English

در شب مبعث پیامبر اعظم (ص)‌ صورت گرفت؛

بخشش اولیای دم و رهایی یک محکوم از قصاص پس از ۱۰ سال

اولیای دم یک پرونده قتل در شب عید بزرگ مبعث پیامبر اعظم (ص) و با حضور رئیس کل دادگستری استان فارس، دادستان مرکز استان و فرمانده انتظامی فارس در منزلشان از اجرای حکم قصاص منصرف شدند.

بخشش اولیای دم و رهایی یک محکوم از قصاص پس از ۱۰ سال
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، رئیس کل دادگستری استان فارس ضمن تقدیر از اقدام کریمانه و انسانی این خانواده با اشاره به این که این اقدام انسان دوستانه و در اوج اقتدار باقیات صالحاتی برای آنان خواهد بود گفت: بی تردید عزت شما در دنیا و آخرت افزون خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی با بیان اینکه تلاش اعضای شورای حل اختلاف و متنفذین برای اخذ رضایت و سازش در این پرونده ۱۰ سال به طول انجامید گفت: این زندانی پس از اعلام رضایت با تبدیل قرار از زندان آزاد شد.

رئیس شورای قضایی استان فارس افزود: عفو و بخشش نیازمند عزم راسخ و تلاش و پشتکار در جهت غلبه بر خشم است و کسی که بتواند چنین صفت عظیمی را در خود رشد دهد بی تردید از جایگاه والای معنوی برخوردار خواهد بود.

وی افزود: بی تردید کوشش برای بخشش و گذشت احساس رضایت و خوشبختی بیشتری را به انسان می‌دهد، همانگونه که خداوند متعال در آیه ۱۷۸ سوره بقره عفو و گذشت به ویژه در حال قدرت بر انتقام و مجازات را می‌ستاید و بر کسانی که در حال قدرت و توان از حق خویش می‌گذرند و با بزرگواری چشم برمجازات می‌بندند؛ آفرین می‌فرستد و این اقدام کریمانه را امر به عنوان معروف و هنجاری پسندیده و نیکو مورد تشویق قرار می‌دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه