English

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش:

دانش آموزان استان فارس ضرب و مرشد خوانی زورخانه را فرا می گیرند

معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش و پرورش فارس گفت: استان فارس در اجرای طرح شهید طوقانی یا ورزش صبحگاهی با ضرب اهنگ زورخانه ای جزء استانهای برتر کشور است.

دانش آموزان استان فارس ضرب و مرشد خوانی زورخانه را فرا می گیرند
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، سیدکاظم حسینی در آیین افتتاح دوره تربیت مدرس استانی کانون مرشدی و ضرب زورخانه‌ای درمجموعه ورزشی شهید حمزه شیراز گفت: در طرح شهید طوقانی دانش اموزان ورزش صبحگاهی را با ضرب اهنگ زورخانه ای انجام می دهند.

معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش و پرورش فارس گفت: علت نامگذاری این طرح به نام  شهید طوقانی این است که ایشان از شهدای دانش آموزی است که در دفاع مقدس در جبهه به ترویج ورزش زورخانه ای می پرداخت و در زمان کودکی نیز بازوبند پهلوانی کشور را بدست آورد.

حسینی گفت: این دوره تربیت مدرسی با هدف یکسان سازی آموزش مرشدخوانی به دانش آموزان با حضور نمایندگانی از شهرستانها و‌ مناطق استان به صورت تئوری و عملی برگزار شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس اظهار داشت: پس از آموزش های لازم این مدرسین، در قالب طرح شهید طوقانی در کانون های آموزش و پرورش که از طرف ادارات هر منطقه  مشخص می شود برای آموزش مرشد خوانی به دانش‌آموزان حضور می یابند.

وی گفت: این مدرسین و نمایندگان شهرستان ها و مناطق استان همچنین پس از آموزش توسط اساتید مجرب، به آموزش و توانمند سازی معلمان و  مدیران مدارس در سراسر استان نیز خواهند پرداخت.

معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش و پرورش فارس بیان کرد: طرح شهید طوقانی با رویکرد فرهنگی و تربیتی و تقویت روحیه جوانمردی و پهلوانی در بین دانش آموزان در راستای سند تحول بنیادین  اجرا می گردد.

وی گفت: هدف از اجرای این طرح توسعه و ترویج ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی که ریشه در آیین کشور ما دارد و‌ همچنین شناسایی و کشف استعدادهای دانش آموزان می باشد.‌

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس اظهار داشت: در طرح شهید طوقانی،  محتوی آموزشی با نماهنگ ورزش زورخانه تولید می شود و این محتوی با همکاری مدیران مدارس برای اجرای نرمش صبحگاهی در زنگ شروع مدارس با اولویت مدارس ابتدایی استفاده خواهد شد.

وی گفت: در این اقدام، دانش آموزان با ورزش زورخانه ای آشنا و همچنین دانش آموزان  مستعد و علاقه مند توسط مدارس به پایگاه ها و کانون های ورزشی برای آموزش مرشد خوانی معرفی می گردند.

معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش و پرورش فارس گفت: با توجه به برگزاری جلسات شورای ورزش استان در مورد توسعه این طرح، برنامه ریزی و تمهیدات لازم برای تامین ضرب و‌ زنگ ویژه کانون های ورزشی در حال انجام است.

حسینی خاطر نشان کرد:  هیات های ورزشی زورخانه ای  مناطق و‌ شهرستان ها ، مربیان و مرشدان به عنوان بازوان توانمند در اجرای این طرح هستند که نیاز است نهایت جدیت و همکاری در اجرای این طرح داشته باشند تا به اهداف اصلی دست پیدا کنیم. 

وی گفت: در ارزیابی صورت گرفته در سطح کشور، اموزش و پرورش استان فارس در اجرای طرح شهید طوقانی در سطح کشور جزء استان‌های برتر است.

حسینی  بیان کرد: نظارت و ارزیابی بر طرح شهید طوقانی در مناطق و شهرستان‌ها انجام می شود و از مدیران مدارس موفق مجری طرح،مربیان فعال کانون های ورزشی و دانش آموزان موفق  تقدیر خواهد شد.

شایان ذکر است،در اختتامیه این دوره آموزشی یک عدد ضرب زورخانه ای به کانون های ورزشی هر منطقه و شهرستان از طرف معاونت تربیت بدنی و سلامت اموزش و پرورش استان فارس اهدا شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه