English

مدیر کل آموزش و پرورش‌ فارس اعلام کرد؛

برگزاری یادواره شهدای فرهنگی با حضور بیش از ۳۰۰۰ معلم در حرم شاهچراغ (ع)

مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: در راستای فعالیت های پیش کنگره امیران، سرداران و ۱۵ هزار شهید استان، یادواره شهدای فرهنگی با حضور بیش از ۳۰۰۰ معلم در حرم شاهچراغ علیه برگزار خواهد شد.

برگزاری یادواره شهدای فرهنگی با حضور بیش از ۳۰۰۰ معلم در حرم شاهچراغ (ع)
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، مدیر کل آموزش و پرورش فارس، در اولین جلسه کمیته اجرایی یادواره شهدای دانش آموز و معلم استان فارس پیش کنگره امیران، سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس با اشاره اقدام تلافی جویانه سپاه پاسداران در حمله به رژیم اسرائیل اظهار کرد: تبیین این کار ارزشمند در جامعه وظیفه همه ماست لذا تلاش خواهیم کرد ابعاد این اقدام بزرگ برای دانش آموزان به خوبی تشریح شود.

فرشید قاسمی افزود: در راستای تبیین دستاوردهای انقلاب باید ابتدا گذشته را برای دانش آموزان تشریح کنیم و آنان را در جریان آنچه پس از انقلاب روی داده است قرار دهیم و اهداف آینده را نیز ترسیم کنیم.

وی تصریح کرد: دانش آموز ما نیازمند است تا با زبان قابل فهم خودش با او صحبت کنیم.

وی ادامه داد: در راستای فعالیت های پیش کنگره امیران، سرداران و ۱۵ هزار شهید استان، یادواره شهدای فرهنگی با حضور بیش از ۳۰۰۰ معلم در حرم شاهچراغ علیه برگزار  خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش در حفظ نظام اسلامی نقش حیاتی دارد لذا باید این نقش برای دانش آموزان به خوبی تبیین شود،البته سایر دستگاه‌ ها نیز باید وظایف خود را در برابر آموزش و پرورش انجام دهند.

وی گفت: قرارگاه هویت افزایی مقام معلم در راستای تکریم شأن و منزلت معلمان با ریاست استاندار فارس راه اندازی می شود.

قاسمی افزود: با شیوه های نوین تلاش داریم در راستای هویت سازی، باورهای دانش آموزان را تقویت می کنیم.

وی همچنین در ادامه جلسه با اشاره به نقش جمعیت در زیر ساخت های توسعه ای کشور، اذعان کرد: برای جوان سازی جمعیت باید همواره در جامعه فرهنگ سازی شود و در حوزه های مختلف به این مهم پرداخته شود.

سردار هاشم جمالی در این جلسه اظهار کرد: امنیتی که امروز در جامعه داریم مدیون خون شهدا بزرگی همچون سرداران، امیران، شهدا خصوصا شهدای دانش آموز و فرهنگی هستیم.

وی افزود: اقدامی که اخیرا از سوی جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم اسرائیل انجام شد باعث غرور ملی و شادی دل مردمی شد که از اقدامات تروریستی اسرائیل ناراحت بودند.

سردار جمالی تصریح کرد: عملیات اخیر سپاه به تمام شایعات در مورد ناتوانی نظامی ایران پایان داد. دنیا توانمندی های نظامی ایران را باور کرد.

وی اضافه کرد: اگر بخواهیم تحولی در کشور و در انقلاب داشته باشیم باید سراغ مدارس برویم لذا یکی از اولویت های اصلی سپاه، توجه به آموزش و پرورش بوده است.

جانشین فرمانده سپاه فجر فارس خاطرنشان کرد: کنگره شهدا ظرفیت خوبی است که باید از آن استفاده کنیم بنابراین در راستای  برنامه های این کنگره باید برنامه ویژه دانش آموزان و فرهنگیان داشته باشیم لذا ضروری است همه مدارس در جریان کنگره شهدا قرار گیرند.

وی اضافه کرد: مدارس نقش بی بدیلی در پیروزی و حفظ انقلاب داشته اند به عنوان مثال مدرسه ای در شیراز داریم که ۹۲ شهید تقدیم انقلاب کرده است و این در سطح کشور بی نظیر است.

سردار جمالی افزود: با توجه به اینکه اغلب مدارس ما در طول دوران مقدس شهید داده اند ضروری است یادواره شهدا در همه مدارس برگزار شود‌.

جانشین فرمانده سپاه فجر فارس با اشاره به برگزاری اردوهای راهیان نور و پیشرفت ویژه معلمان اظهار کرد: استان فارس همواره در همه عرصه ها پیشرو بوده به طوری که در جریان اردوهای راهیان نور فرهنگیان، استان فارس به تنهایی یک هزار فرهنگی را به این اردوها اعزام کرد.

وی با تاکید بر هنر محور بودن برنامه ها تأکید و عنوان کرد: در کنگره شهدا خانواده های شهدای شاخص دعوت خواهند شد تا از آنان تجلیل شود البته فعالیت های مربوط به کنگره باید هنر محور باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه