English

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس:

جشنواره و فن بازار تخصصی فرصتی برای تبادل اطلاعات علمی و فنی در صنعت برق است

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس از پژوهشگران، فناوران و فعالان صنعت برای بازدید از غرفه فارس در جشنواره و فن بازار صنعت برق دعوت کرد و بیان داشت: جشنواره و فن بازار تخصصی فرصتی برای تبادل اطلاعات علمی و فنی دانشگاهها، فناوران و نخبگان در صنعت برق است.

جشنواره و فن بازار تخصصی فرصتی برای تبادل اطلاعات علمی و فنی در صنعت برق است

به گزارش خبرگزاری موج فارس، یداله حقیقی با بیان اینکه صنعت برق فارس شامل شرکت های توزیع و تولید و شرکت برق منطقه ای فارس در سالن ۴۰ جشنواره و فن بازار صنعت برق غرفه و فعالیت دارد افزود: این جشنواره فرصتی برای پاسخ به نیازهای فناورانه است و موجب تحکیم و تثبیت ارتباطات علمی بین دانشگاهیان، فعالان بخش خصوصی، شرکت های دانش بنیان با صنعت برق خواهد بود.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس، شناسایی و رفع چالش های فناورانه صنعت برق را یکی از اهداف این جشنواره و فن بازار دانست و ادامه داد:  در چار چوب تامین اقلام راهبردی صنعت برق کشور، با استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل‌های فناوران و شرکت های دانش‌ بنیان فعال در حوزه برق و انرژی، اولین رویداد ملی رفع چالش های فناورانه صنعت برق ایران در قالب نخستین جشنواره و فن بازار تخصصی صنعت برق ایران راه اندازی می شود و صنعتگران صنعت برق در استان فارس و جنوب کشور در این رویداد فنی و علمی حضوری فعال دارند.

حقیقی در ادامه با اشاره به اینکه حضور کارشناسان و صنعتگران برق فارس در این جشنواره بسیار پررنگ و طرح ها و محصولات ارائه شده چشمگیر است گفت: طرح هایی مانند رله جریانی و ولتاژی همراه با پروتکل ارتباطی 61850IEC، رله اضافه جریان جهتی نیومریکال، دستگاه فراری دهنده‌ی مار و موش جهت ایستگاههای فشارقوی، دستگاه رطوبت گیر تبریدی جهت ایستگاههای فشارقوی در مناطق شرجی و بسیاری از تجهیزات دیگر صنعت برق که با بهره گیری از فناوری داخلی و بومی و به دست مهندسین و متخصصین داخلی برق در این استان ساخته شده دراین جشنواره و فن بازار عرضه گردیده است. 

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس برخی از مزایای تولید این محصولات را برشمرد و گفت: اغلب این محصولات برای اولین بار در ایران با دانش فنی بومی طراحی و ساخته شده است و دانش فنی آن برخاسته از نیروهای متخصص و جوان ایرانی و کاملاَ بومی می باشد که موجب رفع یا کاهش وابستگی به خارج از کشور در این حوزه گردیده است.

وی ادامه داد: یکی از وابستگی های صنعت برق در زمینه تامین رله های مورد نیاز شبکه برای حفاظت تجهیزات مختلف از قبیل خط، ترانس و ... می باشد که شرکت برق منطقه ای فارس توانسته است با کمک و حمایت از شرکت های دانش بنیان و مستعد در این عرصه رله های اضافه جریان و خطای زمین معمولی و جهتی بر اساس آخرین فناوری های روز دنیا طراحی و بسازد که پس از ساخت نمونه آزمایشگاهی و اخذ تاییدیه های لازم از مراجع معتبر برخی از این محصولات بصورت تجاری قابل عرضه می باشد. همچنین با توجه به نیاز فناوری روز به تکمیل فرآیند اتوماسیون ایستگاه ها، هم اکنون اقدام به پیاده سازی پروتکل ارتباطی IEC61850 بر روی رله های مذکور نموده است که اقدام ارزشمندی در جهت خودکفایی بخش زیادی از نیاز اتوماسیون ایستگاه ها می باشد که نمونه نیمه صنعتی آن هم اکنون تهیه شده است و مراحل تاییدیه ها و تجاری سازی محصول در حال پیگیری می باشد.

حقیقی با برشمردن مزایای سایر محصولات گفت: در مشکلاتی که رطوبت بالا در مناطق ساحلی و شرجی برای ایستگاه های فشارقوی ایجاد می نماید متخصصان صنعت برق فارس موفق به ساخت دستگاه رطوبت گیر تبریدی شده اند که این دستگاه با برخورداری از ابعاد کوچکتر، کارایی بهتر و مصرف انرژی به مراتب کمتر نسبت به رطوبت گیری توسط کولرهای گازی ویژگی قابل توجه این محصول را برای عرضه در این جشنواره نشان می دهد. عدم نیاز به سرویس و تعمیر دوره ای و تخلیه مخزن آب و تعویض فیلتر و ... دائم کار بودن و نیاز به سرویس هر سه سال یکبار از دیگر امتیازات این دستگاه است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس در ادامه اضافه کرد: شرکت‌های کوچک و بزرگ فناوری محور برای بقا به یکدیگر وابسته هستند. از یک سو شرکت‌های بزرگ به دلیل سلسله مراتب طولانی نیازمندند که با هدف افزایش چابکی و انعطاف‌پذیری با شرکت‌های کوچک همکاری کنند. علاوه بر آن، همکاری با شرکت‌های کوچک زمینه دسترسی به نیروی متخصص و با مهارت، دانش ورود به بازارهای جدید، افزایش اعتبار و برند و افزایش فرهنگ کارافرینی و خلاقیت را در شرکت‌های بزرگ فراهم می‌کند. این ویژگی ها موجب شده است که جشنواره و فن بازار را برای بسیاری از فعالان صنعت و متخصصان صنعت برق جذاب نماید.

لازم به ذکر است نخستین جشنواره و فن بازار تخصصی صنعت برق ایران، با هدف شناسایی و رفع چالش‌های صنعت برق از تاریخ ۲۳ تا ۲۶ آبان ماه سال‌ جاری، هم زمان با بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران،در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

برق منطقه ای فارس

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه