English

در آستانه هفته دولت؛

۸۳۷ پروژه در استان فارس بهره برداری می شود

استاندار فارس، با گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر و نکوداشت هفته دولت گفت: همزمان با هفته دولت (دوم تا هشتم شهریور) ۸۳۷ پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۵۹ هزار میلیارد ریال در این استان بهره برداری خواهد شد.

۸۳۷ پروژه در استان فارس بهره برداری می شود

به گزارش خبرگزاری موج فارس، محمد هادی ایمانیه، در آستانه هفته دولت در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: سال گذشته ۷۸۲ پروژه با اعتباری بالغ بر ۷۶ هزار میلیارد ریال همزمان با هفته دولت در استان افتتاح شد؛ در سال جاری ۸۳۷ پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۵۹ هزار میلیارد ریال در این استان مورد استفاده قرار می گیرد که با توجه به نزدیک بودن سفر دوم هیئت دولت افتتاح رسمی آنها همزمان با سفر رئیس‌ جمهوری به استان خواهد بود.

استاندار فارس ادامه داد: از نظر تعداد، بیشترین پروژه مربوط به شهرستان شیراز  با ۱۲۶ پروژه و ۳۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار است و کمترین میزان پروژه‌ها نیز مربوط به حوزه کوار، خرامه و سروستان است.
 
او اظهار کرد: در بحث رتبه بندی اعتباری نیز از ۴۵۹ میلیارد ریال اعتبار پروژه‌های هفته دولت امسال استان، ۱۰۰ هزار میلیارد ریال مربوط به نی ریز به دلیل افتتاح کارخانه فولاد غدیر این شهرستان است.

استاندار فارس گفت: از جمله پروژه های پروژه شاخصی که در هفته دولت امسال به بهره برداری می رسد می توان به پروژه فولاد غدیر نی ریز با اعتبار ۱۰۰ هزار میلیارد ریال، فولاد کوار ۸۹ هزار میلیارد ریال و آزادراه شیراز – اصفهان با ۶۰ هزار میلیارد اعتبار اشاره کرد.
 
وی افزود: با بهره برداری از پروژه های هفته دولت امسال برای ۶ هزار و ۵۰۰ نفر به طور مستقیم و برای ۳۰ هزار نفر نیز به طور غیر مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد.

او اظهار کرد: همچنین از مجموع اعتبار ۴۵۹ هزار میلیارد ریالی هزینه شده در طرح های هفته دولت امسال، افزون بر ۲۷۰ هزار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی و بیش از ۱۸۰ هزار میلیارد ریال نیز توسط بخش دولتی تامین شده است.

استاندار فارس در رابطه با تغییر نام بلوار آزادی به قدس، توسط شورا و قطع یک درخت نوستالژیک توسط شهرداری، گفت: پیرامون هر دو مورد از شهردار سئوال کردم، ایشان اعلام کرد که آن درخت خشک شده بود و بلوار تغییر نام داده شده هم آزادی نبوده است. اگر خبرنگاران توضیح دیگری دارند و قانع نشده‌اند، باید شهرداری و شورا پاسخگو باشند.

ایمانیه با بیان اینکه برج فناوری استان نیز آماده شده و در زمان سفر هیئت دولت به بهره برداری می‌رسد، یادآور شد: تغییراتی در سطح مدیران استان مد نظر است که امکان دارد تا قبل از سفر هیئت دولت و ریاست جمهوری، انجام شود.
 

توضیحاتی پیرامون حادثه تروریستی در شاهچراغ (ع)

استاندار فارس، با اشاره به حادثه تروریستی ۲۲ مرداد امسال در شاهچراغ (ع) که منجر به شهادت ۲ تن از نیروهای امنیتی و خادم حرم و همچنین مجروح و مصدوم شدن هشت نفر از زائران این حرم مطهر شد گفت: به دنبال این حادثه، تقویت حریم امنیتی شاهچراغ (ع) در دستور کار قرار گرفته است.

ایمانیه افزود: تامین امنیت این حرم مطهر با توجه به حضور زائران و گردشگران داخلی و خارجی باید با ظرفیت انجام شود و به گفته تولیت حرم مطهر شاهچراغ (ع) تلاش می شود که امنیت حرم به گونه‌ای تامین شود که فضای آنجا حالت امنیتی و پادگانی پیدا نکند.

وی ادامه داد: بر همین اساس، در بحث تقویت امنیت حرم، تقویت دوربین های نظارتی و نصب دستگاه ایکس ری و تشخیص چهره و ارائه آموزش های بیشتر به نیروهای تامین کننده امنیت حرم در دستور کار قرار گرفته است.

ایمانیه خاطرنشان کرد: براساس مصوبه اخیر، در محدود بافت ٥٧ هکتاری اطراف حرم‌های شریف، سکونت اتباع بیگانه کاملا ممنوع شده است، مگر اینکه اداره اطلاعات، این اجازه را برای فرد یا افراد صادر کرده باشد. هیچ کارفرمایی در شیراز برای هیچ یک از مشاغل اعم از ساختمانی، باغبانی، کشاورزی و ..... اجازه به کارگیری اتباع بیگانه را ندارد، مگر با مجوز مستقیم اداره اطلاعات.

استاندار فارس ضمن تاکید براینکه، تمکین نکردن از این مصوبه توسط مالکان املاک محدوده پیرامونی حرم یا کارفرمایان، منجر به برخورد قانونی و مواجهه افراد با اتهام ضد امنیتی خواهد شد، گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی، مسئولیت تامین امنیت حرم مطهر سید علاالدین حسین (ع) در شیراز نیز به سپاه واگذار شد.

او در خصوص ارز ویژه اربعین حسینی نیز گفت: براساس قول رئیس شورای هماهنگی بانک‌های فارس، ساعات کار بانک ملی در استان برای این موضوع افزایش یافته و قرار بر افزایش شعب بانکی نیز بوده است؛ لذا از این پس اگر شاهد صف برای دریافت ارز اربعین در شیراز بودیم، به استانداری گزارش شود.

استاندار فارس رویکرد استان در اقدامات انجام شده در بحث تحقق شعار سال، گفت: در بحث تورم با نگاه ایجاد هزار فروشگاه از تولید تا توزیع به دنبال جلوگیری از گرانفروشی و رسیدن اقلام مورد نیاز شهروندان با قیمت مناسب هستیم و در بحث تولید نیز به زودی آمار این حوزه در شش ماهه نخست امسال را به اطلاع مردم خواهیم رساند. 
 

آب، برق، گاز و تسهیلات بانکی، پاشنه آشیل سرمایه گذاری در فارس

استاندار فارس، موانع و مشکلات موجود در تامین آب، برق و گاز و همچنین تسهیلات بانکی را پاشنه آشیل سرمایه گذاری در این استان دانست و گفت: برای رفع این مشکلات تا حد توان اقداماتی انجام شده است.

ایمانیه افزود: یکی از راهکارها برای حل مشکل آب صنایع نیز بهره گیری خط انتقال آب خلیج فارس به استان است و هر سرمایه گذاری که در مسیر خط انتقال آب خلیج فارس اقدام به سرمایه گذاری کند، آب مورد نیاز او به شکل تضمینی تامین خواهد شد.

وی ادامه داد: دومین مشکل ما در بحث سرمایه گذاری کمبود تسهیلات بانکی است، هرچند امروز همکاری بانک ها نسبت به گذشته بهتر شد و از مجموع پنج بانکی که میزان تسهیلات بانکی پرداختی آنها نسبت به منابعی که در اختیار داشتند کمتر بود، ۲ بانک وضعیت بهتری پیدا کرده و بیش از ۵۰ درصد منابع خود را به پرداخت تسهیلات اختصاص داده اند.

استاندار فارس، در خصوص آخرین وضعیت تالار شهر، تالار ابوریحان و شهر سلامت نیز گفت: برای ساخت و تکمیل تالار بزرگ شهر و تالار ابوریحان، یک تفاهم نامه بین شهرداری شیراز و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اتمام این دو پروژه تا پایان سال ۱۴۰۳ منعقد خواهد شد.
 

ظرفیت های گردشگری فارس به شکل مطلوب به کار گرفته شوند

استاندار فارس، با اشاره به وجود ظرفیت های متعدد گردشگری در این استان گفت: ضرورت دارد که از این ظرفیت ها در جهت رونق هرچه بهتر و بیشتر گردشگری استفاده شود.

وی در پاسخ به سئوالی گفت: به طور کلی از وضعیت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی رضایت کامل ندارم، اعتقاد دارم که باید تغییری در این زمینه ایجاد شده و اتفاقات تازه و اثرگذاری حادث شود. قطعا باید تعارف را کنارگذاشت و تغییرات لازم را انجام داد؛ وضعیت مدیریت این حوزه در استان مطلوب نیست و باید تحرک بیشتری در این مجموعه ایجاد شود.

ایمانیه افزود: در بحث شهر سلامت نیز که یک هزار هکتار زمین به آن اختصاص یافته، از حدود پنج ماه قبل یک توافقنامه بین شهر سلامت و شرکت پارس گستر منعقد شده و هم اینک بحث تامین زیرساخت ها در دست انجام است.

وی اظهار داشت: بر اساس گزاش های اعلام شده در حوزه سلامت تعداد توریست نسبت به گذشته چند برابر شده اما استان هنوز ظرفیت و جا برای فعالیت بیشتر در این زمینه دارد.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه