English

امام جمعه شیراز در خطبه‌های نماز عید فطر؛

کلید اصلی گرانی، افزایش تولید در کشور است/ همه مردم در رشد تولید کشور مشارکت کنند

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: همه ما از گرانی و تورم ناراحتیم و اگر می‌خواهیم این وضعیت به پایان برسد، باید همه ما پای کار آمده و در رشد تولید کشور مشارکت کنیم، چون دولت به تنهایی از عهده این کار برنمی‌آید.

کلید اصلی گرانی، افزایش تولید در کشور است/ همه مردم در رشد تولید کشور مشارکت کنند
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز عید فطر در حرم مطهر شاهچراغ (ع) ضمن تبریک عید فطر، به شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» اشاره کرد و گفت: چند موضوع است که اگر آنها را بدانیم علاقه ما به مشارکت در کار تولید بیشتر خواهد شد؛ همه ما از تورم ناراضی هستیم، کلید اصلی این گرانی افزایش تولید در کشور است، اگر تولید رونق نگیرد ارزش پول کاهش می‌یابد.

امام جمعه شیراز ادامه داد: همه کسانی که از تورم و گرانی ناراحت هستند تصمیم بگیرند و کمک کنند تا تولید کشور رشد کند،این کار از عهده دولت به تنهایی برنمی‌آید.

دژکام ادامه داد: باید تلاش کنیم تا با همکاری همدیگر راهی را که رهبر معظم جلوی پای ما گذاشته تا وضع اقتصاد کشور خوب بشود بپیماییم.

وی با اعتقاد به اینکه مشارکت مردم تنها راه موفقیت دولت است، گفت: هر دولتی که تعیین کنیم و وسط راه از آن دولت بخواهیم که به تنهایی کارها را انجام دهد نمی‌تواند، هیچ دولتی از عهده کار به تنهایی برنمی‌آید.

امام جمعه شیراز بیان کرد: رییس جمهور شب گذشته جلسه‌ای با تولیدکنندگان داشتند تا با اتخاذ تدابیر و مشارکت مردم، کار تولید را با یک جهش با افزایش ویژه مواجه کنند این در حالیست که در استان فارس، در سفر هیات دولت به استان اعلام شد که ۵۸۰ هزار میلیارد تومان‌ در سال پیشرو و سال بعدش در استان فارس سرمایه‌گذاری داریم.

وی اضافه کرد: به گفته استاندار، مردم برای این سرمایه‌گذاری خودشان پای کار آمدند، از مجموع این مبلغ ۴۰ هزار میلیارد تومان وام و حمایت دولت بوده و ۵۴۰ هزار میلیارد تومان پول مردم بوده که پای تولید آورده‌اند، این جای بسی خوشحالی دارد .

دژکام گفت: انتظار ما از همه سرمایه‌گذاران که این همت را کردند این است که به این روند خوب ادامه دهند، در روز عید فطر هم دعا می‌کنیم که خداوند به همه کسانی که برای عزت کشور و ملت و رواج کار و زندگی مردم سرمایه‌های خود را به میدان می‌آورند و سرمایه‌گذرای در جهت تولید می‌کنند توفیق، خیر و برکت دنیا و آخرت عنایت کند.

وی با بیان اینکه توصیه به تقوی یعنی حواسمان به خودمان باشد تا فریب شیطان را نخوریم، گفت: در روز عید فطر از خداوند بخواهیم به حرمت امام زمان (عج) این عبادات را که انجام دادیم به لطف و کرم خود بپذیرد و ما را در روز قیامت در پیشگاه پیامبران و اولیا شرمنده نفرماید.

دژکام توصیه کرد: از امروز تا آخر عمرمان نباید گناه نکنیم، اعمال ما به گونه‌ای باشد که ملائک گناهی را در نامه عمل ما ننویسند.

خطیب نماز عید فطر در شیراز افزود: خدا را به خدمت پیامبر و اهل بیت پیامبر قسم می‌دهیم تا هر خیری به پیامبر و اهل بیت داده به ما بدهد و هر شری از آنها دور کرده از ما هم دور بفرماید.

نماز عید سعید فطر امروز، ۲۲ فروردین همزمان با سراسر کشور با حضور گسترده مردم شیراز در حرم مطهر شاهچراغ (ع) و ۸۰ بقعه متبرکه شاخص فارس و همچنین مساجد و حسینیه‌ها برگزار شد.

در شیراز نماز با شکوه عید فطر ساعت ۷ صبح به امامت آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز اقامه و این مراسم به صورت زنده از شبکه فارس پخش شد.

ویژه برنامه‌های عید سعید فطر در این آستان مقدس از ساعت ۶ و ۱۵ دقیقه صبح با قرائت دعای پر فیض ندبه آغاز شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه