English

امام جمعه موقت شیراز:

حضور مردم پای صندوق‌های رای باعث تقویت آرمان‌های انقلاب اسلامی می‌شود

امام جمعه موقت شیراز گفت: برگزاری انتخاباتی باشکوه و حضور آحاد مردم در پای صندوق‌های رای هم باعث تقویت آرمان‌های انقلاب اسلامی و پیشرفت در عرصه‌های مختلف کشور می‌شود و هم باعث سربلندی، شکوه و عظمت ایران عزیز در عرصه بین‌المللی می‌شود.

حضور مردم پای صندوق‌های رای باعث تقویت آرمان‌های انقلاب اسلامی می‌شود
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا محمودی در خطبه‌های نماز امروز شیراز، ضمن تبریک ایام پربرکت و پرخیر ماه شعبان‌، اظهار داشت: ماه بزرگ و عظیم شعبان با رحمت و رضوان خدا توام است. یکی از امتیازات اسلام همین مناسبت‌ها،  میلادها و شهادت هاست و مناجات شعبانیه در این ماه سفارش شده است.

امام جمعه موقت شیراز با تاکید بر اخلاق اجتماعی افزود: اخلاق هم بعد فردی و هم اجتماعی دارد که اولین مورد اخلاق اجتماعی رعایت قوانین است. قوانین، آداب و رسوم هر جامعه‌ای قالب رفتاری یک جامعه را شکل می‌دهد. وقتی مردم خود را ملزم به رعایت قوانین و اخلاق جامعه دانستند مسیر سعادت آن جامعه هموار می‌شود و بر همین اساس تمام مراجع اعلام کردند که رعایت تمامی قوانین جمهوری اسلامی واجب است.

وی با بیان اینکه اعمال مسئولان بر فرهنگ سازی جامعه تأثیر مستقیم دارد، گفت: صله ارحام و ارتباط با خویشاوندان نیز در مسیر فرهنگ سازی و اخلاق اجتماعی در جامعه بسیار اثرگذار است.

محمودی در ادامه از حضور گرم مردم و اقشار مختلف جامعه در راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ ماه امسال قدردانی کرد و افزود: این حضور نشان از ایستادگی، پایبندی و تجدید میثاق با آرمان‌ها و ارزش‌های ایران اسلامی است.

محمودی بیان کرد: علی‌رغم این مشکلاتی که گریبان مردم جامعه ما را گرفته مخصوصا مشکلات و فشار‌های اقتصادی، ولی باز مردم براساس پیمانی که با خداوند، شهداء و امام راحل بستند اینگونه پرشکوه حضور پیدا کردند.

امام جمعه موقت شیراز تصریح کرد: وقتی که در عرصه بین‌الملل به عنوان یک کشور مقتدر معرفی شدیم این اقتدار باعث امنیت می‌شود لذا امنیت زمینه‌ساز پیشرفت‌های علمی و اقتصادی و سیاسی و فرهنگی می‌شود؛ همه مکلف هستیم به اندازه مقدورات خودمان انتخابات را تبلیغ کنیم، چون هم موجب قدرت در داخل می‌شود و هم موجب عزت در خارج از کشور می‌شود.

وی به مسئله مهم و سرنوشت‌ساز انتخابات پرداخت و افزود: برگزاری انتخاباتی باشکوه و حضور آحاد مردم در پای صندوق‌های رای هم باعث تقویت آرمان‌های انقلاب اسلامی و پیشرفت در عرصه‌های مختلف کشور می‌شود و هم باعث سربلندی، شکوه و عظمت ایران عزیز در عرصه بین‌المللی می‌شود. این انتخابات پرشکوه مردم است که موجب وحدت ملی می‌شود وحدت ملی وقتی تحقق پیدا کرد موجب اقتدار ملی می‌شود.

وی اضافه کرد: حضور جوانان پای صندوق های رای باید باشکوه باشد زیرا ما وارث ایثار جانبازان و نگاه‌های منتظر مادران شهدا هستیم،کسانیکه بعضی‌ها شان پای رفتن به محل رای گیری نداشتند و اقوام و خویشان آنها را کوله کرده و به محل رای گیری می آورند.

وی در ادامه با بیان اینکه اخیرا رژیم اسراییل اعلام کرده که آماده حمله به رفح است، گفت: نوار غزه به پنج استان تقسیم می شود که بخشی از آن رفح با جمعیت حدود ۳۰۰ هزار نفر و وسعت ۶۴ کیلومتر مربع است و اخیرا با حمله اسراییل به غزه ۹۰۰ فلسطینی نیز به رفح رفتند و اکنون حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در این محل ساکن هستند.

امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه اکنون نفع اسراییل در تداوم جنگ است، گفت: اعلام آتش بس دائمی با اعلام شکست رژیم غاصب اسرائیل همراه خواهد بود و امید داریم این نقشه شوم به یاری خداوند نقش بر آب شود.

محمودی در خاتمه اعلام کرد: روز ۱۱ شعبان روز میلاد علی اکبر(ع) و روز جوان نامگذاری شده و طی هفته پیش رو نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای پزشکی کشاورزی و فنی مهندسی در دانشگاه شیراز برپا خواهد شد که نشان از غرور ملی دارد و مردم را به بازدید از این نمایشگاه دعوت می‌کنم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه