگزاری موج، دکتر حسن صادقلو در مراسم روز ارتش در گرگان با بیان اینکه امروز یک روز بسیار فرهیخته و تابناک است، اظهار کرد: اگر روزهایی در کشور نامگذاری می شود، وظیفه ما این است که شناخت و درک درستی از آن روز داشته باشیم.

وی افزود: چرا امام راحل این روز را نامگذاری کردند؟ آیا فلسفه این حرکت همین بود که روزی با این نام باشد؟ امام قطعا فلسفه ای الهی تر در نامگذاری این روز داشت.

صادقلو با تاکید بر اینکه ما باید خاستگاه تاریخی این مسئله که چرا امام این روز را نامگذاری کردند، بدانیم، تصریح کرد: امام درکی از ارتش داشت که خیلی ها که مدعی انقلابی گری بودند، نداشتند.

استاندار گلستان با بیان اینکه امام درک این را داشت که ارتش با ملت است، خاطرنشان کرد: ملت ما در بیش از 26 قرن و همچنین قرون اسلامی ویژگی های خودش را دارد و ارتش هم ویژگی های ملت را دارد. اگرچه در آن روزها رژیم شاهنشاهی تلاش کرد که ارتش را در دست خودش داشته باشد، اما دید که چگونه ارتش در انقلاب روح ارزشی خود را نشان داد و راه حق را پیش گرفت. آن روزها اکثریت ارتش با ملت بود و زمانی که در سال 57 شاه از کشور فرار کرد، ارتش، نگاهش با امام بود. امام با روح عظیمش فرماندهی ارتش را در سایه به عهده داشت و با تقدیم گل به ارتشی‌ها و قبول این گل از سوی ارتش، ارتش به‌سوی ملت بازگشت و آنجا بود که درک کردیم چرا امام مصمم ایستاد و برای بقا و حفاظت از ارتش به میدان آمد.

وی با بیان اینکه ارتش قدرشناسی را از امام درک کرد و بیش از گذشته برای امام جانفشانی کرد، گفت: جان‌فشانی افرادی چون نامجوها، ستاری‌ها، صیادشیرازی ها و هزاران شخصیت دیگر به همین علت بود. قانون اساسی ما یکی از ارکان نظام مسلح ما را ارتش دید و اصل 134 را برای ارتش در نظر گرفت و بر این اساس ارتش تامین کننده امنیت کشور شد.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: در رنکینگ های ارتش های جهان گاهی ایران در رتبه های 22 و گاهی در رتبه 23 قرار دارد. آیا اینگونه است؟ معیارهایی که آنها دارند بر اساس معیارهای ظاهری همچون بودجه و تعداد است، در صورتی که ارتش ما تنها به این مباحث وابسته نیست. ارتش ایران رتبه الهی پیدا کرده است و با اینها قابل مقایسه نیست. ما مفتخریم که یک همچنین روزی را به عنوان روز ارتش که بعد از امام راحل در سایه مقام معظم رهبری فرماندهی می شود، گرامی بداریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه