English

معاون وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد؛

نیاز استان فارس به ۷۰ هنرستان تا سال ۱۴۰۷

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: در پایان سال ۱۴۰۷ در استان فارس نیز حدود ۳۲ هزار نفر به جمعیت دانش آموزی هنرستانی اضافه می شود که این یعنی حداقل حدود ۷۰ هنرستان جدید نیاز داریم.

نیاز استان فارس به ۷۰ هنرستان تا سال ۱۴۰۷
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، مهدی کاظمی در کارگروه توسعه آموزش های فنی و حرفه‌ای استان فارس در شیراز افزود: ۸۰ درصد از ۹۶۰ هزار نفری که سال گذشته در کشور شاغل شدند نیاز به مدرک دانشگاهی نداشته‌اند و با مدرک دیپلم و دبیرستان مشغول به کار شده‌اند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: بنابراین اگر با این نگاه میخواهیم موفق باشیم باید تقویت آموزش فنی و حرفه ای را به منظور تربیت سرمایه انسانی و نیروی کار مولد برای پیشرفت کشور دنبال کنیم و نگاه و رویکرد ما در آموزش و پرورش در این زمینه مشارکت همه دستگاه ها است.

او اظهار کرد: بر اساس سند تحول، ۶ رویکرد مدنظر است که یکی از آنها اقتصادی حرفه‌ای است که به این مساله می پردازد و ما در دوره متوسطه اول با نگاه هدایت تحصیلی و مهارت محوری بتوانیم زمینه سازی کنیم که آموزش یک مهارت را در متوسطه اول و دوم نظری به صورت تخصصی دنبال کنیم که این منجر به رشد اقتصادی کشور می‌شود.

معاون وزارت آموزش و پرورش گفت: امروز یک میلیون و ۱۸۴ هزار دانش آموز در هنرستان های کشور داریم که در این دولت ۲۵۰ هزار نفر به جمعیت دانش آموزی هنرستان ها اضافه شده که این باید به یک میلیون و ۷۷۰ هزار نفر برسد و مستلزم این است که رشته ها در آموزش و پرورش متناسب با بازار کار باشد.

وی ادامه داد: ما آموزش فنی و حرفه ای را بدون بازار نمی توانیم تعریف کنیم، این آموزش با بازار گره خورده و رویکرد ما باید این باشد و حدود ۲۰۰ رشته که بیش از ۲ هزار شغل را پوشش می دهد را با کمک بخش های مختلف پیش می‌بریم.

او اظهار کرد: آموزش فنی و حرفه‌ای را با این نگاه که هم بتوانیم زمینه اشتغال وهم کارآفرینی و یادگیری مادام العمر را برای دانش آموزان رقم بزنیم دنبال می کنیم تا بعد از پایان تحصیل به راحتی جذب بازار کار شوند.

معاون وزارت آموزش و پرورش گفت: اگر بخواهیم این را محقق کنیم در پایان سال ۱۴۰۷ باید یک میلیون و ۷۰۰ هزار دانش آموز هنرستانی داشته باشیم که این حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت دانش آموزی هنرستانها را اضافه می کند.

کاظمی بیان کرد: در پایان سال ۱۴۰۷ در استان فارس نیز حدود ۳۲ هزار نفر به جمعیت دانش آموزی هنرستانی اضافه می شود که این یعنی حداقل حدود ۷۰ هنرستان جدید نیاز داریم.

وی افزود: نگاه ما در بحث مهارت آموزی از منظر اقتصادی و فرهنگی است که از منظر اقتصادی می تواند زمینه ساز رشد تولید، اشتغال پایدار و توجه به اقتصاد مردمی باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه