English

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری فارس مطرح کرد؛

فسا، میزبان سومین همایش‌ منطقه ای سرمایه‌گذاری/توزیع عادلانه سرمایه‌گذاری در تمام نقاط فارس

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری فارس از تشکیل ۱۰ کارگروه در قرارگاه جهادی اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان خبر داد و یکی از اهداف آن را توزیع عادلانه سرمایه‌گذاری در تمامی نقاط استان عنوان کرد و گفت: در این راستا سومین همایش‌ منطقه ای سرمایه‌گذاری در شهرستان فسا برگزار خواهد شد.

فسا، میزبان سومین همایش‌ منطقه ای سرمایه‌گذاری/توزیع عادلانه سرمایه‌گذاری در تمام نقاط فارس
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، سید مهدی خادمی، سرپرست معاونت اقتصادی استانداری فارس در نشست خبری با خبرنگاران به تشریح عملکرد قرارگاه جهادی سرمایه گذاری کوثر پرداخت.

وی با تشریح شرایط اقتصادی کشور،  گفت: ما در یک جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم مهمترین مولفه ای که به آن استناد می کنیم سکانس های متعدد تحریم است در تبادلات تجاری و مالی دچار مشکل هستیم، در جنگ تجاری قرار داریم و مهمترین کالایمان که نفت است قابلیت فروش ندارد. کالاهای مورد نیاز صنعت را بخاطر تحریم امکان تهیه نداریم و در بحث سرمایه گذاری دچار مشکل هستیم. لذا انتخاب واژه قرارگاه به دلیل قرار داشتن در شرایط جنگی است.در طول جنگ‌ تحمیلی به صورت مداوم این موضوع تکرار شد و امروز به صورت ویژه مسئولان نظام و حاکمیت آن را پذیرفته اند که این یک جنگ تمام عیار اقتصادی است.

خادمی فلسفه تشکیل قرارگاه اقتصادی کوثر را مقررات زدایی، تسهیل و روانسازی سرمایه گذاری دانست و گفت: در جلسات قرارگاه جهادی سرمایه گذاری کوثر که به ریاست استاندار فارس تشکیل می شود، وضعیت پروژه‌های بزرگ و متوسط سرمایه گذاری و بنگاه‌های تولیدی به شکل ویژه و با حضور سرمایه گذاران مورد پایش و ارزیابی قرار می گیرد و تصمیماتی اتخاذ می شود.

وی در ادامه از تشکیل ۱۰ کارگروه در این قرارگاه سرمایه‌ گذاری خبر داد و افزود: کارگروه‌ استعدادیابی، کارگروه سرمایه‌گذاری، کارگروه ماده ۳۳ که به موضوع پایش و پالایش اراضی واگذار شده به سرمایه‌گذاران را دنبال می‌کند، کارگروه احیاء واحدهای راکد، کارگروه دیپلماسی اقتصادی، کارگروه دانش بنیان‌ها، کارگروه‌ امور شهرستان‌ها، کارگروه دستیار مردمی انصار و کارگروه رسانه و فضای مجازی، ۱۰ گروهی هستند که در قرارگاه جهادی اقتصادی و سرمایه‌گذاری کوثر فعال خواهند بود.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری فارس گفت: کارگروه استعداد یابی به دبیری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و عضویت و همکاری تعدادی از ادارات مسوولیت استعداد یابی و تهیه شناسنامه چند جانبه میزان اراضی ملی، ظرفیت شهرک، نواحی صنعتی و همچنین مناطق ویژه اقتصادی به تفکیک کاربریهای چندگانه کشاورزی، صنعتی، گردشگری و خدماتی و متعاقبا انطباق آن با زیر ساختهای انرژی و تعیین حرائم را تحت عنوان"بسته جامع اراضی عهده دار می باشد.

وی کارگروه دوم را کارگروه سرمایه گذاری به دبیری اداره کل اقتصاد و دارایی معرفی کرد و بیان کرد: این کارگروه مسوولیت راهبری سیاستهای تحول گرای کاربردی در حوزه جلب سرمایه گذار و جذب منابع سرمایه را از سه منشا داخل استان، استانهای همجوار و خارج از کشور از مسیر ارتباط گیری با سرمایه گذاران حقیقی و همچنین انعقاد تفاهم نامه با هلدینگهای اقتصادی داخلی و خارجی و همچنین تهیه بسته های جامع سرمایه گذاری را در اقصی نقاط استان بر عهده دارد.

به گفته خادمی کارگروه سوم اهلیت سنجی و تامین مالی،  به دبیری اداره کل اقتصاد و دارایی است که وظیفه نظارت بر عملکرد بانکها و موسسات،مالی اهلیت سنجی سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی و مطالعه ، بررسی و برنامه ریزی جهت شناسایی و تخصیص فرصتهای متنوع تامین مالی جهت پروژه های سرمایه گذاری را در دستور کار خود دارد.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری فارس گفت: کارگروه چهارم کارگروه ماده ۳۳ و به دبیری مدیریت امور اراضی و است که وظایف نظارت بر اراضی واگذار شده جهت اجرای طرحهای اقتصادی و همچنین ارزیابی کمی و کیفی عملیات اجرا و تشخیص تعلل، تخلف و بررسی عذر موجه یا غیر موجه مجریان طرح و متعاقبا تشکیل پرونده قضایی جهت فسخ، تمدید و تعیین مهلت و یا استرداد زمین را عهده دار می باشد.

او کار گروه احیا واحدهای راکد را پنجمین کارگروه خواند که دبیری آن را اداره کل صنعت، معدن،تجارت برعهده دارد و ضمن راه اندازی کلینیک آسیب شناسی و عارضه یابی صنعتی مسوولیت اجرای طرح پایش و پالایش واحدهای راکد و ایجاد بانک اطلاعاتی و شناسنامه الکترونیکی مختص هر واحد همچنین ساماندهی و سازماندهی ساز و کارهای احیا واحدهای راکد و همچنین افزایش ظرفیت تولیدی واحدهای زیر ظرفیت اسمی را عهده دار می باشد.

خادمی با بیان اینکه، کار گروه های دیپلماسی اقتصادی، امور شهرستانها و روابط عمومی رسانه و فضای مجازی دیگر بخش های قرارگاه اقتصادی را تشکیل میدهند افزود: در آذرماه سال جاری سومین همایش منطقه‌ای سرمایه‌گذاری با محوریت شهرستان فسا برگزار خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه