English

تشریح برنامه های دومین سفر ریاست جهموری به فارس

استاندار فارس آخرین تغییرات برنامه‌های سفر رئیس جمهور و اعضای هیات دولت به استان فارس را تشریح کرد و گفت: رئیس جمهور طی روزهای ۲۰ و ۲۱ مهرماه جاری به فارس سفر می کنند.

تشریح برنامه های دومین سفر ریاست جهموری به فارس

به گزارش خبرگزاری موج فارس، محمد هادی ایمانیه، امروز دوشنبه ۱۷ مهرماه، در نشست خبری با تشریح دومین سفر استانی رئیس جمهور به فارس افزود: سفر رئیس جمهور ابتدا بنا بود بعد از ظهر چهارشنبه آغاز شود که بنا به دلایلی آغاز سفر به صبح پنجشنبه موکول شد.

وی ادامه داد: دیدار رئیس جمهور با  آحاد مردم استان در شهر شیراز پنج‌شنبه بعدازظهر ساعت ۱۵:۳۰ در حرم مطهر شاهچراغ(ع) بدون نیاز به کارت ورود انجام می‌شود و صبح جمعه نیز رئیس جمهور دیدار مردمی در شهرستان رستم با مردم خواهند داشت.

او اظهار کرد: از دیگر برنامه های سفر رئیس جمهور برگزاری بزرگداشت حافظ است که این برنامه نیز پنجشنبه شب برگزار می شود.

استاندار فارس گفت: افتتاح آزادراه شیراز – اصفهان، دیدار با دانشجویان، شورای اداری، شورای برنامه ریزی و دیدار با سرمایه گذاران و نشست خبری با خبرنگاران از مهمترین برنامه های سفر دو روزه رئیس جمهور به استان فارس خواهد بود.

وی اذعان داشت: ۶ قطعه از آزادراه هشت قطعه ای شیراز – اصفهان نیز همزمان با سفر رئیس جمهور به بهره برداری خواهد رسید.

او اظهار کرد: علاوه بر اجرا و نصب تمام علائم و تابلوها، ۲ پاسگاه پلیس نیز پیش بینی شده اما از مردم انتظار داریم که نسبت به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و رعایت اصول ایمنی اقدام کنند تا شاهد وقوع حادثه ای در این محور نباشیم.

استاندار فارس گفت: رانندگان پس از عبور از ۶ قطعه وارد قطعه هفت می شوند که این قطعه ۱۳ کیلومتری هنوز به طور کامل آماده نیست و عرض آن نیز نسبت به ۶ قطعه نخست کمتر است اما خط کشی های آن انجام شده و انتظار است مردم در این قطعه که حضور پلیس نیز پررنگ تر خواهد بود با احتیاط بیشتری رانندگی کنند.

ایمانیه افزود: پس از پایان قطعه هفت، رانندگان وارد جاده شیراز – سپیدان می شوند که در آن نقطه یک دوربرگردان به سمت شیراز نیز اجرا شده که به تردد روان خودروها کمک می کند.

وی ادامه داد: برای کاهش ترافیک پلیس کمک خواهد کرد که همانند آزادراه تهران – شمال مسیر را روزها و ساعت هایی که ترافیک بسیار سنگین می شود یکطرفه شود.

او افزود: در خیابان جمهوری در شمال گویم نیز بنا شد که از توقف و پارک خودروها جلوگیری شود تا مسیر برای تردد خودروها کاملا باز باشد.

استاندار فارس اضافه کرد: جاده‌ای نیز در غرب صدرا از بلوار کتاب تا غرب گویم با کمک شهرداری شیراز و اداره کل راهداری استان اجرا شده که برای تسهیل در ورودی و خروجی به آزادراه مورد استفاده در قرار می گیرد.

افتتاح رسمی از خط دوم انتقال آب سد درودزن به شیراز

ایمانیه، یکی از دیگر پروژه های آماده افتتاح را خط دوم انتقال آب سد درودزن دانست و گفت: این پروژه نیز با حضور رئیس جمهور به شکل رسمی به بهره برداری خواهد رسید.

او اظهار کرد: همزمان افتتاح شبکه فاضلاب شهرستان آباده به شکل ویدئو کنفرانسی را نیز خواهیم داشت و همچنین ویدیویی از مراحل اجرای خط انتقال آب خلیج فارس به سمت شمال فارس در حضور رئیس جمهور نمایش داده خواهد شد.

وی گفت: همچنین در این سفر از رئیس جمهور خواهش خواهیم کرد که کلنگ قطعه هشت آزادراه شیراز – اصفهان یا قطعه نخست آزادراه شیراز – بوشهر که مصوبه دولت آن گرفته شده توسط وزرای راه و شهرسازی و دفاع که قرار است در ساخت آن مشارکت داشته باشند به زمین زده شود.

استاندار فارس گفت: در سفر دوم رییس جمهور به استان بوشهر موافقت شد که وزارت نفت یک هزار میلیارد تومان به این پروژه کمک کند؛ خواهش کردیم که در مصوبات سفر به فارس هم مصوب شود یک هزار میلیارد تومان نیز به این پروژه اختصاص داده شود تا ما نیز از سمت فارس عملیات اجرایی را آغاز کنیم.

ایمانیه، در خصوص پروژه راه آهن شیراز – اهواز هم گفت: این پروژه در بودجه امسال پیگیری شد و طراحی آن در لایحه بودجه ۱۴۰۲ آمد که یک ماده ۲۳ و تامین اعتبار اولیه می خواهد که در دیدار اخیر با معاون اول رئیس جمهور وی موافقت کرد که ماده ۲۳ و هزینه اولیه این پروژه نیز در این سفر گنجانده شود.

وی گفت: در حوزه راه در سفر رئیس جمهور شاهد افتتاح ۹۷ کیلومتر بزرگراه شامل ۲۷ کیلومتر بزرگراه جهرم – لار – بندرعباس، هشت کیلومتر بزرگراه قدیم فسا – داراب، پنج کیلومتر بزرگراه مرودشت – درودزن، ۱۹ کیلومتر بزرگراه فسا – داراب، ۱۹ کیلومتر بزرگراه نی ریز – قطرویه و ۱۰ کیلومتر بزرگراه  لار – بستک خواهیم بود.

ایمانیه اضافه کرد: از یکهزار روستای درگیر تنش و کم آبی فارس، تاکنون مشکل ۲۰۰ روستا حل شده و ۷۰۰ روستای دیگر استان نیز طی قرارداد انجام شده میان آبفا، بسیج و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در مدار رفع تنش آبی قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: بهره‌برداری از ۱۲۰ کیلومتر قطعات آزادراهی، افتتاح پروژه‌های مختلف در بخش‌های راه‌سازی، مسکن، آبرسانی، بهداشت، درمان و خدمات شهری، پیشرفت پروژه خط ریلی شیراز بوشهر، افتتاح پروژه‌های بزرگراهی، آغاز عملیات اجرایی ۵۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن که جایگاه فارس را جزو استان‌های برتر کشور قرار داده، بهره‌برداری از ورزشگاه شهید سلیمانی در هفته آینده در خلال دومین سفر هیأت دولت سیزدهم به استان فارس، افتتاح و اجرایی شدن چندین مرکز درمانی و بیمارستان از جمله بیمارستان فسا و مصیری از جمله دیگر پروژه‌هایی بود که ایمانیه به آنها اشاره کرد و آماده حضور رئیس جمهور خواهند بود.

ایمانیه همچنین به جشن احیای ۳۰۰ واحد کارخانه، کلنگ‌زنی خط چهار متروی شیراز با حضور وزیر کشور که با اتصال خط یک و دو به حرم حضرت احمدبن موسی (ع) ظرفیت معنوی شیراز را ارتقا می‌دهد،اشاره و از راه اندازی بازار پروتئین شیراز، جذب اعتبارات برای تداوم پیشرفت تالار بزرگ شیراز به عنوان پروژه‌ای مهم و فرهنگی، جهاد آبرسانی به شهر و روستاهای مختلف و تکمیل خط دوم سد درودزن، بهره‌برداری از شبکه فاضلاب شهر کازرون و شبکه فاضلاب آباده خبر داد.

ایمانیه شرکت در شورای اداری، نشست خبری با اصحاب رسانه و بازدید از کارخانه آی‌تی‌آی را از دیگر برنامه‌های حضور دو روزه رئیس جمهور در فارس اعلام کرد.

استاندار فارس یادآور شد: در این سفر توافقنامه ۵۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری با اشتغال ۲۷ هزار نفر منعقد خواهد شد.

او عنوان کرد: تاکنون ۲۸ هزار میلیار تومان مصوبه برای سفر دوم ریاست جمهوری به فارس پیش‌بینی شده ۴ برابر میزان مصوبات سفر نخست ایشان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه