English

استاندار فارس:

رشد متناسب جامعه با توجه جدی به کتاب و فرهنگ کتابخوانی میسر است

استاندار فارس با بیان اینکه نشر معارف دینی و فرهنگ الهی توسط کتاب صورت گرفته و قرآن جلودار هدایت بشر است، گفت: اگر قرار است جامعه‌ای رشد متناسب داشته باشد، نیازمند توجه و پرداختن به مقوله ارزشمند کتاب و کتابخوانی است.

رشد متناسب جامعه با توجه جدی به کتاب و فرهنگ کتابخوانی میسر است
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، محمد هادی ایمانیه، همزمان با ایام هفته کتاب و کتابخوانی در نشست صمیمانه با اهالی و جامعه کتاب، اظهار داشت:  اگر قرار است جامعه‌ای رشد متناسب داشته باشد، نیازمند توجه و پرداختن به مقوله ارزشمند کتاب و کتابخوانی است.

استاندار فارس با بیان اینکه نشر معارف دینی و فرهنگ الهی توسط کتاب صورت گرفته و قرآن جلودار هدایت بشر است، خواستار هم‌افزایی بین ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کتابخانه‌های عمومی و مرکز اسناد و کتابخانه‌های ملی شد و افزود: در سیستم های اداری با یکدیگر هم دست شوید و در مسیر مطالبه گری از دیگر ادارات در زمینه ترویج فرهنگ کتابخوانی و اقدامات مربوط به آن وارد میدان شوید؛ همه مدیران جامعه در این موضوع مهم و ریشه ای وارد شوند.

وی، ضمن اینکه بر راه‌اندازی کتابخانه‌های فعال در ادارات استان تاکید کرد، گفت: از این پس یک سوم هدایای ادارات فارس به کتاب و یک سوم دیگر به صنایع دستی تولید استان اختصاص داده شود؛ این موضوع را در شورای برنامه ریزی و توسعه استان نیز مطرح و تصویب خواهیم کرد.

ایمانیه روسای فرهنگ و ارشاد اسلامی، کتابخانه‌های عمومی و مرکز اسناد و کتابخانه‌های ملی را مامور کرد برساخت کتابخانه، همزمان با ساخت مسکن در قالب طرح نهضت ملی جهش مسکن نظارت کنند.

وی درباره جایگاه کتاب در فرهنگسراهای شهرداری هم گفت: طرح جامعی برای تصویب این موضوع ارائه شود.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی استان فارس همچنین خواستار تسریع در راه‌اندازی اتحادیه و انجمن کتابداران شد و گفت: به نفع کتاب و حوزه کتاب است که کار دست خودتان باشد و دستگاه اجرایی، سیاست گذاری، ریل گذاری و نظارت را انجام دهد؛همچنین با ارائه تسهیلات بانکی به اهالی کتاب در بحث نشر و توزیع موافق هستم و این موضوع نیز پیگیری خواهد شد.

وی خواستار احیای بن خرید کتاب دانشجویی و پرسنلی شد و افزود: راه‌اندازی کتابفروشی در محلات مسکونی طبق مستندات قانونی نیز دنبال خواهد شد.

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود بر برگزاری نمایشگاه های کتاب در سازمان ها و دستگاههای مختلف و به شیوه های گوناگون اشاره کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب، جز با هماهنگی اداره ارشاد و اتحادیه کتابداران میسر نخواهد بود که با اجرای این دستور، محتوا مناسب می شود و نظارت بر عناوین مختلف کتاب هایی که در معرض مخاطبان قرار می گیرد باعث رسیدن به هدف می گردد، همچنین مقابله با دلالان بازار نشر با هماهنگی ناجای فارس دنبال خواهد شد.

وی با بیان اینکه هر کمکی که بتوانیم به چاپ و نشر کتاب می کنیم، تاکید کرد: کارهای چاپی ادارات به خارج از استان داده نشود، این موضوع خود، نوعی سرمایه گذاری است.

وی درخصوص نبود رشته ادبیات داستانی در شیراز که در این جلسه عنوان شد هم گفت: با هماهنگی دانشگاه شیراز این موضوع پیگیری خواهد شد.

نماینده عالی دولت در فارس خطاب به مدیر کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد استان و آموزش و پرورش گفت: یک معاونت، ویژه کتابخانه‌های مساجد منصوب کنید تا همه موارد مرتبط با کتابخانه ها توسط ایشان به صورت جدی پیگیری شود و شاهد احیای جدی کتابخانه مساجد و مدارس باشیم؛ مدیریت استان نیز در این زمینه کمک می کند.

ایمانیه خواستار فروش کتاب دست دوم در کتابفروشی‌ها شد و افزود: تلاش خواهیم کرد که یک دستگاه چاپ ویژه نابینایان با مشارکت شهرداری شیراز، خیرین و کتابخانه‌های عمومی فارس خریداری شود.

وی در پایان ضمن اینکه از همه فعالان عرصه کتاب و مردم فرهنگ دوست فارس خواست تا فرهنگ نذر کتاب را در سراسر این استان ترویج کنند، تصریح کرد: اگر کتابفروشی‌ها تمایل داشته باشند، نمایشگاه هر کتابفروشی در ادارات برپا خواهد شد و استانداری فارس اولین دستگاه برای میزبانی از کتابفروشان خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه