English

مدیرکل آموزش و پرورش‌ استان فارس خبر داد:

آغاز به کار ستادهای پذیرش و اسکان مهمانان نوروزی در مدارس فارس

رئیس کارگروه اسکان ستاد خدمات سفر مسافران نوروزی در استان فارس گفت: در ایام نوروز روزانه زمینه اسکان حدود ۴۰ هزار مسافر نوروزی در مدارس سراسر استان فارس فراهم شده که این ظرفیت قابل افزایش است.

آغاز به کار ستادهای پذیرش و اسکان مهمانان نوروزی در مدارس فارس
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، فرشید قاسمی در آیین آغاز به‌کار ستاد پذیرش مهمانان نوروزی ناحیه ۴ شیراز اظهار کرد: در سال‌های اخیر استان فارس در زمینه اسکان مهمانان نوروزی در مدارس، رتبه اول کشور را کسب کرده است.

رئیس کارگروه اسکان ستاد خدمات سفر مسافران نوروزی در استان فارس گفت: آموزش و پرورش، عمده کار اسکان را برعهده داشته؛ بنابراین استاندار فارس مسئولیت کارگروه اسکان ستاد خدمات سفر در سطح استان را به آموزش و پرورش محول کرده است.

وی از وجود ۶ پایگاه اسکان نوروزی در شیراز خبر داد و افزود: در استان فارس، ۹۳۷ مدرسه و در شهر شیراز، ۴۲۵ مدرسه، میزبانی از مهمانان نوروزی را بر عهده خواهند داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان با تعطیلات نوروزی و لزوم رعایت حرمت ماه ضیافت الهی، تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود، پیش‌بینی‌های لازم به‌گونه‌ای صورت‌گرفته که مسافران بتوانند از فضیلت این ماه مبارک بهره‌مند شوند و در عین حال، سفر سیاحتی‌زیارتی خود در ایام نوروز را هم داشته باشند.

وی ادامه داد: کلاس‌ها با توجه به امکانات در سه گروه ویژه مسافران در نظر گرفته شده و با تمهیدات صورت گرفته، روزانه زمینه پذیرش ۲۲ هزار نفر مسافر نوروزی در مدارس شیراز را فراهم کردیم. البته با حساب شهرستان‌های سراسر استان، میزان پذیرش مهمانان در مدارس به خدود ۴۰ هزار نفر در روز می‌رسد. 

مدیر کل آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: در آموزش و پرورش تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا میزبانان خوبی برای مسافران نوروزی که از سراسر کشور به استان فارس وارد می‌شوند، باشیم.

قاسمی‌ گفت: نمایشگاه‌هایی نیز در حاشیه ستادهای پذیرش مسافر برپا شده و در غرفه‌های آن انواع غذاهای سنتی استان به همراه دست‌سازه‌ها با هدف آشنایی مسافران با فرهنگ خطه فارس به نمایش در آمده است. 

وی ادامه داد: بیش از ۲۵۰۰ فرهنگی، کار پذیرش و ارائه خدمات به مسافران نوروزی را در سطح استان بر عهده دارند.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به پذیرش اینترنتی مسافران نوروزی، عنوان کرد: تمام تلاش ما این است که با ارائه تمهیدات لازم، میزبان خوبی برای مهمانان نوروزی باشیم.

رئیس کارگروه اسکان ستاد خدمات سفر مسافران نوروزی در استان فارس گفت: ستاد اسکان و پذیرش مهمانان نوروزی قرار است تا ۱۲ فروردین میزبان مسافران در شهر شیراز و دیگر نقاط استان باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه