English

در نشستی با مدیران شرکت های دانش بنیان گیلان مطرح شد؛

فعالیت ۴۰ شرکت دانش بنیان در گیلان/اختصاص ۴ میلیارد تومان اعتبار به ردیف بودجه پارک علم و فناوری گیلان

در نشست مدیران شرکت های دانش بنیان در پارک علم و فناوری گیلان با رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور حمایت از شرکت های دانش بنیان استان و پیگیری تسهیلات حمایتی از صندوق نوآوری و شکوفایی معاون ریاست جمهوری برای توسعه اقتصاد دانش بنیان مورد برسی قرار گرفت.

فعالیت 40 شرکت دانش بنیان در گیلان/اختصاص 4 میلیارد تومان اعتبار به ردیف بودجه پارک علم و فناوری گیلان

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، علی وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور امروز در نشست مدیران شرکت های دانش بنیان در پارک علم و فناوری گیلان با بیان اینکه 3 هزار و 500 شرکت دانش بنیان در کشور فعال است، گفت: این صندوق امسال 2 هزارمیلیارد تومان تسهیلات برای حمایت از شرکت های دانش بنیان پرداخت می کند.

فعالیت 40 شرکت دانش بنیان در گیلان

 وحدت با اشاره به فعالیت 40 شرکت دانش بنیان در گیلان افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی کشور برای حمایت از 15 شرکت دانش بنیان گیلان امسال 4 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می کند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور 3

وی تعداد شرکت های دانش بنیان گیلان را در مقایسه با نمودار جمعیتی مناسب ندانست و گفت: باید هرچه سریعتر شرکت های دانش بنیان استان توسعه یابد.

علی باستی رئیس علم پارک و فناوری گیلان نیز گفت: 30 شرکت از 40 شرکت دانش بنیان که در زمینه کشاورزی، صنعت، نانو تکنولوژی، فناوری اطلاعات، شیمی و مواد فعالیت می کنند در پارک علم و فناوری گیلان مستقر است.

وی گفت:  در حال حاضر در استان ۴۰ شرکت دانش بنیان داریم که ۳۰ شرکت در پارک فناوری و مراکز رشد و ۱۰ شرکت در خارج از پارک مستقر هستند.

 جایگاه شانزدهم گیلان در بین استانها از لحاظ شرکت های دانش بنیان

باستی با بیان اینکه پارک علم و فناوری گیلان جایگاه شانزدهم در بین استانها از لحاظ شرکت های دانش بنیان را دارد، عنوان کرد: جمعیت گیلان دو و نیم درصد جمعیت کشور را شامل می شود و بر اساس این جمعیت باید ۱۰۰ شرکت دانش بنیان در گیلان داشته باشیم و هم اکنون ۴۰ شرکت دانش بنیان در گیلان داریم که سهم ما را از صندوق نوآوری و شکوفایی نشان می دهد.

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی هم با انتقاد از عقب ماندگی گیلان در زمینه جذب تسهیلات شرکت های دانش بنیان گفت: گیلان رتبه 16 کشور را در زمینه تعداد شرکت های دانش بنیان و جذب تسهیلات حمایت از این شرکت ها دارد که این روند خوبی نیست.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور

جبارکوچکی نژاد افزود: در ماده 5 قانون برای حمایت از شرکت های دانش بنیان دولت موظف شد در مدت 2 سال از محل مالی صندوق توسعه ملی یا ذخیره ارزی 3 هزار میلیارد تومان به صندوق نوآوری و شکوفایی کمک کند.

وی گفت: همچنین دولت مکلف شد سالانه نیم درصد از بودجه را برای حمایت از شرکت های دانش بنیان به صندوق نوآوری و شکوفایی اختصاص دهد که این امر تاکنون محقق نشده است.

اختصاص 4 میلیارد تومان اعتبار به ردیف بودجه پارک علم و فناوری گیلان

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی همچنین از تصویب اختصاص 4 میلیارد تومان اعتبار به ردیف بودجه پارک علم و فناوری گیلان برای ساخت مجتمع بزرگ علم و فناوری در استان خبر داد و گفت : این اعتبار برای زیر ساخت های این مجتمع هزینه خواهد شد.

 کوچکی نژاد از رایزنی ها با وزارت جهاد کشاورزی و مرکز تحقیقات کشاورزی کشور برای ایجاد بزرگترین شهرک علم و فناوری کشاورزی در گیلان خبر داد و گفت: این شهرک قرار است در استان البرز راه اندازی شود اما با توجه به اینکه گیلان استانی کشاورزی است درصدد هستیم برای توسعه اشتغال و حمایت از شرکت های دانش بنیان به زودی این طرح به گیلان منتقل شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه