English

شهردار شیراز:

کاشت ۳ میلیون بذر در شیراز/ ۳۰۰ هزار نهال در اقصی نقاط این کلان‌شهر کاشته خواهد شد

شهردار شیراز گفت: شهرداری کار کمربندی ۵۵ متری سبز دور این کلان‌شهر را از سال گذشته آغاز و صد هزار اصله درخت نارنج را کاشته‌ و امسال نیز در یک برنامه بسیار بی‌سابقه ۳ میلیون بذر کاشته می‌شود و ۳۰۰ هزار نهال در اقصی نقاط شهر کاشته خواهد شد.

کاشت ۳ میلیون بذر در شیراز/ ۳۰۰ هزار نهال در اقصی نقاط این کلان‌شهر کاشته خواهد شد
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، محمدحسن اسدی در آیین روز ملی درختکاری در کلان‌شهر شیراز با درود به ارواح مطهر شهدا از حضور در جمع خانواده شهدا ابراز توفیق و اظهار کرد: امروز حضور خانواده‌های شهدا برکت و شور و شوق مضاعفی را در راستای دومین اجلاسیه بزرگ امیران، سرداران و ۱۵ هزار شهید فارس در چهارم آبان ماه ۱۴۰۳ ایجاد کرده است.

وی افزود: شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز مسؤولیت کمیته فضاسازی و تبلیغات و برگزاری دومین اجلاسیه بزرگ شهدای فارس را دارد که این اجلاسیه مربوط به ۵ میلیون مردم استان فارس و ۲ میلیون شهروندان شیراز است.

شهردار کلان‌شهر شیراز با بیان اینکه خدمت به مردم شریف و به ویژه خانواده‌های شهدا و ایثارگران افتخاری برای شورای اسلامی شهر و شهرداری است، گفت: فضاسازی شهری به صورت هدفمند و فازبندی شده در راستای کمیته فضاسازی و تبلیغات شهری از ابتدای سال آینده شروع و علاوه بر سیمای بصری شهر در تاکسی، اتوبوس و مترو هم قطعاً تبلیغات وسیع و گسترده و فرهنگ‌سازی خواهد شد.

اسدی همچنین با اشاره به آغاز بروزرسانی تصاویر و تمثال شهدا بیان کرد: تابلو شهدا در ورودی‌های شهر طراحی و در سال آینده به صورت خیلی برجسته نصب خواهد شد.

کمک به تولید مسابقه بزرگ راوی شو و پخش از شبکه‌های استانی و ملی، بروزرسانی تلویزیون‌های شهری و دیوارنگاره میدان امام حسین(ع) و دیگر دیوارنگاره‌ها با موضوع کنگره شهدا، تهیه و نصب ۴۰ عدد سردیس شهدا و بازسازی نقاشی‌ها و دیوارنگاری‌ها شهدا از مواردی بود که شهردار کلان‌شهر شیراز در راستای کمیته فضاسازی و تبلیغات شهری دومین اجلاسیه بزرگ شهدای فارس به آن اشاره و عنوان کرد: شورای اسلامی شهر و  شهرداری همکاری لازم را جهت برگزاری پیش‌اجلاسیه شهدا و یادواره شهدای محلی انجام خواهد داد.

وی به بحث کاشت نهال در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز اشاره و عنوان کرد: شهرداری کار کمربندی ۵۵ متری سبز دور شیراز را از سال گذشته آغاز و صد هزار اصله درخت نارنج را کاشته‌ و امسال نیز در یک برنامه بسیار بی‌سابقه ۳ میلیون بذر کاشته می‌شود و ۳۰۰ هزار نهال در اقصی نقاط شهر کاشته خواهد شد.

شهردار کلان‌شهر شیراز با بیان اینکه در فضای اتحاد و برادری و انسجام امروز در شهر شیراز و استان فارس شاهد اتفاقات خوبی هستیم، تصریح کرد: در دهه فجر شاهد افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۴۵۶ پروژه به ارزش بیش از ۵۸ میلیارد تومان بودیم.

اسدی همچنین به تشریح اجرا و فعالیت خطوط چهارگانه مترو شیراز پرداخت.

وی گفت: امروز در نقطه‌ای از بوستان حاشیه‌ای چنار راهدار هستیم که پرچم‌های برافراشته‌ای از شهدا را شاهد هستیم و این بوستان با تمام ملزومات و امکاناتی که در آن بوجود خواهد آمد، با محوریت شهدا خواهد بود.

این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز بیان کرد: اینجا یادمان شهدا را به صورت ویژه با یک المان خاص و استودیوی روباز و برای برگزاری بعضی از برنامه‌های فرهنگی اجرا خواهیم کرد و اگر لازم برسد فرهنگسرایی در این مکان احداث خواهیم کرد.

شهردار کلان‌شهر شیراز با بیان اینکه به یاد ۱۵ هزار شهید فارس ۱۵ هزار درخت در بوستان شهدا کاشته می‌شود، اضافه کرد: درختانی که امروز کاشته می‌شوند و پلاکوبی می‌شود به نحو شایسته‌ای باید نگهداری و حفظ و حراست شوند.

وی ابراز امیدواری کرد که ما به معنای واقعی ادامه دهنده راه شهدا باشیم و با تلاش جهادی و شبانه‌روزی در خدمت و امیدآفرینی گام برمی‌داریم.

 

تقدیر رئیس شورای اسلامی شهر شیراز از مزین شدن سنت حسنه کاشت نهال با نام شهدا

سید ابراهیم حسینی در این آیین، از حضور مردمی و همچنین زحمات دست‌اندرکاران انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی قدردانی کرد.

وی به سنت حسنه درختکاری اشاره و از اینکه این سنت حسنه به نام شهدا مزین شده است، تقدیر کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با توجه به عنوان "شیراز؛ سومین حرم اهل‌بیت(ع)" گفت: افق دید شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز "آرمان‌شهر" است، شهری که در همه حوزه‌ها بتواند سرآمد الگو و نمونه باشد.

درختکاری+شیراز

حسینی با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی، خدمات فراوانی در این کلان‌شهر توسط شوراهای مختلف انجام شده است، عنوان کرد: اما شورای ششم یک نگاه همه‌جانبه در خدمت‌رسانی دارد که یک وجهی و یک بعدی نیست و در حوزه فرهنگ به همان اندازه حساس هست که در حوزه عمران حساس است.

وی بیان کرد: پروژه‌های عمرانی بسیار مهم است چون رفاه و آسایش مردم را در بر دارد، درختکاری مهم است چون نتیجه آن سلامت شما است و همه تلاش شهرداری و شورای اسلامی شهر ارزشمند است چون شما مردم مهم هستید.

رئیس شورای اسلامی شهر خاطرنشان کرد: اولویت اصلی مردم هستند و رضایتمندی و امید به آینده مردم مهم است، برای اینکه شما سرمایه اصلی این نظام هستید و تمام داشته ما، شما هستید و ما به عشق شما این کارها را انجام می‌دهیم.

حسینی با بیان اینکه حرکت‌های ویژه و انحصاری در این چند سال انجام شده و می‌شود، افزود: این شهر باید به جایگاهی در تراز سومین حرم اهل‌بیت(ع) ارتقا پیدا کند و نه تنها در تمام ایران اسلامی بلکه در تمام جهان اسلام، به‌عنوان یکی از استوانه‌های تمدن نوین اسلامی بنا شود، و همه ما وظیفه داریم آنچه در توان داریم به میدان بیاوریم.

وی خاطرنشان کرد: اگر موفقیتی بوده است، حاصل تلاش جمعی، دوستی، برادری و وحدت و هم‌افزایی در مدیریت شهری و همه دستگاه‌ها و نهادهای این استان است.

سیاستگذاری جهاد مردمی هر ایرانی کاشت سه نهال در سال 

افسانه خواست خدایی ،ناظر شورا در سازمان سیما و منظر شهرداری و رییس کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه به مناسبت بزرگداشت روز ملی درختکاری و منویات ارزشمند مقام معظم رهبری با سیاستگذاری شورا، سازمان سیما و منظر شهرداری از سال گذشته به شکل ویژه اقدام به توزیع نهال در بین مردم، الگوسازی کاشت نهال در بین گروه های مردمی و پویش های کاشت و توزیع نهال نارنج در سال گذشته نمود.

خواست خدایی با بیان اینکه امسال روز درختکاری با هماهنگی سازمان سیما و منظر با مجموعه سپاه پاسداران، کنگره سرداران شهدا و منابع طبیعی اقدام ارزشمند عملیات اجرایی احداث بوستان شهدا در بلوار طلاییه آغاز شد که در راستای سیاست‌های شورای اسلامی شهر شیراز و همچنین پاسداشت مقام شامخ شهدای گرانقدر انجام گرفت.

وی افزود: هر نهالی که در این بوستان غرس خواهد شد به نام و پلاک یک شهید مزین می‌گردد.

خواست خدایی با بیان اینکه در فاز اول این عملیات که در روز درختکاری انجام گرفت، ۱۵۰۰ اصل نهال توسط خانواده معزز شهدا و شهروندان در راستای توسعه مشارکت‌های مردمی کاشته شد و ان‌شاالله سازمان سیما منظر با همکاری کنگره شهدا بتواند به تعداد کل شهدای گرانقدر استان فارس، ۱۵ هزار نهال در فازهای بعدی کاشته شود.

خواست خدایی بیان کرد به فضل خداوند سال ۱۴۰۲، سال خوبی در حوزه فضای سبز شهری شهرداری شیراز بود چرا که با برنامه‌ریزی و نظارتی که با سیاستگذاری در شورا و از سال قبل در سازمان سیما و منظر انجام گرفت پویش کاشت صدهزار نهال در سطح شهر توسط شهرداری و شهروندان انجام شد.

ناظر شورای اسلامی شهر در سازمان سیما و منظر افزود: هدف‌گذاری عملیات کاشت ۳ میلیون بذر گیاهان بومی در ارتفاعات پیرامونی بوسیله ظرفیت ارزشمند مشارکت‌های مردمی محقق گردیده است و در سطح شهر هم یکصد هزار اصل نهال که قول داده شده بود کاشته شد.

افسانه خواست خدایی بیان کرد تمامی این فعالیت‌ها در لبیک به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر کاشت یک میلیارد نهال در طول ۴ سال در کشور بوده است که سهم هر ایرانی و شهروند سه اصله نهال در طول سال است و امیدواریم مشابه امسال و سال گذشته شهرداری شیراز به خوبی سهم خود را در این طرح ادا نماید و ان‌شاالله در سال‌های آتی شاهد ادامه مشارکت شهرداری در حوزه حفظ و گسترش فضای سبز باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه