English

همزمان با ایام الله دهه فجر:

مشکلات قضایی ۲۹۳ نفر از مراجعان در شیراز بررسی شد

رئیس کل دادگستری استان فارس به همراه ۳۰ نفر از مسئولان قضایی استان با حضور در حرم مطهر علی بن حمزه (ع) به مشکلات حقوقی و قضایی ۲۹۳ نفر از مردم رسیدگی کردند.

مشکلات قضایی ۲۹۳ نفر از مراجعان در شیراز بررسی شد
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و در آستانه عید بزرگ مبعث رئیس کل دادگستری استان فارس در رأس هیئت ۳۰ نفره از اعضای شورای قضایی استان فارس و قضات محاکم و دادگاه‌های شیراز با حضور در حرم مطهر علی بن حمزه (ع) به بررسی مشکلات قضایی مردم پرداختند.

رئیس کل دادگستری استان فارس در حاشیه این دیدار عمومی ضمن تبریک عید بزرگ مسلمانان و گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: حضور مسئولان قضایی استان فارس در میان مردم به منظور پاسخگویی به مراجعان به برنامه‌ای مستمر و عمومی مبدل شده است و این امر حاکی از مردمی بودن و دغدغه مسئولان برای رفع مشکلات است و در این دستگاه قضایی با توجه به تأکیدات مکرر ریاست قوه قضاییه در این خصوص پیشرو و دغدغه‌مند قلمداد می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی با اشاره به اینکه در دیدار مردمی امروز اعضای شورای قضایی و قضات دادسرا و دادگاه‌های شیراز ۲۹۳ نفر موفق به ملاقات با مسئولان قضایی استان فارس شدند گفت: یکی از اهداف سند تحول قوه قضاییه کاستن از فاصله مسئولان قضایی با مردم بود و امروز شاهدیم که قوه قضاییه در کشور و دادگستری فارس گام‌های موفقی را در جهت اجرای این سند بالادستی برداشته است.

رئیس کل دادگستری استان فارس به حضور روسا و دادستان‌های ۵۱ حوزه قضایی استان به صورت همزمان در مساجد و اماکن مذهبی و بقاع متبرکه در شهرستان‌های استان اشاره کرد و افزود: خدمت و پاسخ گویی به مردم و دسترسی آسان به مسئولان به منظور تکریم و به احترام به مردم و مراجعان دستگاه قضایی از جمله اولویت‌های ما در دادگستری فارس است.

وی بخش عمده‌ای از مراجعه کنندگان را نیازمند راهنمایی و ارشاد قضایی خواند و بیان داشت: متأسفانه قریب به اتفاق مراجعان به دادگستری به لحاظ عدم آگاهی و اِشراف به قوانین، دچار مسائل قضایی شده اند و این موضوع نشان می‌دهد با تقویت فرهنگ مشاوره با متخصصین و اخذ مشاوره حقوقی می‌توان از تشکیل پرونده و صرف هزینه‌های مادی و معنوی جلوگیری کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی به موضوع درخواست‌های مطرح شده در خصوص عفو، تخفیف مجازات و استفاده از تسهیلات قضایی توسط خانواده‌های زندانیان اشاره کرد و افزود: کلیه تقاضا‌های مطرح شده در این خصوص در دیدار عمومی امروز در اسرع وقت بررسی و ضمن تطبیق با عفو و تخفیف مجازات اخیر مقام معظم رهبری به مناسبت دهه مبارک فجر و عید مبعث، زمینه بهره زندانیان در سریع‌ترین زمان ممکن فراهم خواهد شد.

وی اعتراض به برخی آرای قطعی محاکم و اِعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری را از دیگر موارد پر تکرار درخواست‌های مردم خواند و افزود: اغلب مراجعان اعتراض به آرای قطعی را بخشی از روند دادرسی می‌دانند در حالی که قانونگذار این ماده قانونی را ظرفیتی برای اعتراض به آرایی قرار داده که خلاف شرع در آن قابل اثبات است.

گفتنی است در دیدار عمومی امروز علاوه بر مدیر ارشد قضایی استان، معاونین دادگستری فارس و قضات دادگاه‌ها و دادسرای شیراز روسا و مدیران کل سازمان‌های وابسته به قوه قضاییه در استان فارس نیز حضور داشتند و به درخواست‌های مردمی مرتبط با حوزه‌های خدمت خود پاسخ دادند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه