English

استاندار فارس:

سینما یکی از بهترین ابزارهای انتقال فرهنگ، ریشه و اصالت هر ملتی است

استاندار فارس، سینما را یکی از بهترین ابزارهای انتقال فرهنگ و اصالت هر ملت و امتی دانست و گفت: سینما یکی از صاحب نفوذترین روش‌ها بویژه برای نوجوانان است.

سینما یکی از بهترین ابزارهای انتقال فرهنگ، ریشه و اصالت هر ملتی است

به گزارش خبرگزاری موج فارس، محمد هادی ایمانیه در دیدار با محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی کشور در شیراز، سینما را یکی از بهترین وسیله های نفود در اقشار مختلف، بویژه جوانان عنوان کرد و گفت: سینما بعنوان یکی از ابزارهای انتقال فرهنگی و تربیتی و همچنین تربیت دینی، هویت اعتقادی و ملی همواره مورد تاکید بزرگان نظام بوده و هست.

استاندار فارس با تاکید براینکه این حوزه صاحب نفوذترین روش بویژه برای نسل جوان است، تصریح کرد: غفلت و کاستی در این حوزه به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و جبران آن نیز مستلزم هزینه زیاد و سپری شدن زمان است.
 
وی ادامه داد: هماهنگی خوبی در حوزه های مختلف در فارس وجود دارد و همه دستگاه ها و ارگان های متولی فرهنگی پیوسته و مستمر نسبت به تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گام بر می دارند.
 
نماینده عالی دولت در فارس تصریح کرد: از ابتدای دولت سیزدهم همت ویژه ای برای آماده ساختن محیط های جدید بعنوان سینما اتفاق افتاده و امیدواریم تا پایان سال جاری تعداد سینماهای استان نسبت به قبل از دولت سیزدهم به دو برابر افزایش یابد.
 
وی در ادامه سخنان خود به تحصیل هنرجویان رشته های فرهنگی، بازیگری و سینمایی در مراکز آموزش عالی اشاره کرد و افزود: به رشته های متنوع هنری باید توجه شود؛ می بایست جذب دانشجویان این حوزه از انحصار آزمون خارج و به شکل مصاحبه ای تغییر یابد.
 
ایمانیه افزود: باید از مشتاقان و افراد مستعد برای حضور در این زمینه استفاده شود و به نوعی برای تربیت نسل آینده سینما، می بایست سرمایه گذاری منطقی و موثر انجام داد؛ در این زمینه می توان در قالب تفاهم نامه ای چند جانبه مابین وزاری علوم، تحقیقات و فناوری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری فارس برای تربیت سینما گران در فارس اقدام کرد. آمادگی داریم شرایط تحقق این مُهِم را از طریق شورای عالی انقلاب فرهنگی پیگیری کنیم.
 
در پایان این دیدار تفاهم نامه دو جانبه همکاری استانداری فارس و سازمان سینمایی کشور با هدف ارتقا و تعالی هنر فاخر سینما و غنی سازی جریان تولید سینمای ایران بر اساس اولویت سند تحول دولت مردمی، به امضا محمدهادی ایمانیه و محمد خزاعی رسید.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه