English

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی فارس:

حمایت از ورود شرکت هایی با ظرفیت اقتصادی قابل توجه به بورس، ضروری است

عضو هیات نمایندگان و رئیس کمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی فارس گفت: حمایت از ورود شرکت هایی با ظرفیت مالی، فنی و اقتصادی قابل توجه به بورس ضروری است.

حمایت از ورود شرکت هایی با ظرفیت اقتصادی قابل توجه به بورس، ضروری است
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، نادر طیبی در جلسه کمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی فارس که با حضور نمایندگان بخش دولتی و خصوصی استان برگزار شد، بیان کرد: سازمان بورس بایستی برای پذیرش شرکت های بورسی حساسیت بیشتری به خرج داده و به شرکت هایی اجازه ورود دهد که طرح توجیهی قوی و ضریب ریسک پایینی داشته باشند.

وی با بیان اینکه تعداد شرکت های بورسی استان قابل توجه نیست افزود: شرایط پذیرش در بورس به این صورت است که شرکت ها باید دارای سرمایه اسمی ۱۲۰ میلیارد تومان، حداقل فروش ۴۰۰ میلیارد تومان و حداقل سود ۱۰۰ میلیارد تومان باشند، همچنین زیان انباشته نداشته و میانگین جریان نقد عملیاتی مثبت داشته و حسابرس آنها مورد اعتماد سازمان بورس باشد.

طیبی اظهار داشت: براساس آمار، در حال حاضر ۲۶ شرکت استان فارس در بورس حضور دارند که در سال های اخیر افزایش شفافیت و اعلام سود واقعی شرکت ها، حضور در بورس را تسهیل نموده است. 

وی اضافه کرد: بعضی از شرکت های بورسی استان مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت هستند که باید به اصلاح ساختار مالی آنها پرداخته شود.

در ادامه این جلسه سید رضا ساداتی معاون سرمایه گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس نیز گفت: در حال حاضر ۵۱۰۰ طرح سرمایه گذاری (ایجادی و توسعه ای) در استان فارس در حال اجرا است که عمدتا مربوط به بخش خصوصی است. 

وی ادامه داد: منابع مورد نیاز این طرح ها از سرمایه های فعالان اقتصادی یا منابع بانکی تامین می شود. 

ساداتی عنوان داشت: طبق مصوبه بانک ها موظف هستند به طور متوسط ۸۰ درصد از منابع را به تولید و سرمایه گذاری در بخش صنعت و معدن اختصاص دهند که علی رغم این که استان فارس رتبه چهارم در سپرده گذاری بانکی را به خود اختصاص داده، متاسفانه در نسبت مصارف به منابع در جایگاه سی‌ام قرار گرفته است. 

وی افزود: تنها استان البرز پس از استان فارس قرار دارد که به دلیل نزدیک بودن به پایتخت، عمده تسهیلات استان البرز از تهران دریافت می گردد که این مسئله حاکی از عدم اهتمام سیستم بانکی به پرداخت تسهیلات به فعالان اقتصادی و سرمایه گذاری است. 

ساداتی بیان کرد: برخی بانک های خصوصی حتی حاضر به شرکت در جلسات شورای هماهنگی بانک ها نیستند و در تامین مالی سرمایه گذاری نیز مشارکت ندارند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر حداقل میزان سرمایه یک طرح حدود ۱۰ میلیارد تومان بوده و هر چند ریسک سرمایه گذاری بر عهده فعالان اقتصادی است اما بانک ها از پرداخت حداقل تسهیلات نیز امتناع می ورزند که این موضوع باید در کمیسیون سرمایه گذاری اتاق مورد آسیب شناسی قرار گیرد.

در این جلسه آقای هاشم‌پور به معرفی صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی استان فارس و خدمات و ضمانت‌نامه‌های آن پرداخت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه