English

یک مسئول در علوم پزشکی شیراز خبر داد:

جذب ۲۴۴ نیروی بهورز روستایی در خانه بهداشت

معاون اجرایی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از جذب و به‌کارگیری ۲۴۴ بهورز روستایی در خانه‌های بهداشت استان فارس، در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

 جذب ۲۴۴ نیروی بهورز روستایی در خانه بهداشت

به گزارش خبرگزاری موج فارس، عبدالمحمد محقق، امروز ۲۴ مهرماه در کارگروه جذب بهورز گفت: جایگاه شغل بهورزی به‌عنوان نخستین ارائه‌دهنده خدمات بهداشتی درمانی نظام سلامت کشور، بر هیچ فردی پوشیده نیست.

او افزود: هم‌اکنون حدود ۱۵۰۰ بهورز در خانه‌های بهداشت زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز فعالیت دارند که از این تعداد، حدود  ۷۱ درصد زن و ۲۹ درصد مرد هستند.

محقق گفت: با توجه به نیازسنجی انجام شده از شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه و پیگیری‌های انجام‌شده، مجوز استخدام ۲۴۴ نفر بهورز روستایی از وزارت بهداشت، دریافت شده و به‌زودی آزمون استخدامی برگزار می‌شود.

در ادامه مدیر گروه توسعه شبکه و ارتقای سلامت معاونت بهداشت دانشگاه نیز با اشاره به خدمات متعدد بهورزان در خانه.های بهداشت، همچون مراقبت‌های اولیه بهداشتی برای تمامی گروه‌های سنی کودکان، نوجوانان، جوانان، میانسالان، سالمندان و مادران، پایش وضعیت بهداشت محیط روستا، مدارس و  پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر و غیرواگیر و سلامت کار، بیان کرد: داوطلب بهورزی، باید بومی و ساکن روستای مورد نظر بوده، از نظر تعاملات اجتماعی و صلاحیت عمومی موردتایید اهالی منطقه و دارای مدرک تحصیلی کاردانی/کارشناسی بهداشت خانواده یا مامایی، پرستاری (برای بهورز زن) یا کاردانی/کارشناسی مبارزه با بیماری‌ها و بهداشت محیط و پرستاری (برای بهورز مرد) باشد.

نگار درویش سروستانی گفت: در مناطقی که داوطلب با مدارک تحصیلی مرتبط و بومی وجود نداشته باشد، از بین داوطلبان واجد شرایط دارای مدرک تحصیلی دیپلم پس از طی مراحل آزمون کتبی و مصاحبه، بهترین افراد برای تصدی این شغل انتخاب می‌شوند.

کارشناس مسیول بهورزی معاونت بهداشت دانشگاه نیز در توضیح شرایط سنی داوطلبان و دوره آموزشی بهورزان جذب شده، گفت: حداقل و حداکثر سن برای دارندگان مدرک دیپلم، فوق‌دیپلم و کارشناسی، تابع شرایط خاصی بوده که در شیوه‌نامه جذب بهورز عنوان شده و بهورزان جذب شده باید پس از قبولی دوره تطبیقی مهارت‌های بهورزی را در یکی از مراکز آموزش بهورزی و بازآموزی کارکنان نظام سلامت استان با موفقیت طی کنند و از این افراد تعهد محضری مبنی بر ارائه خدمت در خانه بهداشت مربوطه، حداقل به مدت ۱۵ سال به صورت شیفت‌های موردنظر دانشگاه همراه با بیتوته در روستا یا مناطق عشایری دریافت می‌شود.

احد امیری با اعلام اینکه نام‌نویسی اولیه از متقاضیان در مراکز بهداشت شهرستان‌ها انجام می‌شود، افزود: داوطلبان برای کسب اطلاعات بیشتر پس از انتشار آگهی جذب می‌توانند به سامانه http://samaa.sums.ac.irمراجعه کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه