English

در سفر استاندار فارس به شهرستان کوهچنار انجام شد؛

آغاز عملیات اجرایی دو طرح بزرگ در ناحیه صنعتی چنارشاهیجان

عملیات اجرایی طرح‌های تولید موتورسیکلت ورزشی، موتورسیکلت چهارچرخ جاده ای، موتور سیکلت دنده‌ای ،اسکوتر چهار زمانه و موتورسیکلت برقی در شهرستان کوهچنار فارس، با حضور استاندار آغاز شد.

آغاز عملیات اجرایی دو طرح بزرگ در ناحیه صنعتی چنارشاهیجان
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، در این مراسم که با حضور استاندار فارس، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس و فرماندار و مسولان شهرستان برگزارشد، طرح‌های بیان جمعا در زمینی به مساحت ۱۱هزار مترمربع و با سرمایه گذاری افزون بر ۲۸۰۰ میلیارد ریال آغاز شد.

با بهره برداری از مرحله نخست این طرح‌ها، برای ۱۰۰ نفر بصورت مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود. ضمن اینکه در این طرح‌ها ظرفیت تولید هزار دستگاه موتور چهارچرخ دنده ای، ۲۵۰۰ دستگاه اسکوتر چهارزمانه، ۲۵۰۰ دستگاه موتور سیکلت دنده ای و ۱۰۰۰ دستگاه موتور سیکلت برقی اسکوتر فراهم می‌شود.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس در این مراسم گفت: ناحیه صنعتی چنارشاهیجان در شهرستان کوهچنار به علت موقعیت ویژه جغرافیایی و قرارگیری در امتداد مسیر چند استان همجوار، از  ظرفیت بی‌نظیری برای سرمایه‌گذاری برخوردار است.

سید مسعود عظیمی افزود: امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی طرح‌هایی بودیم که علاوه بر فعال شدن ظرفیت تولید در این ناحیه صنعتی، مهمترین ثمره آن ایجاد اشتغال پایدار خواهد بود.

وی  با اشاره به برنامه این شرکت برای شتاب بخشیدن به تکمیل زیرساخت‌های ناحیه صنعتی چنارشاهیجان در شهرستان کوهچنار گفت: پروژه‌هایی به ارزش ۲۲ میلیارد تومان جهت اجرای زیرساخت‌های ناحیه صنعتی چنارشاهیجان در یک سال اخیر در برنامه عملیاتی قرار گرفته و در حال انجام است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزود: با تخصیص این اعتبارات، توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها در ناحیه صنعتی چنارشاهیجان  کوهچنار به وضعیت مطلوبی خواهد رسید.

عظیمی با بیان اینکه یکی از مشکلات این ناحیه صنعتی، تامین برق پایدار است، گفت: با پیگیری‌های انجام شده اجرای خط اختصاصی برق دومداره از پست برق تا شهرک صنعتی به طول ۳.۸ کیلومتر و با اعتبار حدود ۱۰ میلیارد تومان با پیشرفت فیزیکی ۵۰درصدی درحال انجام است.

او گفت: با بهره‌برداری از این طرح با ظرفیت ۱۰ مگاوات، بستر مناسب برای تامین برق پایدار فراهم می‌شود.

عظیمی همچنین از پایان عملیات اجرایی طرح پل ورودی به این ناحیه صنعتی با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: این طرح نیز در راستای ایمن سازی تردد وسایل نقلیه و تسهیل در عبور و مرور به ناحیه صنعتی بر روی رودخانه فصلی در مسیر ورودی ناحیه صنعتی اجرا شده است.

وی همچنین از اجرای طرح زیرسازی و آسفالت جاده ورودی با اعتبار ۲ میلیارد تومان خبر داد و گفت: بخشی از پروژه با اعتبارات این شرکت زیرسازی و جدول گذاری انجام شده و بخشی که در خارج از حریم خدماتی ناحیه صنعتی وجود دارد نیز با تفاهم نامه با اداره کل راهداری و تامین قیر توسط این شرکت آسفالت خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزود: عملیات اجرایی طرح تکمیل و تجهیز ساختمان نگهبانی نیز با اعتبار ۱.۵ میلیارد تومان انجام شده است.

وی همچنین با اشاره به مشکلات ناشی از کاهش میزان آب چاه این ناحیه صنعتی و نیاز واحدهای تولیدی به آب، گفت: پیگیری‌هایی به منظور تامین کسری آب انجام و با اعتبار ۶ میلیارد تومان انشعاب آب از آبفا خریداری شد. به زودی طرح اصلاح شبکه داخلی آب نیز انجام می‌شود.

عظیمی گفت: با واگذاری زمین در این ناحیه صنعتی تاکنون ۳۱ سرمایه‌گذار نسبت به انعقاد قرارداد با این شرکت به منظور دریافت زمین اقدام کرده اند و ۶ واحد با اشتغال ۱۲۰ نفر نیز در مرحله بهره‌برداری قراردارد.

وی همچنین از اجرای طرح توسعه به مساحت ۱۹ هکتار خبر داد و گفت: باتوجه به مساحت کم اراضی موجود ناحیه صنعتی، اجرای طرح توسعه با اولویت در دستور کار قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در پایان، هدف از ایجاد شهرک صنعتی چنارشاهیجان در شهرستان کوهچنار را فراهم کردن زیرساخت مناسب برای استقرار واحدهای صنعتی، توسعه و اشتغال در این منطقه اعلام کرد و گفت: این ناحیه صنعتی با توجه به قرارگیری در امتداد محور غرب استان فارس به خوزستان، از موقعیت مناسبی برای سرمایه‌گذاری برخوردار است.

ناحیه صنعتی چنارشاهیجان در شهرستان کوهچنار با ۲۰ هکتار مساحت ظرفیت اشتغالزایی برای ۳۵۰ نفر را خواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه