English

توسط تنها کارگزار ارزیابی صلاحیت شرکتهای دانش بنیان در استان صورت گرفت:

تشریح فرایندهای دانش بنیان برای شرکتهای عضو پارک علم و فناوری گیلان

نشست تشریح فرایند دانش بنیان شدن با حضور هسته ها و شرکت های فناور مرتبط با پارک علم و فناوری گیلان برگزار شد.

تشریح فرایندهای دانش بنیان برای شرکتهای عضو پارک علم و فناوری گیلان

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، نشست تشریح فرایند دانش بنیان شدن بر اساس پروتکلهای جدید معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با حضور هسته ها و شرکتهای فناور مرتبط با پارک علم و فناوری گیلان برگزار شد.

 کارگزار رسمی ارزیابی صلاحیت شرکت های دانش بنیان در استان گیلان در این نشست که در محل پارک علم و فناوری گیلان برگزار شد؛ ضمن تشریح فرایندهای دانش بنیان گفت: بر اساس پروتکلهای جدید معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، رتبه بندی جدید شرکت های دانش بنیان شامل رده های فناور، نوآور و نوپا می باشد که جایگزین اصطلاحات دانش بنیان نوع ۱، ۲ و ۳ گردیده است.

 روهام قلیچی افزود: دانش بنیان شدن به صورت یک پروژه نیست، بلکه در قالب یک فرایند تعریف می شود و شرکتها برای دانش بنیان شدن باید طی یک برنامه ریزی در یک بازه زمانی مناسب، تمهیدات و الزاماتی را جهت موفقیت در این زمینه مهیا نمایند.

مدیرعامل گروه دانش بنیان کاشف همچنین گفت: مطالعه قوانین و مقررات جدید و تلاش برای رعایت الزامات مربوطه، می تواند در جهت تسهیل و تسریع در حرکت به سمت مسیر دانش بنیان شدن موثر باشد.

وی تصریح کرد: گروه دانش بنیان کاشف، به عنوان تنها کارگزار رسمی ارزیابی صلاحیت و کارگزار توانمندسازی دانش بنیان در استان، آمادگی خود را در راستای ارتقای کمی و کیفی واحدهای دانش بنیان استان اعلام نموده است.

 تعداد واحدهای دانش بنیان از مهمترین موارد ارزیابی رتبه زیست بوم فناوری در استان ها است

کمیل بابایی، معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری گیلان نیز در این نشست، با اشاره به اهمیت افزایش تعداد واحدهای دانش بنیان استان گفت: یکی از مهمترین مواردی که در ارزیابی رتبه زیست بوم فناوری در سطح استانها نقش دارد، تعداد واحدهای دانش بنیان در هر استان می باشد.

 این مسئول، افزود: با توجه به ظرفیتهای فراوان موجود در زیست بوم فناوری گیلان، تعداد فعلی واحدهای دانش بنیان استان زیبنده نیست و باید با برنامه ریزی مناسب و تلاش مستمر با افزایش تعداد واحدهای دانش بنیان شاهد ارتقای جایگاه استان باشیم.

بابایی تصریح کرد: ترغیب هسته ها و واحدهای فناور به سمت دانش بنیان شدن با توجه به مشوقها و حمایتهایی که وجود دارد در دستور کار ما قرار دارد.

معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری گیلان همچنین گفت: در راستای تقویت زیست بوم فناوری استان، در تلاش هستیم تا بخشی از فرایند تحقیق و توسعه شرکتهای شاخص تولیدی دانش بنیان استان را در پارک علم و فناوری گیلان مستقر نماییم.

گفتنی است؛، در انتهای این نشست، واحدهای فناور استان به طرح سوالات خود در زمینه موضوع نشست پرداختند و توضیحات لازم به واحدهای مذکور ارائه گردید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه